Tyhmä kysymys. Voiko sisaruksilla olla yhteiset pikkarit?
2 ja 4 v pojat. Housut menee koko ajan sekaisin joka tapauksessa ja niiden erottelemisurakka tuntuu toivottomalta.
Kommentit (41)
Entäs sitten sellainen juttu, kun lapsen alushousut likaantuvat päiväkodissa ja kaapista kaivetaan päiväkodin vara-alkkarit, kun omassa lokerossa ei satu olemaan? Meillä on ainakin ryhmässä vain yhdet alushousut varalla ja ne käyvät vuorotellen sekä tyttöjen että poikien kotona (3-7v lasten), tänä keväänä olleet ainakin viidellä eri lapsella.
T. Tarhan täti
Itse ainakin aion kierrättää isoveljen alushousut pikkuveljelle (lapset nyt 3 ja 1), joten miksipä eivät voisi vuorotellenkin käyttää.
Meillä on kyllä tyttären kanssa yhteiset alkkaritkin. Ja sellainenkin onni käynyt, että samat rintsikatkin käyvät molemmille. Kengät on eri kokoa.
lol joku varmaan pyys jarppia joksku hää esiintyjäks xD
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:55"]
Ihmiset haloo. Onhan armeijassakin.
[/quote]
Onhan armeijassakin mitä..? Tottakai kaikilla on ihan ikiomat alusvaatteet siviilistä tuotuna, ei armeija edes tarjoa alusvaatteita. Sukkia ehkä, mutta niistäkin jokainen pitää huolta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:22"]
lol joku varmaan pyys jarppia joksku hää esiintyjäks xD
[/quote]
Onkohan Duudsoneilla samat pikkari käytössä?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:55"]
Ihmiset haloo. Onhan armeijassakin.
[/quote]
Onhan armeijassakin mitä..? Tottakai kaikilla on ihan ikiomat alusvaatteet siviilistä tuotuna, ei armeija edes tarjoa alusvaatteita. Sukkia ehkä, mutta niistäkin jokainen pitää huolta.
[/quote]
No kyllähän ne armeijasta alkkarit tarjoaa =). Sellaisia armyvihreitä boksereita. Tosi tyylikkäät. Niitä tulee sit kotiin pestäväksi viimeistään lomilla.
Minä ajattelen näissä asioissa pidemmälle. Omat alusvaatteet, pyyhkeet jne. ovat iso osa hygieniakasvatusta, jota ei voi aloittaa liian aikaisin. Lapsella on oikeus omiin tavaroihin. Nimeä tussilla ne pöksyt.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:18"]
Minä ajattelen näissä asioissa pidemmälle. Omat alusvaatteet, pyyhkeet jne. ovat iso osa hygieniakasvatusta, jota ei voi aloittaa liian aikaisin. Lapsella on oikeus omiin tavaroihin. Nimeä tussilla ne pöksyt.
[/quote]
Sisarusten yhteisissä pikkuhousuissa ei ole mitään epähygienistä. Hygieniakasvatusta on opettaa lapsille puhtaiden alusvatteiden vaihto joka päivä.
Kai näillä kimppapikkarilapsilla on myös yhteiset hammasharjat. Jos perseen bakteereja voidaan vauhdilla surutta niin miksei suunkin? Ja sitten myöhemmin tietty tytöllä yhteinen kuukuppi.
hyi yök, oksettaa ajatuskin, että joutuis käyttää siskon kalsareita. Edes lapsena. Arvostakaa nyt vähän niitä lapsianne!
Kyllä mä synnärilläkin käytin niitä yhteisiä pikkareita yms. Mitään järjellistä syytähän siis ei ole, miksi ei voisi käyttää. Bakteerit kyllä kuolevat kunnon pesussa. Muta ihmisillä on näitä kaikkia ihmeellisiä tunteisiin liittyviä hygienia- ja muita käsityksiä, joiden kanssa faktatiedolla ei ole mitään tekemistä.
Meille tuli tuo sama "ongelma", kun pojat olivat suurinpiirtein 3v. ja 4½v. Olivat niin samankokoisia. Käyttivät tosi monta vuotta yhteisiä. Nyt ovat 10v. ja 11½v. ja omat alushousut olleet vähän aikaa, vanhempi on jo teinin kokoinen ja nuorempi vielä lapsi, ei mene enää housut sekaisin.
Nyt mä haluan faktatietoa, alkoi nämä sekalaiset mielipiteet sen verta hämmentää.
Mitä haittaa siitä on, jos 2 ja 4-vuotiaat pikkupojat käyttävät samoja pikkareita, jotka on pesty 60 asteessa? Kumpikin hoitaa tietty jo vessa-asiat itsenäisesti. Kertokaa nyt, te kauhistelijat, mitä haittaa siitä on? Mitä pahaa lapsille voi tapahtua? Faktaa kehiin, ei tunteita.
Kyllä mä joskus olen antanut 6v:lle pojalle alkkarit veljensä (8v.) kaapista. Jos sen omat on olleet pyykissä ja/tai odottavat puhtaan pyykin korissa viikkausta enkä ole viitsinyt hakea niitä kodinhoitohuoneesta. Pestyjähän ne on. Ja mahdolliset bakteerit on kyllä levinneet jo aikapäivää sitten. Muutoin noilla on eri alkkarit, pienempi kyllä perii hyväkuntoiset vaatteet veljeltään, myös alusvaatteet.
Siis iik, onhan teillä hysteerikoilla varmasti myös omat nimetyt ruokailuvälineet, leviterasiat, maittölkit, saippuat, shampoot, hiusharjat, jne?
Ja miten ihmeessä ne kakkabakteerit leviää kun vaatteet pestään asianmukaisesti?
Ja ei ole yhteisiä hammasharjoja.
Kyllä kaksospojilla on, vaikka heillä on jo vähän eri kokoiset vaatteet, kuitenkin vaatteet on samassa vaatekaapissa kuten aina, en ole alkanut ainakaan vielä erottelemaan.
Kuka pukee pojille pikkuhousut? Pikkarit ovat tyttöjen ja naisten vaate, miehet eivät käytä pikkareita, paitsi transvestiitit.
Meidänkin pojilla on yhteiset, ikäeroa vuosi. En ole edes ajatellut, että siinä olisi jotain kummaa, puhtaana ne aina kaapista otetaan.
Voi olla yhteiset, jos peset ne aina 60 asteessa. Sitä alhaisemmassa lämpötilassa eivät esim ulostebakteerit kuole. Voit myös tosiaan miettiä, pitäisitkö sinä jonkun toisen kanssa yhteisiä alkkareita. Minä en.
Kyllä on kuvottava ajatus, että joku joutuisi käyttämään samoja alushousuja toisen kanssa. Asialla taitaa olla sama porukka, joka ostaa käytettyjä vaatteita. Yöks! Kyllä lasta täytyy kunnioittaa sen verran, että ostaa omat, uudet alusvaatteet. Jos ei ole siihen varaa, niin kannattaisi harkita töihin menoa.