Sossu ei suostu maksamaan ilmastointilaitetta, poika itkee ja yöllä ei saa nukuttua kun on koko ajan kuuma
Meillä on todella kuuma asunto, kaikki ikkunat samaan suuntaan ja kahdeksas kerros. Asunto on kuin sauna koko ajan. Poika ei saa yöllä nukuttua, itkee päivät kun on huono olla. Ei jaksa lähteä edes ulos kun on niin kuuma koko ajan päätä särkee, vaatteet märkiä yms. Makaa kylpyhuoneen lattialla kun se on viilein huone.
Olen sossulta pyytänyt harkinnanvaraista tukea että saisin asuntoon hankittua ilmastointilaitteen mutta hakemus hylättiin. En tiedä mitä teen, ei ole varaa eikä mahdollisuutta muuttaa muuallekaan.
Kommentit (213)
Myötätuntoa kyllä saat, muistan edelleen sen hellekesän jonka asuin 8. kerroksessa, kaikki ikkunat etelään. Aurinko porotti koko päivän, alla vilkas katu jossa ihmiset tykkäsi ajaa ja kaasutella moottoripyörillä läpi yön, eli melu oli melkoinen jos yritti edes yöllä pitää ikkunaa auki. Päivisin kävin töissä, muutaman km pyörämatkan päässä paikassa, josta myös oli ilmastointi rikki. Ei ollut ilmastointilaitetta eikä varaa ostaa semmoista, pieni tuuletin vain. Enkä tiedä olisiko vuokra-asuntoon saanut semmoista laittaakaan, ei tullut mieleen alkaa vaatia ketään semmoista hankkimaan. Tuskaa oli, mahdollisimman paljon aikaa vietin ulkona ja ilmastoiduissa kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää kunnon iltauinnille niin sen jälkeen on ihanan viileä, melkein kylmä olo. Just tultiin tytön kanssa uimasta ja kun reilun tunnin olin siellä vedessä niin johan olo viileni. Kotona +30.5 mutta ei tunnu kuumalta kun viilenin jotenkin "sisäisesti" sillä uinnilla. Tämä mun vinkkini. Ja olen huomannut että iltauinnin viileys kestää useamman tunnin, ainakin minulla ja tytölläni.
Mutta kuka maksaa uintitarvikkeet, -matkat ja -eväät? Bussissa on liian kuuma eli jonkun täytyy antaa rahat ilmastoituun kyytiin heille ja pojan aistiyliherkkyys aiheuttaa masennuksen, jos kuulee lokin rääkyvän tai jalka koskettaa limaista vesikasvia.
Pulloihin vettä ja pakkaseen jäätymään. Siitä sitten viilennystä kylmäkallen muodossa. Kaikki kaihtimet kiinni ja verhot eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä ap, että tuolla on paljon työntekijöitä, jotka joutuvat hikoilemaan ja tekemään pitkän työpäivän ulkona paahteessa. Monilla työpaikoilla ei ole mitään ilmastointeja. Mun mielestä on käsittämätöntä, että ihminen joka voi maata vaikka koko päivän uimarannalla kehtaa valittaa jostain +30 sisälämpötilasta. Itse olen ollut työpaikassa, jossa piti tehdä töitä +37 asteen lämpötilassa koko päivä. Mieti mitkä työolot ovat rakennusmiehillä, mansikanpoimijoilla, maanviljelijöillä, asfalttimiehillä, puutarhureilla jne.
No tämähän se. On ihan eri asia olla joutilaana helteillä jossain rannalla plutimassa kuin tehdä töitä. Meidän työpaikalla on vielä lämmittäviä uuneja, eikä ilmastointia. Jos olet vaan kotona kaiket päivät, voit vaikka käydä kylmässä suihkussa monta kertaa päivässä. Voit vain istua ja liottaa jalkoja kylmässä vedessä. Voit olla koko päivän uimarannalla varjossa ja pulahtaa vähän väliä vedessä. Toiset tekevät senkin ajan töitä.
Ei huhhuh mitä martyyriutta koko ketju täynnä. "Öööö me käydään töissä ööö ööö" kaikille ei ole töitä. Lopeta oma työsi. Kyllä tekijä tilallesi löytyy.
Facebookin roskalavalta saisko? Tai saisitko euron sivuun joka kuukausi niin ensi kesän alussa voisit ostaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Minä haen sosiaalitoimelta sähköpyörää: ei näin kuumalla muuten jaksa ajaa. Liikunta on tärkeää myös meille työttömille.
Minä heittäydyn sossupummiksi saman tien jos sossu kustantaa tuommoiset luksukset. Aika tarkkaan saa keskituloinen lapsiperhe pennosensa laskea että voi hankkia sähköpyörän viedäkseen lapset hoitoon työpäivän ajaksi. Ihan säällä kuin säällä.
Kiitti nauruista mutta et kai oo tosissas?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä pimennysverhot? Jos ei, niin pimentäkää jollain muulla kuten pyyhkeillä, päiväpeitoilla tms.
Ja ikkunat kannattaa pitää kiinni silloin kun ulkona lämpimänpää kuin sisälläEn voi pitää ikkunoita kiinni päivällä kun sisäilma tulee hyvin tunkkaiseksi ja haiseekin oikein pahalle jos ikkunat kiinni päivän. On pakko pitää tuuletusikkunaa auki.
ap
Olet siis valinnut, että sietämätön kuumuus ja tukalaa oloaan itkevä lapsi on parempi vaihtoehto kuin tunkkainen sisäilma. Miksi sitten valitat, kun näin olet päättänyt toimia?
Oikeasti, ikkunoiden ja verhojen auki pitäminen päivällä on just sellainen asia, mikä sisätiloja kuumentaa. Helteellä kun ulkona on huomattavasti lämpimämpää kuin sisällä pitäisi olla. Koittakaa vaikka olla lapsen kanssa jossain muualla päivisin, jos kotona haisee muka liian pahalta. Miten te selviätte talvipakkasilla, kun ei voi kylmyyden vuoksi koko päivää pitää ikkunoita auki?
Verhot on ikkunan edessä mutta tuuletusikkunaa on pakko pitää auki. Sisäilma on aivan järkyttävän tunkkainen ja pahanhajuinen jos ikkunat on kiinni. Talvella ei ole samanlaista ongelmaa (ikkunoiden ollessa kiinni) kun aurinko ei paista koko ajan ikkunaan.
ap
Auttaisiko suursiivous poistamaan tunkkaisen hajun? On myös erilaisia tekstiilinraikastusjauheita jne poistamaan hajuja. Ei kai pelkkä auringonpaiste saa itsekseen aikaan pahaa hajua.
Ei varmaan pysty. Maksaisikohan sossu sen siivoojan 🤔
Kyllä varmaan, kun erityinen poikuliini oikein itkee koko ajan. Vai pitäiskö järjestää yksityinen rahankeräys, että erityinen masentunut poikeliini ei enää itkeskele?
mä haluan vaginankiristysleikkauksen, koska olen synnyttänyt niin paljon lapsia.
Olen ollut vauvakone, ja mieheni panoreikä.
Kyllä pitää mun pillu leikata kuntoon yhteiskunnan varoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso Googlesta kotimaan apu sivut, ja laita hakemus sitä kautta. Voin sitä kautta laittaa sinulle rahaa siihen tarpeeseen.
Voisiko asian hoitaa anonyymisti?
Mitä tarkoitat? Siis siellä sivullako, vai mitä? En tiedä miten se toimii, jos ihminen tarvii apua. Itse olen vaan ollut auttajana siellä, laittanut rahaa jonkun keräyskohteeseen. Kyllä kai sinne joku nimi jää, en ole varma?
Vierailija kirjoitti:
Pulloihin vettä ja pakkaseen jäätymään. Siitä sitten viilennystä kylmäkallen muodossa. Kaikki kaihtimet kiinni ja verhot eteen.
Samalla pakastin tuuttaa lisää lämmintä ilmaa huoneistoon, kun jäädyttää vettä.
Ihan itse köyhänä työttömänä ostin ilmastointilaitteen. Käytettynä torista löytyy 50-300 eurolla, kyllä sen verran pitäisi löytyä tai saada säästettyä tuista. Seuraavista lapsilisistä otat vaikka, heinäkuun elätte kaurapuurolla ja perunalla, mutta ei ainakaan tarvitse kuumuudesta lapsen kärsiä.
Samaa mieltä kuin muutkin. Ihanko että ilmastointi pitäisi nyt saada, ja vielä yhteiskunnan sponssaamana. Kaikenlaista. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä ap, että tuolla on paljon työntekijöitä, jotka joutuvat hikoilemaan ja tekemään pitkän työpäivän ulkona paahteessa. Monilla työpaikoilla ei ole mitään ilmastointeja. Mun mielestä on käsittämätöntä, että ihminen joka voi maata vaikka koko päivän uimarannalla kehtaa valittaa jostain +30 sisälämpötilasta. Itse olen ollut työpaikassa, jossa piti tehdä töitä +37 asteen lämpötilassa koko päivä. Mieti mitkä työolot ovat rakennusmiehillä, mansikanpoimijoilla, maanviljelijöillä, asfalttimiehillä, puutarhureilla jne.
No tämähän se. On ihan eri asia olla joutilaana helteillä jossain rannalla plutimassa kuin tehdä töitä. Meidän työpaikalla on vielä lämmittäviä uuneja, eikä ilmastointia. Jos olet vaan kotona kaiket päivät, voit vaikka käydä kylmässä suihkussa monta kertaa päivässä. Voit vain istua ja liottaa jalkoja kylmässä vedessä. Voit olla koko päivän uimarannalla varjossa ja pulahtaa vähän väliä vedessä. Toiset tekevät senkin ajan töitä.
Ei huhhuh mitä martyyriutta koko ketju täynnä. "Öööö me käydään töissä ööö ööö" kaikille ei ole töitä. Lopeta oma työsi. Kyllä tekijä tilallesi löytyy.
No pointtihan onkin se, että mitä järkeä on käydä töissä hikoilemassa, jos voi kaiket päivät istua kotona ilmastointilaitteen kanssa? Ei voi mennä niin että työttömät elää kuin kuninkaat ja työssäkäyvät on heidän orjiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta viilennyspeitto tai sitten nukutte pelkällä lakanalla.
Milläs sen ostaa, kun ei ole muuhunkaan varaa?
Kysy vaikka olisiko kenelläkään antaa ilmaiseksi facebookin annetaan ryhmässä ja jos saat niin kannattaa pestä peitto. Hyödynnä kirpputorit, suunnittele rahan käyttösi, kerää pulloja, myy jotain jne.
Vierailija kirjoitti:
poika parvekkeelle nukkumaan
ei voi ku siellä on niitä hyttysiä!
1. Laita ikkunoihin foliot estämään auringon porottamista
2. laita halpa tuuletin puhaltamaan kuumaa ilmaa ULOS ikkunaluukusta
kyllä noi muutaman asteen pudottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
poika parvekkeelle nukkumaan
ei voi ku siellä on niitä hyttysiä!
maksaako sossu sitten hyttyskarkoittimen? ja antihistamiinin apteekista ku ne hyttyset kutittaa?
Pinttynyt kusen ja paskan haju on vaikea poistaa.
Vielä vaikeampaa on poistaa kusi päästä, kun se on sinne päässyt.