Spotifystä kysymyksiä!!
Hei, tietääkö kukaan miten paljon äänenlaatu paranee jos ostaa spotify premiumin? Ero olisi siis 160 kbps:tä 320 kbps:ään, enkä itse tiedä mitä tuo tarkoittaa. Onko ero huomattava? Kertokaa myös muitä hyötyjä premium accountista ja että kannattaako ostaa.
Kommentit (9)
320kbps on paras äänenlaatu minkä mp3:sta voi saada irti. Spotifyssa käytetään laadukasta pakkausta(pakkaus codekkia), alkuperäisestä kappaleesta on pyritty hävittämään mahdollisimman vähän. Itse erotan selvästi 160-320kbps väliset erot. Laadukkaammassa on napakampi basso ja laajempi stereokuva. Riippuu pitkälti mistä laitteista kuunnellaan. Internetistä löytyy testikappaleita joilla voi verrata näytteitä toisistaan. Käytin spotify premiumia kuukauden ajan mutten nähnyt sitä itselle tarpeelliseksi. Nyt kuuntelen ilmaisella ne muutamat kerrat.
Kiitos kaikille! Itse kuuntelin jo aijemmin tuon testin mutta en huomannut oikein mitään eroa... Mutta taidan silti ostaa sen premium version jos kerran muut ovat huomanneet sen äänenlaadussa eroa verrattuna free versioon.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:41"]
128 vs 320 testi
http://www.noiseaddicts.com/2009/03/mp3-sound-quality-test-128-320/
[/quote]
Olikin vähän huono. Erot olivat sen verran pieniä.
Tässä toinen
Premium toimii ilman mainoksia, offlinetilassa ja maailmanlaajuisesti. Tässä itselleni tarpeeksi syitä maksaa siitä.
omalla kohdalla isoin syy premiumin tilaukseen on se, että musat saa kännykään. toki myös mainosten ja muiden typerien säännöstelyjen puuttuminen on iso plussa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:47"]
Kiitos kaikille! Itse kuuntelin jo aijemmin tuon testin mutta en huomannut oikein mitään eroa... Mutta taidan silti ostaa sen premium version jos kerran muut ovat huomanneet sen äänenlaadussa eroa verrattuna free versioon.
[/quote]
Jos et huomaa mitään eroa ja kuuntelet Spotifya jostain läppärin kaiuttimista, ei pelkän äänenlaadun parantamiseksi kannata premiumia ostaa. Tietenkin premiumissa on muita hyviä puolia, esimerkiksi ei mainoksia tai rajoituksia.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:47"]
[/quote]
Jos et huomaa mitään eroa ja kuuntelet Spotifya jostain läppärin kaiuttimista, ei pelkän äänenlaadun parantamiseksi kannata premiumia ostaa. Tietenkin premiumissa on muita hyviä puolia, esimerkiksi ei mainoksia tai rajoituksia.
[/quote] Siis tottakai on muitakin syitä, just noi et mainokset lähtee ja suurin syy on että saa puhelimeen. Kyselin vaan tosta äänenlaadusta ku siitä mainittiin jossain enkä tiennyt että miten paljon se parantuu. :)
No se on vähän makuasia, mutta kyllä äänenlaadussa huomaa sellaisen eron, etteivät jotkin levyt kuulosta niin tukkoisilta. Riippuu tietysti aika lailla siitä, millaisilla laitteilla ja kuulokkeilla kuuntelee ja niin edelleen. Minulla on ollut monta vuotta Spotify Premium ja olen ollut tyytyväinen.