Ajattelin tilata Prismasta ruokaa kotiin, mutta sitten menin kassalla ja kuljetus maksaa 18,90 euroa!
Miten kellään on varaa tälläisin kuljetuksiin? S-Marketista en taas tilaa vaikka siellä kuljetus on kympin koska siellä ruuat selvästi kalliimpia...
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ilmaista ole se itsekään niiden tavaroiden haku. Laskepa hinta sille kaupassa käynnille, myös ajalle.
Ite käyn kaupassa hakemassa isot ostokset töistä tullessa eli ei mene erillisiä kuluja bensaan. Omalle ajalle en laske arvoa kun ei minulle vapaa-ajasta makseta mitään. Ja kun ruokakauppaan menee se max 15minuuttia niin se nyt on yks kärpäsen paska koko päivästä. Saman ajan saa tuhlattua helposti tänne palstalle tai instagramiin. Lasketko itse sille ajalle arvoa?
Alle 10 euroa K-ketjusta. Tilaan itselleni ja sairaalle läheiselleni samalla. Ei tule kalliiksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Tääpä se on. Ja sitten et kuitenkaan saa kaikkea, mitä olisit tarvinnut ja kauppaan pitää mennä kuitenkin ostamaan ne tuotteet, mitä ei saanut. Tässä syy, minkä takia vanha äitini ei korona-aikaan lopulta tilannutkaan ostoksia kotiin kuin pari kertaa, vaikka aluksi suunnitteli toisin.
Toki heillä on se mahdollisuus, että jos joku tilattu tuote on loppu, niin he valitsevat korvaavan tilalle, mutta ei sekään käytännössä oikein toiminut. Esimerkiksi äiti oli tilannut Erisanin nestesaippuaa siksi, koska hän ei tykkää hajustetuista saippuoista. Mutta kun Erisanin saippua oli lopussa, korvaava tuote olikin joku hajustettu saippua eikä toisen merkkinen hajustamaton. Sama kävi käsitiskiaineen kanssa. Hajustetun käsitiskiaineen äiti sentään pystyi käyttämään, mutta saippuan hän oli lahjoittanut naapurille, kun ei vain itse sitä pystynyt käyttää. Tosiaan parin tällaisen tapauksen jälkeen hän katsoi, että ei eläkeläisen kannata pistää rahojaan tällaiseen. Sääli sinänsä, kun ideanahan kotiintilaus on hirmu hyvä, mutta käytännön toteutus ontuu.
Olen aina saanut hyvin tuotteet. Jos jotain ei ole, niin samalla tavalla ne on loppu vaikka itse menisin kauppaan. Korvaaminen on onnistunut pääsääntöisesti hyvin. Jos on erityisiä toiveita, niin senhän voi kirjoittaa siihen keräilijälle tarkoitettuun viestikenttään. Itse olen ollut erityisen tyytyväinen siihen, et aina tuotteet olleet tosi tuoreita. Joku täällä kertoi, että tuotteet kerätään ennen hyllyttämistä. En tiedä sitten pitääkö paikkansa... mutta itsellä ei ole valittamista. Homma toimii tosi hyvin ainakin meilläpäin.
Jos tilaa kaks kertaa kuussa täällä niin hintaa tulee n 25e. Tulee halvemmaksi kuin käydä kaupassa taksilla tai pitää autoa. Ja keräilyn saa siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Tääpä se on. Ja sitten et kuitenkaan saa kaikkea, mitä olisit tarvinnut ja kauppaan pitää mennä kuitenkin ostamaan ne tuotteet, mitä ei saanut. Tässä syy, minkä takia vanha äitini ei korona-aikaan lopulta tilannutkaan ostoksia kotiin kuin pari kertaa, vaikka aluksi suunnitteli toisin.
Toki heillä on se mahdollisuus, että jos joku tilattu tuote on loppu, niin he valitsevat korvaavan tilalle, mutta ei sekään käytännössä oikein toiminut. Esimerkiksi äiti oli tilannut Erisanin nestesaippuaa siksi, koska hän ei tykkää hajustetuista saippuoista. Mutta kun Erisanin saippua oli lopussa, korvaava tuote olikin joku hajustettu saippua eikä toisen merkkinen hajustamaton. Sama kävi käsitiskiaineen kanssa. Hajustetun käsitiskiaineen äiti sentään pystyi käyttämään, mutta saippuan hän oli lahjoittanut naapurille, kun ei vain itse sitä pystynyt käyttää. Tosiaan parin tällaisen tapauksen jälkeen hän katsoi, että ei eläkeläisen kannata pistää rahojaan tällaiseen. Sääli sinänsä, kun ideanahan kotiintilaus on hirmu hyvä, mutta käytännön toteutus ontuu.
Kuka noita tuotteita kerää? Luulis järjen sanovan että jos joku tilaa hajustamatonta saippuaa, niin ei silloin toimiteta hajustettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ilmaista ole se itsekään niiden tavaroiden haku. Laskepa hinta sille kaupassa käynnille, myös ajalle.
Erityisesti eläkeläiset ja opiskelijat, huomio!
Eläkeläisillä ja opiskelijoilla ei välttämättä ole varaa alkaa aikaansa hinnoittelemaan, kun ei se tilin saldossa käytännössä näy. Aikaa ei voi syödä.
Liekö hinta jollekin samanpäivän pikatoimitukselle, koska omiin kokemuksiin ei tuo hinta osu.
Parikymppiä kuljetuksesta on jo sinkkuihmisen koko kauppareissun hinta. Näin yksinasuvana ei ole mitään järkeä maksaa tuplahintaa. Tietysti suurpiirteisemmälle rahankäyttäjälle se voi olla ihan ok, tai tietysti suurperheelle.
Suunnittelen itse vaan koko viikon ruokalistan kerralla, säästyy rahaa, aikaa ja aivotyötä viikolla, kun kaikki tarvittava löytyy jo kotoa.
Minä tilaan kerralla kuukauden tai jopa kahden kuivatavarat, pakasteet, säilykkeet, pesuaineet, yms. mitkä säilyvät pitkään kotioloissa. Tuoretavaraa käyn sitten hakemassa tarvittaessa lisää. Kesällä ostan suuren osan vihanneksista torilta, lihaa ja kalaakin sieltä toisinaan saa.
Cittarista 9,9€ 20km.
Mulla menis pelkkään matkaan 40min ja 5€ bensat. Sen toisen vitosen säästän kun ei tule heräteostoja kaupassa pyöriessä.
Ei muuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnoiteltu suurperheen mukaan eli ostoksia laatikkokaupalla samassa tilauksessa, noin puoli pakettiautoa kerrallaan. Yksinasuvalle nämä ei sovellu eikä pienille perheille ellei sitten osta koko kuukauden ruokia kerrallaan. Välttävät pienten tilausten työlään keräyksen eli ei köyhille.
Hyvin soveltuu yksinasuvalle. Tilaan tavaraa kerran kuussa.
Kaikki tomaatit ja kurkutkin? En usko.
Eihän sun tarvitse uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Lähi-Prismasta kuljetuksen hinta oli 11,90 euroa. Mietin, että voisin talvella tilata kuljetuksen vaikka kerran kuukaudessa, niin ei tarvitsisi autottomana kantaa kaikkea kotiin.
Hyvää arkiliikuntaa. Sattumoisin 119 eurolla irtoaa peräkärry polkupyörään jolla ostokset tulevat vaivattomasti. Kymmenen kerran jälkeen kaikki on pelkkää plussaa ja sinulla on kaiken lisäksi kärry josta on hyötyä muulloinkin.
https://www.xxl.fi/bits-cargo-trailer-polkupyoran-perakarry-matkatavaro…
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiä kuljetuksesta on jo sinkkuihmisen koko kauppareissun hinta. Näin yksinasuvana ei ole mitään järkeä maksaa tuplahintaa. Tietysti suurpiirteisemmälle rahankäyttäjälle se voi olla ihan ok, tai tietysti suurperheelle.
Suunnittelen itse vaan koko viikon ruokalistan kerralla, säästyy rahaa, aikaa ja aivotyötä viikolla, kun kaikki tarvittava löytyy jo kotoa.
No ei tarvitse olla suurperhe, että tuosta hyötyy. Meillä yksi aikuinen ja yksi teini. Iso helpotus tulee siitä, kun saa maidot ja muut painavat pari kertaa kuussa kotiin. Muuten olisi työlästä kauppailla ilman autoa lähes päivittäin.
Ei muuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnoiteltu suurperheen mukaan eli ostoksia laatikkokaupalla samassa tilauksessa, noin puoli pakettiautoa kerrallaan. Yksinasuvalle nämä ei sovellu eikä pienille perheille ellei sitten osta koko kuukauden ruokia kerrallaan. Välttävät pienten tilausten työlään keräyksen eli ei köyhille.
Hyvin soveltuu yksinasuvalle. Tilaan tavaraa kerran kuussa.
Kaikki tomaatit ja kurkutkin? En usko.
Ei sun tarvitsekaan uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite käyn kaupassa hakemassa isot ostokset töistä tullessa eli ei mene erillisiä kuluja bensaan. Omalle ajalle en laske arvoa kun ei minulle vapaa-ajasta makseta mitään. Ja kun ruokakauppaan menee se max 15minuuttia niin se nyt on yks kärpäsen paska koko päivästä. Saman ajan saa tuhlattua helposti tänne palstalle tai instagramiin. Lasketko itse sille ajalle arvoa?
15min päivässä on 90 tuntia vuodessa. Ja lasken, palstainen ja somettelen töissä kun pitää odotella, eikä voi tehdä mitään. Joskus kotonakin sellaisia hetkiä, mutta harvemmin.
Meillä tosin vartissa edes pääse prisman parkkihallista kauppaan asti, jos töiden jälkeen haluaisi mennä. Kotoa sitten ajaa sinne 15min muina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka noita tuotteita kerää? Luulis järjen sanovan että jos joku tilaa hajustamatonta saippuaa, niin ei silloin toimiteta hajustettua.
Opiskelijat? Aika nuorta porukkaa työpaikallani nuo kerääjät ovat, ruokapuolen työntekijöitä, kulutustavarapuolen tuotteet "hakusessa", ottavat mitä käteen sattuu :-(
Vaikka yhtenä päivänä löytää k.o. tuotteen, se voi seuraavana päivänä olla jossain muualla, kun pomot niitä suuressa viisaudessaan siirtelevät.
Tuo ketuttaa myös kulutustavarapuolen myyjiä/hyllyttäjiä.
Hölmölän kauppiaille tulee noutaja kun ensimmäinen oikea nettiruokakauppa aloittaa syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hölmölän kauppiaille tulee noutaja kun ensimmäinen oikea nettiruokakauppa aloittaa syksyllä.
Toisaalta ennen koronaa kysyntä ruuan nettikaupalle olluttosi pientä. Miksi kehittää palvelua, jolle ei ole kysyntää tai monen kuluttajan mielestä tarvetta?
Mielenkiintoista nähdä millaisia hintoja Oda pitää tuotteille ja kuljetukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ennen koronaa kysyntä ruuan nettikaupalle olluttosi pientä. Miksi kehittää palvelua, jolle ei ole kysyntää tai monen kuluttajan mielestä tarvetta?
Mielenkiintoista nähdä millaisia hintoja Oda pitää tuotteille ja kuljetukselle.
Minä ainakin haluan laadukkaampaa ruokaa halvemmalla ja kotiin tuotuna.
Haahuile ja maksa sinä siellä ostosparatiisissasi. Winwin ;-)
Minäkin olen yksineläjä ja tilaan kerran kuussa. Ei mene vihannekset miksikään jääkaapissa. Maitotuotteita en käytä kuin raejuustoa ja tavallista juustoa, niissä pitkä käyttöaika.