Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Feikkiprofiili facebookissa. Mistä se tietää ketä tunnen?

Vierailija
13.06.2014 |

Mistä facebook tunnistaa mahdolliset kaveriehdokkaat? Mulla on nimittäin feikkiprofiili eli olen kirjautunut väärällä nimellä. Ainoa tieto mitä olen kirjannut on puhelinnumero ja syntymäaika. En käytä facebookia aktiiivsesti, vaan olen siellä vain siksi, että näkee esim. omien lasten sivuja ja voi joskus osallistua arvontoihin.

Mistä ihmeestä tuo sitten tietää ketä tunnen? Kaveriehdokkaissa on nimittäin muutama ihan oikeasti tuttu ihminen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköpostisi yhteystiedoista

Vierailija
2/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehdottaa sulle sellaisia ihmisiä jotka ovat kavereidesi kaverilistalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittujen syiden lisäksi se ehdottelee sulle stalkkaamiasi henkilöitä ja näiden kavereita.

Vierailija
4/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face tietää susta enemmän, kuin edes arvaat. Facebook tallentaa itselleen myös tilapäivitykset, jotka olet kirjoittanut julkaistavaksi, mutta olet jättänyt julkaisematta.

Vierailija
5/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 06:27"]

Se ehdottaa sulle sellaisia ihmisiä jotka ovat kavereidesi kaverilistalta.

[/quote]

Mutta jos ap on facessa väärällä nimellä, kuten Peppi Pitkätossu, niin näinköhän on, onko ap pyytänyt omia todellisia ystäviään muka kavereikseen ja jos olisi, tuskinpa he olisivat hyväksyneet kaveripyyntöä tuiki tuntemattomalta Peppi Pitkätossulta. Eli en usko, että ap:lla on omia kavereita lisättynä sinne, ainoastaan lapset.

Vierailija
6/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä sinun oikea sähköpostiosoitteesi? Jos on, niin sieltä kontakteista voi siirtyä tietoja facebookiin. Tämän takia itse loin "tyhjän" gmail-osoitteen feikkiprofiiliani varten, koska en halua MITÄÄN linkkejä itseeni Facebookista.

Vierailija
7/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää tietokoneen evästeitä.

Vierailija
8/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin joskus feikkiprofiilin, jota varten tein ihan oman sähköpostiosoitteen. Ketään en kaveriksi ehtinyt pyytää. Olin tyhjentänyt sivuhistorian ja ajanut vielä puhdistuksen koneelle. Kyllä se edelleen ehdotteli kavereita ja kavereiden kavereita.Tuli kyllä aika creepy olo.

Vierailija
9/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot laittanut oman puhnumeron, kyllä ne tietää.

Mulla ainakin älypuhelin synkronoi itsensä facebook-kavereiden kanssa, puolituttujen ihmisten puhelinnumeroita löytyy puhelimesta. Ja tosiaan, facessa kirjataan ylös ketä käyt kattoon ja kuinka usein, ne tallettuu servereille. Ihan kaikki mitä teet tai julkaiset, jos käyt katsoon jotain vaikka tällasta sivuu https://www.facebook.com/pages/Leather-World/108468625923283?fref=ts niin kohta sulle ehdotetaan samankaltaisia sivuja!

Vierailija
10/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kaveripyyntö jollekin täysin tuntemattomalle ja peru se. Saat erilaisia ehdotuksia.

Vierailija
11/11 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sun kavereilla on sun numero kännyssä, niin ehdottaa niitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä