Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei poistu juuri koskaan kotoaan?

Vierailija
20.06.2021 |

Jos kuitenkin pystyy liikkumaan.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska ihminen, tarkoitan tänään. Eilen oli työpäivä ja puhuin kahelien kanssa.

Vierailija
42/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kaikki harrastukseni luonnistuvat kotona, tapahtumia ei ole eikä ulkomaillekaan pääse. Mihin ihmeeseen menisin, ja miksi? Koronattomanakin aikana vietin 95% vuodesta kotosalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut iäkkäät ihmiset.  Eivät oikeastaan edes uskalla enää yksin liikkua kaupoissa eikä pankkiautomaateilla eikä muuallakaan.   Etenkin jos heillä on käytössä rollaattori.

Nämä ihmiset tarvitsevat aina jonkun seuralaisekseen, että ulos lähtevät.

Vierailija
44/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Kaikki harrastukseni luonnistuvat kotona, tapahtumia ei ole eikä ulkomaillekaan pääse. Mihin ihmeeseen menisin, ja miksi? Koronattomanakin aikana vietin 95% vuodesta kotosalla.

Voihan sitä käydä vaikka kirjastossa, täysin ilmainen palvelu.

Ilmaisissa tapahtumissa, joita kesällä on yleensä tarjolla siellä sun täällä.

Museoissa kiertelemässä, ja vaikka jossain kansalaisopiston harrastuksissa.

Etkö edes milloinkaan käy kenenkään tutun tai ystävän kanssa kahvilla kaupungilla?

Ja puhun nyt siis ajasta koronan ulkopuolella.

Vierailija
45/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt ja väsynyt ihmisiin. Kotona on kaikkea mitä tarvitsen, sitä paitsi on oma isohko pihatontti, jolla voi möyriä mielin määrin. Naapurien kissat tulevat säännöllisen epäsäännöllisesti vierailemaan.

Internet täyttää sosiaaliset tarpeet, keskustelupalstat, elokuvat, musiikin, joskus etsin kauniita kuvia printattaviksi ja teen niistä kirjekuoria, pusseja, kortteja ym.

Kotona saa olla rauhassa. Kaiken lisäksi kukaan ei voi väittää, että häiritsisin heitä puolestani jollain tavoin!

Kun elämä sujuu hyvin puolison kanssa eikä sitä kodin ulkopuolista elämää kaipaa ollenkaan, niin miksi vaivautuisin lähtemään muualle?

Vierailija
46/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä käydä vaikka kirjastossa, täysin ilmainen palvelu.

Ilmaisissa tapahtumissa, joita kesällä on yleensä tarjolla siellä sun täällä.

Museoissa kiertelemässä, ja vaikka jossain kansalaisopiston harrastuksissa.

Etkö edes milloinkaan käy kenenkään tutun tai ystävän kanssa kahvilla kaupungilla?

Ja puhun nyt siis ajasta koronan ulkopuolella.

Ennen koronaakin tapasin ystäviäni livenä 1-3 kertaa vuodessa. Näiden lisäksi kertyi muutama kulttuuritapahtuma per vuosi (joissa sitten pääsi näkemään muita tuttuja).

Kirjastolle minulla ei ole tarvetta, kun mielenkiintoiset teokset voi ostaa itselleenkin, puhumattakaan kaikesta siitä mitä on netissä luettavissa. Isoa osaa lukemistostani ei löydy tavan kirjastoista muutenkaan.

Harrastuskerhojen, ilmaistapahtumien ym. kanssa on vähän sama juttu; kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin, harrastan paljon jo kotona – en tarvitse enää enempää harrastuksia.

Vierailija
47/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Työni on sosiaalisesti erittäin kuormittavaa, joten vapaalla olen todellakin kaikkein mieluiten kotona!

Meillä on iso talo, aurinkoinen ja suojaisa piha, rantasauna ja oma ranta. Keskeisimmät harrastukset löytyvät kotoa, esim. käsityöt, koira ja lukeminen. Lenkkeilen, kesäisin parhaat maastot alkavat kotiovelta, talvisin saatamme mieheni kanssa ajaa autolla valaistuille reiteille lenkille. Käyn kyllä kaupoilla ja tapaan harvakseltaan sukua ja ystäviä, mutta viihdyn kyllä ihan vain kotona päiväkausia putkeen mainiosti. Toinen lapsistamme on samaa maata, toinen tykkää tavata kavereita tiuhempaan. Mies viihtyy myös kotona remppaillen, viihdymme myös hyvin yhdessä sohvalla.

Korona-aika sai minut tajuamaan, että olen melkoinen kotihiiri ja että se on ok! Koronan aikana olen myös keskittynyt terveyteeni (mm. laihtunut yli 20kg), kun kaiken maailman kokkareita ei ole ollut. En voisi olla tyytyväisempi!

Sama täällä! Tykätään olla kotona, viihdytään kaksin. Kesti niin kauan löytää elämänkumppani, että kun toisemme vihdoin viimein löysimme, niin viihdytään todella hyvin puuhastellen kahdestaan kotona, korona-aika ei hetkauttanut tippakaan meikäläisten arkea.

Vierailija
48/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henkistä elämää

Vierailija
49/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää muita.

Vierailija
50/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani. Hän on rakas minulle. Todella älykäs, mutta autistisille ihmisille maailma on ikävä paikka monesti.

Vierailija
51/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tietää toisen ihmisen kotoa poistumiset?

Minulla ei ole tietoa edes seinänaapurin kulkemisista, joten mistä ihmeestä joku voi tietää toisen kuljemiset ja kulkematta jättämiset?

Vierailija
52/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Teen töitä kotona, eikä ole mitään harrastuksia, jotka vaatisivat kotoa poistumista. Käyn kaupassa n. kerran viikossa, näen vanhempaani ja sisaruksiani n. 1-2 kertaa kk:ssa, lenkkeilen päivittäin metsässä.

Ennen koronaa kävin 3-4 kertaa vuodessa keikoilla/reissussa ja silloin tällöin ravintolassa syömässä, nyt ollut kohta 2 vuotta käymättä 100 km:ä kauempana kotiovelta.

En ole masentunut tai muuten mt-ongelmainen. En vain pidä ihmisistä, eikä minulla ole suurimman osan kanssa mitään yhteistä. En myöskään välitä ravata kaupoissa ja tapahtumissa, mieluummin teen ostokset netissä ja käyn vain sellaisissa tapahtumissa, jotka tarjoavat aidosti vastinetta rahalle, kuten suosikkibändieni keikat.

Vierailija
53/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Sairastanut fyysisesti ja etenevästi jo muutaman vuoden. Sen lisäksi vaivaa masennus ja vaikeus olla ihmisten kanssa. Enemmän vaivaa ja pahaa mieltä tulee nykyisin kotoa poistumisesta kuin tänne jäämisestä.

Vierailija
54/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön joten olen aina kotona, koska ei ole rahaa mihinkään.

Vierailija
55/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävelyyn, luontoon, retkeilyyn tarvita rahaa.

Vierailija
56/56 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön joten olen aina kotona, koska ei ole rahaa mihinkään.

Työttömiä myös haukutaan nykyään niin en poistu kotoa. Käyn ainoastaan kaupassa ja työmarkkinatukitöissä, jos työkkäri määrää.