Millainen ihminen ei poistu juuri koskaan kotoaan?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö masentunut vammainen ja pah.
Mulla on kotona kaikki mitä tarvitsen. En pidä uimisesta tai semmoisista,en tykkää siitä tai tästä.
Nyt on ollu helppoa korona-aikaankin,monet kiipee tapeteille,mulla ok olo.
EN vaan välitä muista. Joskus tavataan kavereitten kanssa mutta ei usein.
Pääsen joo muute liikkumaan,ei ole sitäkään,tykkään kodistani,sievä ja soma.
Silti pönkität itseäsi täällä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Erakko.
Varmaan tää jos ei koskaan poistu kämpiltä. moni julkkis kyl muuttaa lappiin elään erakko elämää. Loiri ainaki.
Minä. M36.
Ei ole ystäviä. Ihmisiin kyllästynyt ja pettynyt. Olen onnellinen vain kotona kun olen yksin. Ulkomaailma ahdistaa. Kaupassa ja lenkillä käyn. Opiskelen itsenäisesti tällä hetkellä, lähinnä kotona.
Ei tarvitse kuin mennä kerrostalon hissiin ja siellä tulee naapuri samaan hissiin ja tervehdin häntä iloisesti niin se kääntää päänsä pois.
En jaksa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka pelkää elämää. Eli tyypillinen autismivammanen palsta-akka.
Kerro lisää, mitä sana "elämää" sinusta tarkoittaa.
Sivusta. Elämä viittaa elollisiin olentoihin, mitä sitten pelätään.
Väsynyt etätyöläinen, joka ei jaksa työpäivän jälkeen lähteä enää mihinkään.
Minun mielestäni valtaosa ihmisistä voisi pysytellä kotonaan ettei tarvitsisi kylillä katsella kaikenmaailman pallinaamoja.
Kaltaiseni joka ei juurikaan viihdy muiden seurassa ja kokee olonsa parhaaksi yksin. Kauppareissutkin vähän siinä ja siinä, mutta maski helpottaa.
Minä. Työni on sosiaalisesti erittäin kuormittavaa, joten vapaalla olen todellakin kaikkein mieluiten kotona!
Meillä on iso talo, aurinkoinen ja suojaisa piha, rantasauna ja oma ranta. Keskeisimmät harrastukset löytyvät kotoa, esim. käsityöt, koira ja lukeminen. Lenkkeilen, kesäisin parhaat maastot alkavat kotiovelta, talvisin saatamme mieheni kanssa ajaa autolla valaistuille reiteille lenkille. Käyn kyllä kaupoilla ja tapaan harvakseltaan sukua ja ystäviä, mutta viihdyn kyllä ihan vain kotona päiväkausia putkeen mainiosti. Toinen lapsistamme on samaa maata, toinen tykkää tavata kavereita tiuhempaan. Mies viihtyy myös kotona remppaillen, viihdymme myös hyvin yhdessä sohvalla.
Korona-aika sai minut tajuamaan, että olen melkoinen kotihiiri ja että se on ok! Koronan aikana olen myös keskittynyt terveyteeni (mm. laihtunut yli 20kg), kun kaiken maailman kokkareita ei ole ollut. En voisi olla tyytyväisempi!
Masentunut. En ole käynyt kun kaupassa ja lenkillä viimeiseen viiteen vuoteen.
Eristäytyvä persoonallisuus.
Viihtyy onnellisena yksin ja muiden ihmisten seura tai näkeminen rasittaa.
Eiköhän niitä löydy hyvin erilaisia syitä, toiset viihtyvät kotonaan omissa oloissaan, toiset eivät kestä yksinoloa tai oloa perheensä kanssa, joku on niin ahdistunut, ettei uskalla ovesta ulos mennä.
Itse olen eläkeläinen, viihdyn kotona, mutta kyllä päivittäin käyn lenkillä, jo ihan terveyden ylläpito vaatii ulkoilua. On tietysti päiviä, että huolet masentaa, mutta silloin on hyvä pakottaa itsensä ulos lenkille.
Toisilla on kausittaista tuo taipumus olla kotierakkona, mutta en näe siinä ongelmaa. Ikävää on niillä jotka ovat esim liikuntarajoitteisia, eivätkä siksi voi ulkoilla niin paljon kuin itse haluaisivat.
Ihmiset tekevät siinä virheen, että peilaavat toisen elämää itsensä kautta. Kuvittelevat, että mikäli toinen ei elä samalla tavalla kuin itse tai miten itse haluaisi, hän ei elä täyttä elämää ja on jotenkin rikkinäinen. Se vanha viisaus, että et tiedä toisen elämästä yhtään mitään ennen kuin olet astellut jonkin matkaa hänen kengissään, on niin totta. Elä ja anna toistenkin elää.
😁Tehtaileeko näitä Millainen ihminen - alkuisia aloituksia joku 5 vee, jonka mamma sitte postaa ne tänne...eihännyt kukaa aikuinen voi olla oikeesti noin vajaa.
Sosiaalisesti arka (kiusattu, epävarma), ahdistunut, ujo, kotoilusta nauttiva. Minä
Introvertti maalainen, jolla on etätyömahdollisuus. Välillä poistun käymään kaupungissa hankkimassa jotain remppatarvikkeita tai eläinten rehuja, omien kylälle suuntautuvien ruokakauppareissujen lisäksi. Mutta mihis täältä muualle kaipaisikaan.
Minä en poistu talosta jos ei ole pakko. Pelkään sosiaalisia tilanteita ja ulkona/kaupassa jne ihan joka paikassa minne vain menenkin aina löytyy joku joka haluaa kanssani jutella, joskus useampikin. En voi käydä missään ilman etteikö joku tulisi juttelemaan jostain. Ja se ahdistaa. Siksi pysyn mieluusti kotona jos se on mahdollista. Minulle on sanottu että olen helposti lähestyttävä ja se on kyllä aivan hirveä taakka.
En poistu asunnostani helteellä. Helle on saatanan keksintö.
Kerro lisää, mitä sana "elämää" sinusta tarkoittaa.