Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautissuojasi? Miksi juuri se?

Vierailija
13.06.2014 |

Itse käytän pelkkiä tamponeja, lisäsuojana tarvittaessa pikkuhousunsuoja. Ja minulla on todella runsaat alkupäivät.

En vaan käsitä ihmisiä, jotka pystyvät kulkemaan verinen, haiseva side housuissaan! Lisäksi saan siteistä ihottuman, jos joskus on pakko sellainen lisäsuojaksi laittaa, matkoilla tms.

Kuppi menee vielä kokeiluun.

Jos tykkäät siteistä, kerro vielä suosikkimerkkisi.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi! Helppo, halpa, ei tunnu miltään, ei haise. Joskus vikoina päivinä kun tulee vähän tuhrua, käytän kestositeitä. Tamponia en ole ikinä saanut tungettua sisälle ja tavalliset siteet ovat hirveitä hiostavia ja haisevia muovivaippoja.

Vierailija
2/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi. Edullinen, ympäristöystävällinen, ei kuivata ja huomaamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi. Ei tunnnu missään ja on helppo. Ei myöskään haise.

Vierailija
4/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi. Mä käytin tamponeja n. vuoden, kun menkat alkoi synnytyksen jälkeen, koska en saanut kuppia sisään arkojen limakalvojen takia. Ei tamponikaan hyvä vaihtoehto ollut, mutta joku oli pakko valita!

Mäkin saan siteistä ihottumaa, nyt oon varannut itselleni kestositeitä jälkivuotoa varten.

Vierailija
5/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diva-kuppi sekä siteistä Igulee ja Maijat.

Minulla on todella runsaat kuukautiset ja kestävät monta päivää.

Vierailija
6/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molicare violetti teippivaippa,nukun kumilakanoilla.

t,: Ärsyyntynyt vuotaja

Vierailija
7/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OB-tamponit plus ja normal sekä parina ekana vuotoyönä Libressen, tai Alwaysin en muista, yöside. Miksi ei, todennut varmaksi ja hyväksi jo murkkuna. Vuotoni kestää 4-5vrk.

Vierailija
8/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousunsuojalla mennään. Mulla on hormonikierukka. Mulla on kuukautiset ehkä kerran kolmessa kuukaudessa ja silloinkin tosi niukat.

Vierailija
9/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi, apuna muutama itse tehty side.

Olen jo niin tottunut kuppiin, etten noin vaan harkitsisi vaihtoa muuhun.

Vierailija
10/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampooni ja pikkuhousunsuoja lisänä (ihan varmuudeksi). Kuukuppikin mulla on, mutta en oikein ole oppinut käyttämään sitä. Pitäis taas kokeilla joku päivä.

Vierailija
11/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi, apuna muutama kestoside (ostettu, en jaksa värkätä). Olen käyttänyt 17-vuotiaasta asti, siis viimeiset 10 vuotta. Vuotoni on vielä niin niukkaa, etten joudu tyhjentelemään runsaimman vuodon päivinäkään kuin kerran päivässä.

Päihittää vaivattomuudessaan ja edullisuudessaan kaikki muut vaihtoehdot, siksi. Vain jossain todella alkeellisissa matkustusolosuhteissa kupin puhtaanapito voi olla vaikeaa, telttaillessakin pärjää pulloveden kanssa yön tai pari. En siis usko, että koskaan haluaisin vaihtaa.

Vierailija
12/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo näillä kommenteilla ostan seuraavalla kauppareissulla kupin. En tosiaan ole tiennyt, että se on näin suosittu, että näistä muutamasta vastauksesta lähes kaikki ovat käyttäneet sitä. Jos vielä viitsitte kertoa mielipiteitä kuppimerkeistä ja niiden eroista, olisin kiitollinen! :)

T. AP

Vierailija
13/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunette sekä äidillä että tyttärellä. Tytär on käyttänyt Lunettea jo 12-vuotiaasta. Back-up siteinä Igulee. Molemmat kotimaisia ja kestäviä. Tytön Lunette on pienempää kokoa ja sininen, itselläni kirkas ja isompi koko. Värillä on väliä, vaikkei se minnekään näy, samaten siteiden kuoseilla.

Vierailija
14/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:45"]

Molicare violetti teippivaippa,nukun kumilakanoilla.

t,: Ärsyyntynyt vuotaja

[/quote]

Sääli! :( Toivottavasti saat jostain avun. Tiedän, kuinka helvettiä tuo on. Minulle auttoi hormonikierukka.

Vierailija
15/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:51"]

Jo näillä kommenteilla ostan seuraavalla kauppareissulla kupin. En tosiaan ole tiennyt, että se on näin suosittu, että näistä muutamasta vastauksesta lähes kaikki ovat käyttäneet sitä. Jos vielä viitsitte kertoa mielipiteitä kuppimerkeistä ja niiden eroista, olisin kiitollinen! :)

T. AP

[/quote]

Mulla on ollut Lunette ja Mooncup, ja molemmat hyviä. Oisko tuo Mooncup vähän kovempi? Ei selkeää muistikuvaa, koska ehdin käyttää sitä suunnilleen parin kierron verran ennen kuin tulin raskaaksi.

Vierailija
16/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampax regular. Se missä on asetin. Koska en voi sietää "rahisevia" siteitä pöksyissä jotka falskaavat ja ovat aina väärässä kohtaa. Tuntuu myös epähygieeniseltä kun verta  pöksyissä. Tampooni on huomaamaton, helppo ja sopii myös stringejen kanssa. Eikä petä koskaan tai falskaa. On myös hygieeninen kunhan muistaa vaihtaa tarpeeksi usein.

Vierailija
17/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi tai kestositeet. Kuppi on töissä ja kaupungissa tai matkoilla voittamaton. Kestoside on mukava kotona ja mökillä. Kaikin puolin edullisin ja ekologisin ja mukavin ratkaisu.

mitään tamponeja en itse pysty käyttämään, vuotoa kun ei ole kovin paljon ja siksi tamponi usein jää kuivaksi. Kuiva tamponi taas on epämukava käytössä ja poistaessa. Lisäksi mökkioloissa hankala, jos ei ole asetinta. Epäekologinen jos on.

Vierailija
18/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:57"]

Kuppi tai kestositeet. Kuppi on töissä ja kaupungissa tai matkoilla voittamaton. Kestoside on mukava kotona ja mökillä. Kaikin puolin edullisin ja ekologisin ja mukavin ratkaisu.

mitään tamponeja en itse pysty käyttämään, vuotoa kun ei ole kovin paljon ja siksi tamponi usein jää kuivaksi. Kuiva tamponi taas on epämukava käytössä ja poistaessa. Lisäksi mökkioloissa hankala, jos ei ole asetinta. Epäekologinen jos on.

[/quote]

ja mun kuppi on lunette. Silloin kun ostin tuon, muut oli kaikki nettikaupoissa, vain lunette oli apteekissa ja halusin nähdä mallikappaleen ennen ostopäätöstä. 

Vierailija
19/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka Super -tamponi + Vuokkoset-side.

Kumpikaan ei riitä yksin. Pirkka-tamponiin olen päätynyt siksi että en osaa laitaa asettimillisia ja Vuokkosetin siteisiin siksi, kun ne ovat kotimaisia eikä yhtä muovisen oloisia kuin joskus nuorena käyttämäni Alwaysit olivat.

Vierailija
20/66 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö tamponia myös yöllä.

t. Verisiin yösiteisiin kyllästynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä