Minulla on vanha ja ruma auto. Miksi ihmiset vinoilee?
Minulla on melkein 30v vanha auto, volvon 850 farmari. Ostin tämän monta vuotta sitten, kun tarvitsin auton johon saan lasten lisäksi pari isoa koiraa, eläinten rehusäkkejä ja muuta helposti mahtumaan. Muuta arvoa ei taida olla kun käyttöarvo.
Eihän tämä ole mikään tyylikkyyden huipentuma. Ja kun asun maalla, enkä jaksa pestä tätä ”ikinä”, niin onhan tämä aika rujo. Mutta toimiva ja hyvä ajaa.
Miksi ihmisillä on tarve kuittailla minulle tästä? Olen monelle työkaverille autoni kanssa joku pieni vitsin aihe, toki eivät pahalla irvaile. Moni on ihmetellyt että miksi ihmeessä en hankkiudu tästä eroon, kun mahdollisuus olisi. Miksi vaihtaisin, kun tämä pelaa hyvin? Miksi se olisi tärkeää jotenkin päivitää autoa , jos vanha on ihan ok?
Kommentit (30)
850 on hyvä auto, joskus päässyt sellaisella ajamaan, hyvin kulki ja 5-sylinterisen moottorin ääni oli mukavaa kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on uusi Jaguar. Ihmiset vinoilevat tai koittavat haastaa liikenteessä.
Niinhän tuo jääpi kuin lehmänpaska emostaan ranskiksellekkin. Onneton teho/paino suhde
Ihmiset ovat kateellisia sille että jollakin on muuta tärkeää elämässä kuin uudet autot.
Vierailija kirjoitti:
eräs työkaveri vielä tuli oikein asiakseen sanomaan "me ollaan ihmetelty mikä tyyppi sä oikein olet kun ajat tommosella autolla"..
Apua mitä pönttöjä maa päällään kantaa!
Ostaa 5-7 vuotta vanhan skoda ocun väri harmaa ja farkku varmasti kukaan ei sano mitään ja saa rauhassa sulautua massaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostaa 5-7 vuotta vanhan skoda ocun väri harmaa ja farkku varmasti kukaan ei sano mitään ja saa rauhassa sulautua massaan.
No joo... Miksi tekisin tämän? Nykyinen auto on hyvä ajaa ja vikoja ei ole.
Minulle vinoilee vaimo. Olisi kuulemma ollut järkevämpi ostaa urheilullisempi auto 🙄 miksi tälläisestä idiotismista ei anneta aikaisemmin mitään vihjeitä ennen kuin ollaan naimisissa? Yhtä näytelmää ollut koko suhde.
Vierailija kirjoitti:
Onko irvailijat naisia?
Autosi on täysin OK.
t. mies
Pääasiassa naisia kyllä. Vanhat miehet monesti vain muistelee kuinka heillä tai heidän tutullaan oli vastaava auto, ja kertovat muistojaan... Mutta keski-ikäiset ja nuotemmat miehet irvailee myös.
-ap
Olisit tyytyväinen,vinoilu on vain kateutta
Mulla oli uuteen työpaikkaan (naisvaltainen matalapalkka-ala) mennessäni 12 vuotta vanha hyväkuntoinen Ford Mondeo. Sain ihan älytöntä ilkuntaa "romusta" ja eräs työkaveri vielä tuli oikein asiakseen sanomaan "me ollaan ihmetelty mikä tyyppi sä oikein olet kun ajat tommosella autolla"..
Edelleenkään ei ole mulle selvinnyt, mitä niin ihmeellistä siinä autossa oli. Ilmeisesti liian vanha...