Onko limatulppa minkälaista? help :))
Tullu koko päivän sellaisia aormenpään paksuisia limapalloja...?:D kellertävän valkoisia...ei oo kyllä ainakaan ikinä tuollaista valkovuotoa ollu... Rv37
Kommentit (9)
Jee.... Olispa Se limatulppaa :D sitähän voi tulla pitkän aikaakin? Olin äsken kaupassa,kamalasti alko supisteleen siellä ja menkkamaista juilimista tuli mahaan,mut heti ku kotiin pääsin niin Se loppu:(
Jos noin pieniä määriä tulee, eikä ole verensekaista niin ei tarkoita mitään. Mulla oli samanlaista samoilla viikoilla ja sitten tuli kovat supistukset, jotka kesti koko päivän. Lopulta synnytin käynnistettynä viikolla 42+1. :D
jos lapsivettä tulee tippakin, pitää mennä synnytyssairaalaan tarkistukseen. Itse en tajunnut heti limatulpan tultua että lapsivettäkin tihkui muutamia tippoja
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:35"]
Jee.... Olispa Se limatulppaa :D sitähän voi tulla pitkän aikaakin? Olin äsken kaupassa,kamalasti alko supisteleen siellä ja menkkamaista juilimista tuli mahaan,mut heti ku kotiin pääsin niin Se loppu:(
[/quote]
voi tulla pitkän aikaa ja siitä ei vielä voi sanoa milloin synnytys todella käynnistyy. Voi mennä tunteja tai viikkoja.
Onnea vauvasta, toivottavasti saat pian nyytin syliin. :)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:54"]
jos lapsivettä tulee tippakin, pitää mennä synnytyssairaalaan tarkistukseen. Itse en tajunnut heti limatulpan tultua että lapsivettäkin tihkui muutamia tippoja
[/quote]
No eihän pidä, ainakin TAYS:iin on pyydetty soittamaan ensin jos lapsivesi menee.
Voi olla limatulppaa tai voi olla muutakin, omassa synnytyksessä lähti ihan koko "köntsä" kerralla mutta voihan se irrota vähän kerrallaankin. Oli niin tai näin, tsemppiä jatkoon toiselta loppuviikkojen kärvistelijältä!
Lapsivettä voi tihkua monta päivää ennenku synnytys käynnistyy/pitää käynnistää.
6 jatkaa hämmentyneenä.. soitin synnärille, että ehkä tullut pari tippaa lapsivettä, käskivät sinne 24h sisällä veden tulosta ja tulehdusvaaran takia esittivät käynnistyksen heti seuraavana aamuna ainoana järkevänä vaihtoehtona, kun testi näytti vettä tulleen. itse olin kovasti sitä mieltä, että palaisin kotiin odottelemaan synnytyksen luonnollista etenemistä. vähäisiä harvoja supistuksia oli ollut tuohon mennessä ja noin laskettu oli ajankohta. ja siis lapsivettä tullut vain pari hassua tippaa. ei päästetty edes yöksi kotiin, vaikka käynnistettiin vasta seuraavana aamuna. ja altaaseen ei sitten päässyt, vaikka halusin tulehdusvaaran takia. Ja tulehdusarvoja seurattiin tiuhaan verikokein. jäi huono maku koko hommasta käynnistyksen takia. miten jossain muualla on ihan eri linja? ei tajua..
mä olen kerran nähnyt limatulppaani ja se oli kelelrtävää, missä verenvärisiä raitoja, voi olla sullakin limatulppaa. sitä voi irrota pitkäänkin osissa.