Mikä on kamalin etunimi, jonka olet kuullut?
Kommentit (1012)
Vierailija kirjoitti:
Akuliina, Orkkuli, Jemica, Osmo
Noi on kyllä oikeasti karmeita nimiä.
Kaikki naisten -kki -päätteiset nimet ärsyttävät, vaikka osa näyttää ja kuulostaa kauniilta: Kyllikki, Tuulikki, Päivikki, Soilikki,Talvikki, Annikki jne. Samoin nämä tiettyjen ikäluokkien tusinanimet: Sirpa, Virpi, Päivi, Eeva, Mervi, Jaana, Minna, Sari, Ritva, Riitta, Pirjo... ihan vaan koska niitä on liikaa siinä tusinassa :D
Kyösti kuulostaa oksennukselta, Sisko assosioituu harmaankalpeisiin siskonmakkaroihin. Anteeksi ja kantakaa nimenne kunnialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnea. Ymmärrän että on muotinimi mut näen tässä aivan samanlaisen trendin mikä oli yannicalla ja jessicalls yms. Linne sen sijaan olisi paljon nätimpi mutta Linnea on väkisin väännetty ”kaunis” nimi ja varmasti tulee olemaan yleisesti vihattu nimenä, juuri tämän trendin takia.
Linnea on vanha nimi ja tulee Vanamo-nimisen kasvin tieteellisestä nimestä (Linnaea borealis).
En mä sitä uudeksi sanonutkaan. Eikä noi sun nippelitiedot vie sitä faktaa pois että kyseessä on trendinimi.
Höpö höpö. Vanha nimi, joka on ollut ja on yleinen monissa maissa, ei ole trendinimi eikä varsinkaan "väkisin väännetty".
Väkisin väännetyllä tarkoitin nimen lausumista. A lopussa on turha.
No eihän ole. Linnea tarkoittaa vanamoa ja on nimi, linne taas ei ole nimi.
Nimen saa tehtyä vaikka mistä sanasta. Mut joo huomaa että taisi osua ja upota mammoihin mun mielipide. :D
Voit olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta Linnea on todella vanha nimi. Kannattaa googlata ja sivistää itseään vähän.
Kuinka monta kertaa pitää sanoa että en ole sanonu sitä uudeksi nimeksi? :D trendi≠uusi hyvänen aika nyt itse se google auki.
Väitithän. Sanoit että a-kirjain on nykyajan hapatusta ja täysin turha. Nimeä on annettu jo vuosisatoja muodossa Linnea. Myös ruotsalaiset sanovat tuon a sinne perään. Joten Google nyt vaan käteen sinulle.
Linnea. Ymmärrän että on muotinimi mut näen tässä aivan samanlaisen trendin mikä oli yannicalla ja jessicalls yms. Linne sen sijaan olisi paljon nätimpi mutta Linnea on väkisin väännetty ”kaunis” nimi ja varmasti tulee olemaan yleisesti vihattu nimenä, juuri tämän trendin takia.
Tossa mun kommentti uusiks. Mä väännän tän sulle rautalangasta, jos sit aukeais. ”Näen tässä samanlaisen trendin mikä oli yannicalla ja jessicalla yms.” ELI mä viittasin siihen kuinka se on tällä hetkellä suosittu (EI UUSI), vähän niinkuin Nooat ja muut. Jos niitä sanoo trendinimiksi niin tarkoittaako se että ne on uusia? No ei. ”Linne on mun mielestä nätimpi ja Linnea on väkisin väännetty ’kaunis’ nimi” tässä tarkoitin sitä että EA loppuinen nimi on lausumisessa väkisin väännettävä —> tekee siitä olevinaan kauniin juuri tuon lopun takia ja vie siitä arkisuuden pois. Sama Minealla.
Eli kerrotko missä olen sanonut että se on nykyajan ”hapatusta”?
Ja alapeukuista voi päätellä että on nimenomaan trendinimi, koska mun mielipide siitä et Linnea on ruma nimi, aiheuttaa tällaisen mellakan. :D Pyydän todella paljon anteeksi että mulla oli väärä mielipide.
No kyllä tuolla viesti oli missä nimeä sanoit nykyajan hapatukseksi, kun perään on lisätty a- kirjain, vaikka sitä nimi ei missään tapauksessa ole. Et vaan nyt tiennyt nimen historiasta yhtään mitään. Itse en ole koskaan kuullut kenenkään nimenä Linne. Meillä on suvussa monien, monien kymmenien vuosien takaa nimi Linnea. Itseasiassa voi puhua jo yli sadasta vuodesta. Pidemmälle en ole vielä tutkinut.
Trendi-nimi se ei myöskään ole koska Suomessa ei ole ollut top-kympissä. Kyllä siellä ihan muut Ainot, Annit sun muut komeilee. Minun osaltani keskustelu oli tässä.
Linnea on minusta kaunis nimi ja tykkään myös monista muista luontonimistä kuten Lumi, Aava, Usva ja Kaisla, vaikka ne ei näytä kaikkia miellyttävän. Pakko kuitenkin korjata sun kommenttia, koska Linnea oli vuonna 2020 sijalla 8 annetuimpien tyttöjen nimien listalla.
Tämä ei pidä paikkaansa. Vuonna 2020 nimi Linnea ei ollut edes 10 suosituimman nimen joukossa. Ihan noin vaan
Höpö höpö. Tuolta se löytyy suosituimpien top 10 nimien listalta. Miksi väitätte täällä jotakin sellaista, mikä ei pidä paikkaansa.
Tässä on sinulle vuoden 2020 suosituimmat tyttöjen nimet ja ei todellakaan ole 10 joukossa.
Digi- ja väestötietovirasto on julkistanut vuoden 2020 suosituimmat etunimet. Aino ja Leo ovat vuonna 2020 syntyneiden lasten suosituimmat ensimmäiset etunimet. Ainon sai ensimmäiseksi nimekseen 276 tyttöä ja Leo annettiin etunimeksi 356:lle pojalle.
Tässä viraston antamat listat suosituimmasta tyttöjen ja poikien etunimestä sekä suosituimmista ensimmäisistä etunimistä.
LUE MYÖS
Vuonna 2020 syntyneiden suomenkielisten lasten suosituimmat ensimmäiset etunimet
Tytöt
1. Aino
2. Olivia
3. Sofia
4. Pihla
5. Aada
6. Eevi
7. Isla
8. Lilja
9. Helmi
10. Ellen
On tossa listassa sijalla 14, mutta mä olen kokoajan puhunut vuoden 2020 annetuimmista/suosituimmista nimistä. Sieltä Linnea löytyy sijalta 9. Miksi tämä kyseinen nimi aiheuttaa niin paljon intohimoja, että siitä pitää vängätä monta sivua? Minusta nimi on täysin neutraali, eikä se herätä reaktiota puolesta tai vastaan. Joku on tosi herkkänä täällä kyseisen nimen takia.
Ööööö. Lukutaidossa vikaa. Ei ole sijalla 9., kun tuossa on se vuoden 2020 suosituin/annettuin nimilista. Olen kanssasi täysin samaa mieltä muuten.
Lopettakaa jo turha nokittelu, molemmat teistä on oikeassa, mutta puhutte vaan eri listoista. Linnea näyttää olevan sijalla 9 annetuimpien tyttöjen nimien listalla. Annetuimpien etunimien listalla on taas sijalla 14.
Mitä ihmettä? Etunimethän noissa listoissa on aina.
Tästä linkistä löytyvät ne kaksi listaa, kun klikkaa oikeaa vuosilukua https://dvv.fi/suosituimmat-lasten-nimet. Ensimmäisessä tyttöjen suosituimmat nimet ja toisessa tyttöjen suosituimmat etunimet.
Käpy, Anu, Akuliina, Mirella, Luna, J-alkuiset weetee-nimet, useimmat suomalaiset nimet joissa K korvattu C-kirjaimella.
Miehen nimistä Orvo ja naisen nimistä Sorja. Orvosta tulee mieleen joku sotalapsi ja Sorjasta taas joku sorakasa tai jatkuva anteeksipyytelijä. Molemmat löytyvät nimipäiväkalenterista.
Maire, mutta se ei estä tuntemasta mukavia (ei maireita) ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Maire, mutta se ei estä tuntemasta mukavia (ei maireita) ihmisiä.
*sennimisiä ihmisiä
Valtteri ja Patrik ovat yhtä kamalia. Ei Teemukaan mikään hyvä ole. Valtteri kuulostaa traktorimerkiltä, Patrik pyhimykseltä, joita Suomessa ei ole, Teemu kuulosta joltakin täytekeksiltä.
Ansa, Sisko, Veli-Pekka, Kain, Adolf.
Pyry, aivan typerä nimetä ihminen koiran mukaan, samaan kastiin menee Luka ja Luca.
Jonne on täysin typerä nimi, tietää jo että ko. henkilöllä ei ole kaikki kanootit muumeissa.
Seeti, siis miksi ei anneta normaaleja ja hyviä nimiä lapsille, en voi ymmärtää.
Kaikki muista kielistä väännetyt muunnokset esim. Josef = Jooseppi (miksi??) David = Taavetti (oikeesti nyt!!??) jne…
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän nimestä Iina, mutta kaikki muut nimet jotka ovat iina-päätteisiä ovat kamalia (esim. Helmiina, Helmi itsessään kaunis nimi) Karoliina tekee poikkeuksen. En pidä myöskään nimistä Mimmi, Pietu tai Juuso. Kaapokin on nössö.
Minä taas väittäisin, että kaikki nimet joihin on LISÄTTY iina, ovat huonoja, mutta esimerkiksi juurikin Karoliina tai vaikka Katariina ovat menetteleviä
Sumo. Perttu, pertti ym on myös aika kamalia yrjöstä puhumattakaan.
Isla. Muka trendikäs mutta kuulostaa vaan ihan kuin olisi jäänyt osa tekstistä kesken nimeä kirjoitettaessa.
Asuin aikoinaan Jenkeissä muutaman vuoden ja työkaverini nimesi lapsensa Reaper Bobby Shadowksi.. Aika synkkä nimi lapselle 😁
Tämä ei ole kauhea nimi, mutta hassu asetelma. Kaverini antoi lapselleen nimeksi Ansku. Ei lempinimeksi vaan etunimeksi. Lapsen lempinimi on sitten Anniina.
Kauhea nimi on tietysti Yrjö, johtuen toki siitä, mitä yrjöllä tänä päivänä tarkoitetaan.
Jori