Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Turkki ihan karsea matkakohde?

Vierailija
13.06.2014 |

Olen kuullut siitä niin paljon negatiivista. Onko kenelläkään siitä mitään positiivista sanottavaa?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme Bodrumissa muutama viikko sitten ja oli aivan täydellinen loma.

Vierailija
82/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istanbul oli ihan kiva ja siellä sai olla suht rauhassa verrattuna Alanyaan. Siitä puolestaan jäi todella paha maku suuhun. Ne kaupustelijat ja sisäänheittäjät tosiaan haukkui pahastikin kun kerroimme ettemme halua ostaa/tulla syömään/milloin mitäkin. Taksikaan ei aikaisin aamusta tullut tolpalle vaan kävellen raahasimme matkalaukut bussiasemalle.

En lähtisi enää toiste Turkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:37"]Onko tuo 33:n kirjoitus joku vitsi? Jos ei ole, todella haluaisin tietään minkä nököinen/oloinen/köytöksinen ihminen hän on... Koskaan en ole tuollaista Turkissa kokenut.

Ja noista peräänhuutelijoista sen verran, että tarkkailkaapa joskus lomallanne sitä keiden perään huudellaan ja keiden ei.

Jos on ns. asiallisesti pukeutunut ja sivistyneen oloinen ihminen sekä olemukseltaan että käytökseltään, niin eivät ihmiset huutele perään. Vaikka Turkki on todella liberaali maa, niin se kuitenkin on muslimimaa ja siellä on aika paljon hartaitakin uskovaisia, sen takia asiallinen pukeutuminen rannan ulkopuolella on suotavaa, tai ainakin minä haluan kunnioittaa "maan tapoja" vaikka moni paikallinenkin toki kulkee aika pienissä vaatteissa, mutta anyway, minä laitan "vähän peittävämpää" päälle esim. pellavahousut/caprit ja "t-paitamainen paita" narutopin sijasta jne.

Ja sama koskee myös kauppiaita, jos on ns. "tyhmän maalaisen" tai "ylikiltin" oloinen ihminen, niin käyvät kimppuun. Jos on sellainen että heti näkee päälle päin ettei tuo osta "siksi kun ei kehtaa kieltäytyä" niin saa kulkea ihan rauhassa. Kannattaa muistaa kohteliaisuus, sanoo kohteliaasti mutta tiukasti "kiitos, mutta ei kiitos" silmiin katsoen ja hymyillen niin jättävät rauhaan.

[/quote] 33 vastaa, olin blondi, suht hoikka, lyhyt tukka, pukeudun aina sopivasti , eli kevyet harem-housut ja paita. Meikkiä en käytä lomalla, miestä en etsi. Meidät tulo hotelliin alkoi siitä, että miehet receptionista alkoi ahdistelee saman tien. Ulkona miehet huusi sen 7 pv :" talk to me, why you dont talk to me, why??" Ja näin 7 päivää, ok , saa huutaa , kunhan ei tule päälle, en antanut minkälaista huomiota. Kaupassa ku oltiin , jos kaveri etsii jotain niin sanoin kiltisti , että en osta mitään, tai omistan jo samanlaisen jutun. Osaan olla mukava, enkä haasta riitaa koskaan kenenkään kaa, sen verran maailmaa kiertänyt, eikä koskaan missään ongelmia ollut, paitsi tällainen ruma kohtelu meitä kohtaan. Päätin vaan, matkan jälkeen , että tuli kallis reissu, lennot , majoitus , Kalliit hinnat, ja mikä kaikista tärkein: ei jäänyt mukavia muistoja :(

Vierailija
84/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:08"]En tavannut viikon aikana yhtäkään mukavaa ihmistä. Kaupassa turkkilaiset tuli päälle , kieltäydyin ostamasta sitä mitä ne mulle tyrkytti niin huusi meille :" I kill you fucking animals", en koskaan unohda. Olen käynyt 15 maissa ja vastaavaa en ole tavannut missään, yleensä en tykkää tinkimisestä ja maksan sen mitä pyytävät , mutta päälle käyminen oli törkeetä. Viinikaupassa pulloissa hinnat oli merkitty liiroissa js myöskin euroissa. Löysin punaviinin itselle , mutta jäi epäselväksi oliko hinta euroissa vai liiroissa, menin kiltisti kysymään myyjältä niin sen naama muuttui punaiseksi , hän otti pullon ja yritti lyödä mut päähän, ehdin lähteä pois. Rannalla ei voitu olla rauhassa, otin arskaa ja kun avasin silmät niin mun ympärillä oli n.6 turkkilaista miestä ottamassa kuvia mun kaa. Sit kaveri sai vatsataudin : mentiin illalla syömään( kaveri halusi yrittää syödä jtn) tuli mukava tarjoilija, joka puhui suomea, kerrottiin , ettei mikään lääke tepsi siihen vatsatautiin ja kysyttiin neuvoa, et tietääkö hän, mikä vois auttaa, niin hän sanoi , että mennään niille niin tekila auttaa varmasti. Siis millainen ihminen haluaa yrittää naists ku tietää et toinen ripuloi ja oksentaa koko ajan.. Ruoka oli mitäänsanomaton, hinnat korkeat verrattuna esim Roomaan tai Mallorcaan, ihmiset tärkeitä .

Vuosi sen jälkeen mentiin Creetalle mikä oli ihana paikka , aina ku mentiin kauppaan niin myyjä avasi oven , päästä meidän sisään ja itse meno ulos , antoi katsoa rauhassa , eikä huutanut meille ka pakottanut

[/quote]

Jotkut (turkkilaiset) ajattelee että vatsataudin saa pois "desinfioimalla" vatsan shotilla viinaa..

Turkkilainen isoisäni desinfioi kurkkunsa kurlaamalla viinaa kun kurkkukipua oli.. :)

[/quote]niin varmaan , hänen kotona kahdestaan

Vierailija
85/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkua ois voinut desinfioida siinä ravintolasali mis oltiin

Vierailija
86/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanya kamala, Kusadasi on ihana. Kolme kertaa olen käynyt ja uudelleen mennään kun seuraavan kerran reissataan. Aqua Fantasy hotelleista lapsiperheelle mahtava! Suosittelen lämpimästi :)

Vierailija
87/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin siitä meidän reissusta yhdelle turkkilaiselle kaverille täällä Suomessa niin se totesi, että niistä miehistä tulee todella agressivisia silloin ku ei saa turistilta seksiä eikä rahaa.

Vierailija
88/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanyassa me oltiinkin . Musta tuntuu, että kohtelu muuttuu jos lähtee sinne lapsiperheenä, osaa vähän edes kontrolloida tunteitaan.

Vierailija
89/89 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanyassa olen käynyt kolme kertaa viimeisen viiden vuoden aikana, kolmen tähden hotelli Oban alueella. Ihan ok kokemus, ranta lähellä, kiva allasalue, hyviä paikallisia ravintoloita, keskusta 10 min ja vajaan euron bussimatkan päässä..on siellä muitakin liikkeitä kuin ne basaarit..ja ne retket, jeeppisafari, meriretki, Damlatasin tippukiviluolat ja Pamukkale..taas syksyllä uudelleen.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi