Kuukautissuojasi? Miksi juuri se?
Itse käytän pelkkiä tamponeja, lisäsuojana tarvittaessa pikkuhousunsuoja. Ja minulla on todella runsaat alkupäivät.
En vaan käsitä ihmisiä, jotka pystyvät kulkemaan verinen, haiseva side housuissaan! Lisäksi saan siteistä ihottuman, jos joskus on pakko sellainen lisäsuojaksi laittaa, matkoilla tms.
Kuppi menee vielä kokeiluun.
Jos tykkäät siteistä, kerro vielä suosikkimerkkisi.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:04"]
Käytättekö tamponia myös yöllä.
t. Verisiin yösiteisiin kyllästynyt
[/quote]
Kyllä käytän. Muistaa vaihtaa vaan tarpeeksi usein. Itse herään kuitenkin aina vessaan yöllä joten tulee vaihdettua.
minä vannon rainbow:n ohuiden yösiteiden nimeen (violetti pkt)...
kuukuppi ei käy kun kohdunsuu on sen verran matalalla (tai jotain), tamponit ei kestä kun nykyisin on niin runsaat vuodot ja muille siteiden liimoille olen allerginen...
tamponeja ja siteitä vuorotellen, siteitä lähinnä yöllä kun yöunet voi venyä paljonkin niin en halua että se tamponi muhii sisällä kymmeniä tunteja
Kuukupinkin omistan mutta en vaan tajua miten se pitäis asentaa kymmenistä ohjeista huolimatta, napsahtaa aina auki liian alhaalla.
Vuokkoset side, keltainen paketti siivellisiä siteitä. Käytin aiemmin Alwaysia, mutta sitten päätin kerran kokeilla noita Vuokkosia kun ystäväni niitä oikein kehui, ja Vuokkoset ovat todella paljon parempia! Eivät hiosta samalla tavalla, ja tuntuvat pehmeiltä, ja ovat vielä lisäksi kotimaisia. Kuukuppia olen ajatellut kokeilla myös, se olisi ekologinen ja halpa.. mutta minua vain epäilyttää se sen asettelu sun muu, sillä tamponeja en ole pystynyt käyttämään kun ne tuntuvat ikäviltä, on kohdunkaula jotenkin semmoinen.
Ellen-tamponit. Pääsin lopultakin niistä ikuisista hiivatulehduksista!
Vihreä lunette. Eka oli kirkas, mutta kissa söi sen.
Ohut ja siivetön Pirkka-side, samaa tavaraa kuin Vuokkoset. Ei rapise, ei hiosta, ei aiheuta ihottumaa.
Tamponi, vain ja ainoastaan. kiinnostaisi kyllä tuo kuukuppi, varsinkin kun tyttäret alkavat olla siinä iässä, että kuukautiset mahdollisesti alkavat parin vuoden sisään ja jos tamponi on hankala, en halua voimistelijatyttöjä laittaa sidehelvettiin.
En ole siteitä käyttänyt kuin pakon edessä ja se on ollut niin kamalaa ja yököttävää. Tamponin kanssa oli alkuun hankalaa, onneksi sain aloittaa aika niukoilla kuukautisilla ja esim. OB mini tai Tampaxin mini olivat sopivia ja pitivät.
Tamponeista ei oikeastaan kauheasti ole merkillä väliä. Asettimellinen on tavallaan helpompi, mutta esim. OB on helpompi otta mukaan vaikka farkun taskuun. Tampaxilla on sellainen paketti, jossa on sekä regularia että superia, se on aika fiksu.
Kestosidettä. Töissä Charlie banana ja kotioloissa yleensä Onnikas tai Sampsukka. En voi töissä käyttää tamponia, koska niin paskaiset olosuhteet, että en halua tökkiä veritulppaa paikoilleen likaisilla käsillä. Ja nyt puhutaan todella likaisista käsistä, just just kehtaa sitä sidettä vaihtaa.
Töissä terveysside, esim. Pirkka. Helppo ja nopea vaihtaa lavuaarittomassa ja suihkuttomassa vessakopissa.
Kotona rätti, esim. vanhasta lasten paidasta leikattu kappale. Edullinen, helppo ja mukava iholle.
Paremmissa menoissa kuukuppi. En tykkää sen kanssa värkkäämisestä, mutta toimii kyllä hyvin.
Libressen yösuoja pitkänä ja siivillä, sellainen sininen paketti. Ainoa, joka pysyy kunnolla paikoillaan ja jossa riittää se pituus.
Annan vapaasti, istun pyyheen päällä enkä poistu kodista. Käännän pyyheen ympäri joka toinen päivä. Suosittelen punaista pyyhettä.
Muksun kanssa yhteiset muumi-housuvaipat (olen pieniperseinen).
Lunette-kuppi. Helppo ja huomaamaton. Tyhjennän aamulla ja illalla, joskus vain aamulla, jos illalla ei jaksa.
Tamponit (asettimella)
en pidä siteistä, käytin niitä joskus teininä kun en uskaltanut vielä käyttää tamponeja. Siteitä käytän vieläkin öisin ja synnytyksen jälkeen, isoja siteitä ei kyllä paljoa mene vaan usein vaihtuvat nopeasti pikkuhousunsuojiin.
Haluaisin/aion ostaa kuukupin mutta toistaiseksi rahallinen panostus kerralla laitettavaksi on ollut sen verran iso että muut, tarpeellisemmat ostokset on menneet edelle. Pelkään että ei olekaan oikea koko tms ja joutuu ostamaan useamman. Katsotaan nyt miten kapseli tulee vaikuttamaan menkkoihin ja mietitään sitten uusiksi...
Tamponi päivisin, side öisin. Merkki on ihan sama, kunhan side on siivellinen ja normipituinen (ei se puolen metrin mittainen). Nyt on käytössä Euroshopperin siteet ja Pirkan tamponit (ei asetinta).
Vuokkosten Bio terveysside.
Se on vissiin ainut formaldehyditön terveysside. Ja minun pimperolleni sopii ulkopuolella oleva kuukautissuoja :)
Rainbow super tamponi, kaksi yhtaikaa ekana päivänä(riittää 2 tunniksi hyvällä tuurilla). Pakosta jouduin käyttämään pari tampaxin asettimellista superia, aivan kauheita. Mulla on tosi runsaat menkat, ei tulisi mieleenkään käyttää sidettä.
Always Silk -sarja. Se kymmenen kappaleen pakkaus.
Käytin tamponia myös yöllä, tosin nyt käytän kuppia. Mulla tosin on hyvin niukka vuoto öisin, oon selvinnyt ilman suojaakin enimmät päivät.