Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Turkki ihan karsea matkakohde?

Vierailija
13.06.2014 |

Olen kuullut siitä niin paljon negatiivista. Onko kenelläkään siitä mitään positiivista sanottavaa?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:33"]Mene vaan! Ehta WT-kohde.

[/quote]

Taas jonkin vähä-älysen kommentti. Kerros meille muille, mitä kohdetta sinä suosittelet? Vai onko rahat niin tiukilla, ettei ole varaa matkustaa ja haukut kaikkia lomakohteita wt-kohteiksi? Kateus on sitten kamala tauti.

Vierailija
22/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai paljolti mihin menet, Istambul muakin kiinnostais, vaikka aivan karsea loma oli se yksi ainut kerta kun mentiin. Olin muistaakseni 18-vuotias ja mentiin lapsuuden perheen kanssa. Tosi skarppina sai olla ettei tule kusetetuks ja siltikin tuli, samoin ällötti ne huutelut meille suominaisille. Puistattaa... mutta turistikohde Alanya, joten minkäs teet. Ja on voinu muuttua paljon, joten en nyt sano et ei missään nimessä. Itse en kyllä sinne enää mene... äiti jopa itki kolme kertaa kun tuli niin paha olo siitä kusetus- ja tyrkytyskulttuurista. Mut se oli Silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii Turkkia matkakohteena on syytä muistaa että kyseessä on iso maa, siellä on PALJON erilaisia kohteita. Jos puhutaan ihan rantalomista, niin niissäkin on paljon erilaisia vaihtoehtoja.

Suoraan sanottuna osa Turkin lomakohteista on ihan kamalia, on liikaa turisteja, viina virtaa, basaarimyyjät hyppivät (usein jopa suomea puhuen) silmille jne.

Mutta sitten on niitä helmiä, joissa on rauhallisempi meno, eli ei ole niin paljoa turisteja eivätkä esim. basaarimyyjien tai ravintoloiden sisäänheittäjien tyyli ole niin "agressiivinen" vaan kohtelia jos jotain ylipäätään huutelevat tarjouksiaan ohikulkeville.

Nuo helmet tunnistaa siitä että ovat ns. pienempiä paikkoja, ja hyvä tae on myös se jos kohde on paikallisten suosiossa (eli ihan turkkilaiset tulevat sinne lomailemaan), esim. Izmir yksi tuollainen paikka.

Turkissa on takuu lämmintä ja ihanat rannat ja kirkas vesi (osassa Turkkia) ja edullinen hintataso, siksi on loistava matkakohde. Monella on negatiivinen kuva siksi että menee niihin turistihelvetteihin jossa meno on aivan erilaista mitä ns. tavallisemmissa paikoissa. Noissa paikallisten suosimissa kohteissa iso ero on mm. se ettei alkoholia niin juoda, kaikki sellaiset ärsyttävät kännäävät turistiporukat sun muut puuttuvat, meno on paljon rauhallisempi. Turkkilaiset ovat mukavia ihmisiä, kannattaa muistaa että "rantapojat" ja turistialueiden tarjoilijat ja basaarimyyjät eivät ole "oikeita" turkkilaisia...

Vierailija
24/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas Kreikka, Bulgaria jne. on ihan mitäänsanomattomia Turkin rinnalla. Turkissa on aika vilkasta elämää, noista muista peruskohteista jäi käteen tosi tyhjä fiilis.

Vierailija
25/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahemmin välittänyt. Olen ollut Kusadasissa ja Alanyassa. Nähtävää löytyi ja Turkki oli ihan kaunis maa. Ihmiset olikin sitten se, mistä en pahemmin välittänyt... Toki kohdalle sattui miellyttäviäkin asiakaspalvelukokemuksia, mutta paljon enemmän niitä epämiellyttäviä kuin esimerkiksi Kreikassa. Sisäänheittäjät ovat paljon aggressiivisempia Turkissa ja miehiltä sai vaaleana naisena vähän turhankin paljon huomiota.

Mulle jäi myös tosi paha mieli, kun vanhemmat miehet ja jokunen nuori putiikinpitäjä huuteli mulle haukkuja mun vaaleaihoisuudesta. Huudettiin siis ihan suoraan "lakana" ja "valkoinen" turkiksi...

Kusadasia voisin noista kahdesta mieluummin suositella, Alanyaan en lähtisi enää.

Vierailija
26/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15:lle

En ole koskaan kohdannut vilppiä Turkissa. Kerrankin itse mokasin ja maksoin liikaa (pystyi maksamaan euroilla tai liiroilla ja itse laskin "valuuttakurssin" päässäni väärin) ja myyjä heti sanoi että liikaa annoin, itse en olisi asiaa välttämättä edes tajunnut.

24

Vierailija
27/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa munaa tarjolla runsaasti. Kerrankin saa tarpeekseen.

Vierailija
28/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ilman turkkilaisia olisi ihan ok.

Vierailija
29/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:44"]Kovaa munaa tarjolla runsaasti. Kerrankin saa tarpeekseen.

[/quote]

Harmi kun niillä on mikromuna kaikilla. Mikrotisseille ja pikkupilluille sopiva kohde.

Vierailija
30/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki on wt-kohde ja paska kohde? Mitäs Turkin kaupungeja edes tiedätte? Iso maa, jossa on vähän muutakin kuin ne rantalomakohteet. Itse olen käynyt muutamissa Turkin kaupungeissa ja sanoisin että olivat todella erilaisia keskenään. Mutta sitä perinteitä Istanbulia voisin suositella kyllä kaikille! Paljon nähtävää, ja esim. Prinssisaaria ei kannata jättää väliin :)

Vierailija
31/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös porukasta. Lapsiperheenä jopa turistirysät toimii. Eivät ole niin päällekäyviä ja yleisesti lapsirakkaita. Pariskuntana pääsee helposti pois siitä kuhinasta ja voi löytää helmiä. Esimerkiksi Alanyasta itään on joki, jonka varrella oli aikaisemmin rauhallisia kelluvia lauttoja, joilla sai syödä tai juoda kaffeet. Ne on nyt turistoituneet, mutta tällaisia paikkoja löytyy kun etsii.

Toinen näkökulma, jos on menossa all-inclusivelle, niin turkki sopii loistavasti, koska lämminta ja hotellialueet hienoja. Koska et hotelilta poistu kuin satunnaisesti, niin on ihan sama onko missä maassa. Samanlaisiahan ne ovat. 

Jos menossa tyttöporukalla, niin sitten voi olla päällekäyvää.

Vierailija
32/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavannut viikon aikana yhtäkään mukavaa ihmistä. Kaupassa turkkilaiset tuli päälle , kieltäydyin ostamasta sitä mitä ne mulle tyrkytti niin huusi meille :" I kill you fucking animals", en koskaan unohda. Olen käynyt 15 maissa ja vastaavaa en ole tavannut missään, yleensä en tykkää tinkimisestä ja maksan sen mitä pyytävät , mutta päälle käyminen oli törkeetä. Viinikaupassa pulloissa hinnat oli merkitty liiroissa js myöskin euroissa. Löysin punaviinin itselle , mutta jäi epäselväksi oliko hinta euroissa vai liiroissa, menin kiltisti kysymään myyjältä niin sen naama muuttui punaiseksi , hän otti pullon ja yritti lyödä mut päähän, ehdin lähteä pois. Rannalla ei voitu olla rauhassa, otin arskaa ja kun avasin silmät niin mun ympärillä oli n.6 turkkilaista miestä ottamassa kuvia mun kaa. Sit kaveri sai vatsataudin : mentiin illalla syömään( kaveri halusi yrittää syödä jtn) tuli mukava tarjoilija, joka puhui suomea, kerrottiin , ettei mikään lääke tepsi siihen vatsatautiin ja kysyttiin neuvoa, et tietääkö hän, mikä vois auttaa, niin hän sanoi , että mennään niille niin tekila auttaa varmasti. Siis millainen ihminen haluaa yrittää naists ku tietää et toinen ripuloi ja oksentaa koko ajan.. Ruoka oli mitäänsanomaton, hinnat korkeat verrattuna esim Roomaan tai Mallorcaan, ihmiset tärkeitä .

Vuosi sen jälkeen mentiin Creetalle mikä oli ihana paikka , aina ku mentiin kauppaan niin myyjä avasi oven , päästä meidän sisään ja itse meno ulos , antoi katsoa rauhassa , eikä huutanut meille ka pakottanut

Vierailija
33/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
34/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä

Vierailija
35/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa viiden tähden all inclusive hotelliin Turkkiin nyt kesällä. toivottavasti siellä saa olla rauhassa niiltä kaupustelijoilta.

Vierailija
36/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän porukat oli toukokuussa ja ensin kyllä mietin, että mitä ne siellä tekee kun ovat tottuneet vähän erilaiseen matkailuun ja -kohteisiin. nyt kun kuvia katsoo, niin kyllä itsekkin voisin käydä turkissa! porukat ei ollu missään alanyassa tai sidessä yms "turistirysässä" vaan vähän jossain "tasokkaammassa" paikassa (jonka nimeä en muista =D). nähtävää löytyi joka päivälle, ruoka oli hyvää ja hotelli ihan prima.

mutsi sano että ainoa miinus oli tuputtavat ja paikoittain ahdistavat kauppiaat.

Vierailija
37/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo 33:n kirjoitus joku vitsi? Jos ei ole, todella haluaisin tietään minkä nököinen/oloinen/köytöksinen ihminen hän on... Koskaan en ole tuollaista Turkissa kokenut.

Ja noista peräänhuutelijoista sen verran, että tarkkailkaapa joskus lomallanne sitä keiden perään huudellaan ja keiden ei.

Jos on ns. asiallisesti pukeutunut ja sivistyneen oloinen ihminen sekä olemukseltaan että käytökseltään, niin eivät ihmiset huutele perään. Vaikka Turkki on todella liberaali maa, niin se kuitenkin on muslimimaa ja siellä on aika paljon hartaitakin uskovaisia, sen takia asiallinen pukeutuminen rannan ulkopuolella on suotavaa, tai ainakin minä haluan kunnioittaa "maan tapoja" vaikka moni paikallinenkin toki kulkee aika pienissä vaatteissa, mutta anyway, minä laitan "vähän peittävämpää" päälle esim. pellavahousut/caprit ja "t-paitamainen paita" narutopin sijasta jne.

Ja sama koskee myös kauppiaita, jos on ns. "tyhmän maalaisen" tai "ylikiltin" oloinen ihminen, niin käyvät kimppuun. Jos on sellainen että heti näkee päälle päin ettei tuo osta "siksi kun ei kehtaa kieltäytyä" niin saa kulkea ihan rauhassa. Kannattaa muistaa kohteliaisuus, sanoo kohteliaasti mutta tiukasti "kiitos, mutta ei kiitos" silmiin katsoen ja hymyillen niin jättävät rauhaan.

Vierailija
38/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja noista peräänhuutelijoista sen verran, että tarkkailkaapa joskus lomallanne sitä keiden perään huudellaan ja keiden ei.

Jos on ns. asiallisesti pukeutunut ja sivistyneen oloinen ihminen sekä olemukseltaan että käytökseltään, niin eivät ihmiset huutele perään"

Älä jaksa provota... Itse pukeudun aina asiallisesti, lahkeella tai helmalla on tarpeeksi pituutta ja tissit tai napa eivät tosiaankaan näy. Mulla on ainoastaan perus kesätoppeja ja mekkoja ja silti perään on huudeltu jos jonkunlaista hävyttömyyttä, ystävilleni myös. Kauppiaat myös ovat käyttäytyneet usein tosi aggressiivisesti mua kohtaan vaikken ole osoittanut mitään mielenkiintoa heitä kohtaan. Ja ei, en ole maalainen tai yksinkertainen (tai edes kummankaan em. näköinen) vaan koulutettu ja fiksu nainen, joka kyllä tiukasti sanoo "ei kiitos".

Vierailija
39/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istanbul on upea kaupunki, haluaisin sinne kolmannen kerran.

Vierailija
40/89 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 11:44"]Kovaa munaa tarjolla runsaasti. Kerrankin saa tarpeekseen.

[/quote]

Harmi kun niillä on mikromuna kaikilla. Mikrotisseille ja pikkupilluille sopiva kohde.

[/quote]

Ai sulla iso ja löysä pimppa vai? Heh heh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän