Sinä, jolla oli nuori, "cool" äiti!
Oliko se sinusta "siistiä" vai koitko sen kiusallisena että äitisi oli nuorekas, trendikäs, cool, jotenkin ajan hermolla? Mä muistan lapsena, että oma äiti tuntui varsinkin murrosikäisenä ihanan nuorelta ja coolilta, mutta vasta aikuisena olen tajunnut, että hän teiniäitinä oli lapsellinen ja kypsymätön ja aiheutti paljon hallaa minun kehitykselleni. Katselen tässä sivusta mieheni siskoa, joka sai omat lapsensa 16-vuotiaana, nyt mulla on pikku naperot ja heillä aikuiseksi kasvaneet lapset. Ok, mieheni sisko on tatuoitu rokkimimmi, tosi cool, mutta nyt näen miten kärsinyt ja traumatisoitunut hänen(kin) lapsensa on. PIstää tosiaan miettimään, kannattaako ne lapset hankkia (liian) nuorena. Onko kokemuksia asiasta, puolesta tai vastaan?
Enkä muuten väitä olevani hyvä äiti itsekään, päinvastoin, olen ihan paska mutsi enkä MILLÄÄN muotoa cool, mutta se ei olekaan nyt ketjun tarkoitus.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:13"]En osaa sanoa mitään sen syvällisempää kun oma äiti sai mut 30v, mut ainakin itsestä tuntuu kauhealta katsoa facebookissa yhteisselfieitä joissa tytär ja äiti tunkevat kilpaa naamaansa väkinäiseen duckfaceilmeeseen ja kuvatekstinä on joku "best friends<3"
[/quote]
Mikäs tuossa sua häiritsee? Pitäskö äidin olla huivi päässä marjametsässä ja tytär yksin kuvassa? Musta hienoa jos äidin ja tyttären välit on hyvät.
Omat vanhempani olivat aika nuoria, 22v mutta eivät ikinä cooleja. Ne pari kertaa kun jonain juhannuksena olivat jotain ottaneet, olivat minusta vaan noloja.
Kaverilla oli oikeasti cool äiti, vei kesken koulupäivän kasvohoitoon ja kampaajalle, ja oltiin kaikki ihan kateudesta soikeina. Kaveri itse itki sen päivän päätteeksi, kun äiti ei ollut tajunnut, että olisi halunnut olla koulussa, kun oli poikkeuspäivä. Ne coolit äidit on aika usein itsekeskeisiä äitejä, jotka olettavat, että omat tarpeet ovat samalla ne lapsen tarpeet. Yksi nuori äiti (16v lapsen saanut) veteli tupakkaa lapsensa kavereiden kanssa. Kaverit pitivät huippuäitinä mutta lapsensa häpesi.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:13"]En osaa sanoa mitään sen syvällisempää kun oma äiti sai mut 30v, mut ainakin itsestä tuntuu kauhealta katsoa facebookissa yhteisselfieitä joissa tytär ja äiti tunkevat kilpaa naamaansa väkinäiseen duckfaceilmeeseen ja kuvatekstinä on joku "best friends<3"
[/quote]
Mikäs tuossa sua häiritsee? Pitäskö äidin olla huivi päässä marjametsässä ja tytär yksin kuvassa? Musta hienoa jos äidin ja tyttären välit on hyvät.
[/quote]
Miks vaihtoehdon pitäs olla tuo marjametsässä oleva huivipää ja eikö sillon äidin ja tyttären välit voisi olla hyvät?
Niin ja sit kaikki nuoret äidit ei ole tollasia. Itse olen esikoisen saanut 15v ja kaikki luulee mua 35 - 40v vaikka olen 30. Ei meinata uskoa kun sanon ikäni. Töissä uskotaan, mutta ne jotka tapaa mut lapsen kanssa, luulee vanhemmaksi. En taida olla cool äiti. Ei tosin haittaakaan :D
En osaa sanoa mitään sen syvällisempää kun oma äiti sai mut 30v, mut ainakin itsestä tuntuu kauhealta katsoa facebookissa yhteisselfieitä joissa tytär ja äiti tunkevat kilpaa naamaansa väkinäiseen duckfaceilmeeseen ja kuvatekstinä on joku "best friends<3"