Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka asuu maissa joissa on aina vähintään joku 28-31 astetta lämmintä, onko heillä kuuma?

Vierailija
20.06.2021 |

Vai onko heillä vaan normaali olo, samanlainen mitä meillä on jossain 20 asteessa?

Vaikka joku Kuubalainen, onko hänen mielestä 30 astetta kauhean kuuma vai ihan normaali olotila?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuuma ihan samalla tavalla. Ovat toki keksineet omat konstinsa selvitä kuumuudesta, aivan kuin me kylmyydestä. Ei ole sattumaa, että Suomessa on esimerkiksi paljon saunoja ja juodaan paljon viinaa.

Vierailija
2/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuuma ihan samalla tavalla. Ovat toki keksineet omat konstinsa selvitä kuumuudesta, aivan kuin me kylmyydestä. Ei ole sattumaa, että Suomessa on esimerkiksi paljon saunoja ja juodaan paljon viinaa.

Nyt kun on lämmintä, juodaan vaan viinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ymmärretä ilmankosteudesta yhtään mitään.

Vierailija
4/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on kuuma. Ihan kuten Suomessa on pimeää talvella eikä sille voi mitään.

Vierailija
5/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kuumassa maassa ja kieltämättä 30 astetta ei enää tunnu kuumalta. 

Vierailija
6/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 30astetta ylipäänsä ole keskivertoihmiselle kuuma. Eikä se mistä olet kotoisin liity mihinkään. Toiset kestää eri lämpötiloja eri tavalla ja esim. ylipaino toki vaikuttaa paljon siihen minkä ihminen kokee kuumana.

Vierailija
7/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuuteen tottuu. Suomessa ei vaan ikinä ole kuuma niin pitkää aikaa, että tottuisi. Kun olen ollut muutaman kuukauden tropiikissa niin 30 astetta on ihan ok ja normaalia.

Vierailija
8/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ymmärretä ilmankosteudesta yhtään mitään.

Se on totta. Asun lämpimässä maassa ja suomalaiset aina kyselee paljonko täällä on lämmin. Eivät ymmärrä yhtään, että lämpötila voi olla suht sama monta kuukautta, mutta kosteusprosentti on se, mikä merkitsee.

Vierailija
9/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankosteus vaikuttaa paljon. Asuin lapsuuteni Iranissa, diplomaattivanhemmat. Olin ulkona 40 asteen helteissä, sillä siellä helle on kuivaa. Ei tule hiki, eikä tunnu inhottavalta. Sanoisin, että Suomessa yli 23 astetta tuntuu paljon inhottavammalta kuin Iranin 40 astetta.

Vierailija
10/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen kuumuuteen myös tottuu ja siitä tulee normaalia. Heille sitten joku 10 astetta on jo kamalan kylmä saati sitten pakkanen. Kehittyneissä maissa, joissa kuumuus on normaalia, on kyllä pääsääntöisesti ilmastointi aina sisätiloissa vrt. meillä on lämmitys, kun ulkona on kylmä suurimman osan vuodesta.

Vierailija
11/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-30 astettahan on ihan normaali kesäpäivä Keski-Euroopassakin kuten sanoin Pohjois-Anerikassa. Suomalaiset eivät ymmärrä kuinka kylmä maa Suomi on. Maatalous on hädin tuskin mahdollista. Tänä keväänä ei sateiden ja kylmään kevään jälkeen ehdi enää vehnä valmistua. Tämä hellejakso kun maassa on kosteutta sai kaikki kasvit kasvamaan silmissä.

Vierailija
12/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 30astetta ylipäänsä ole keskivertoihmiselle kuuma. Eikä se mistä olet kotoisin liity mihinkään. Toiset kestää eri lämpötiloja eri tavalla ja esim. ylipaino toki vaikuttaa paljon siihen minkä ihminen kokee kuumana.

Tämä. Vettä kun juo niin ei ole mitään ongelmaa olla. Etelä Euroopassa lämpötilä nousee helposti lähelle 40c välillä. Joku 15c on sitten kylmä ilma jolloin ihmiset saattavat pitää yllään paksuja takkeja.

Mulla on nyt asunnossa 30c ja ei ole mitään ongelmaa asian suhteen.

Vierailija
13/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumuuteen tottuu. Suomessa ei vaan ikinä ole kuuma niin pitkää aikaa, että tottuisi. Kun olen ollut muutaman kuukauden tropiikissa niin 30 astetta on ihan ok ja normaalia.

Tämä on varmaan totta. Koska aina keväällä mulla tuntuu jo 20 astetta liian kuumalta. Mutta pikkuhiljaa sietorajani nousee siitä. Se ei kuitenkaan ole ehtinyt nousta vielä niin paljon, että kestäisin heti kesäkuussa 30+ astetta. Loppukesästä kun alan vähän jo tottua lämpöön, sitten koittaakin jo syksy.

Vierailija
14/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maassa, jossa on ainakin kahdeksan kuukautta yli +30 astetta ja todella kosteaa.

Tavallaan tähän tottuu, osaa odottaa ja elää asian kanssa mutta eihän se kivalta tunnu kun joka kerta ulos mennessä tuntuu kuin oisi muovipussissa. Ja sisällä ilmastointi päällä. Tykkään tästä silti enemmän kuin Suomen säästä.

Vierailija
15/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää tietämättömälle, miten se kosteus siis vaikuttaa tai tuntuu lämpimällä/kuumalla ilmalla? Sen ymmärrän miltä kylmässä tuntuu jos on lisäksi kosteaa.

Vierailija
16/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää tietämättömälle, miten se kosteus siis vaikuttaa tai tuntuu lämpimällä/kuumalla ilmalla? Sen ymmärrän miltä kylmässä tuntuu jos on lisäksi kosteaa.

Kosteus tarkoittaa vettä. Vesi johtaa lämpöä paremmin kuin ilma. 30 asteinen vesi tuntuu paljon lämpimämmältä kuin 30 asteinen ilma.

Vierailija
17/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vierestä kun natiivit aikoinaan rakensivat sukulaisen talon pihassa kiviaitaa noin 40 asteen helteessä kottikärryjen ja lapioiden kanssa. Herätti kunnioitusta varjossa ja riittävin virvokkein varustetussa lomalaisessa, vaikka toisaalta eivät nuo sitten ehkä tekisi jotain mitä itse taas tekisi reilussa pakkasessa.

Vierailija
18/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa maissa ihmisillä on yleensä ilmastointi kotona, tai vähintään kattotuulettimet. Julkiset tilat ilmastoituja.

Vierailija
19/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kalenterivuosi kun huomasin  etta olin tottunut ilmastoon. Monsuuniaikaan tosin paikalliset lahtevat ulkomaille tai vuoristoon jos varaa on.

Vierailija
20/49 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useammassa lämpimässä maassa, mutta siellä aina pimeät yöt- vain muutamia tosi kuumia öitä niin ettei tuonut helpotusta. Näissä maissa alkaa ulkoilut ja urheilut auringon laskun jälkeen. Taloissa on ilmastoinnit, kukaan natiivi ei makaa auringossa keskipäivällä- silloin siestaillaan (koska alkuyöt eletään).  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi