Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys. Voiko sisaruksilla olla yhteiset pikkarit?

Vierailija
12.06.2014 |

2 ja 4 v pojat. Housut menee koko ajan sekaisin joka tapauksessa ja niiden erottelemisurakka tuntuu toivottomalta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovatko niin samanikäiset että käyttävät saman kokoisia?

Vierailija
2/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin, miksei voisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Ajattelin otsikosta että ovat eri sukupuolta, ja kyllä silloinkin voi. Mutta ainakin jos ovat samaa.

Vierailija
4/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat.. hassua muuten, en ajatellutkaan tuota. Bokserit kokoa 100 ja isommalla ehkä voisi olla isommat, mutta sopivat ihan hyvin hänelle ja pienempi myös tarvii samankokoiset, vaikka ehkä koko 90 myös menisi.

Vierailija
5/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kotoa asuessa olisi mistään hinnasta käyttänyt vaikka äidin kanssa samoja alkkareita. Eikä tulisi mieleenkään laittaa lapsia käyttämään toistensa alkkareita. Minusta ne ovat henkilökohtaisia.

Vierailija
6/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peset vähintään 60 c asteessa ne. 

Vierailija
7/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi, mutta kysyisin sinulta ap pitäisitkö itse mielelläsi samoja pikkuhousuja sisaresi kanssa. Minä en, joten pyrkisin erottelemaan poikien alushousut jotenkin. Osta toiselle raidallisia ja toiselle yksivärisiä tai merkitse tekstiilitussilla jo teillä olevat kalsarit. Tai leikkaa toisen housuista pesuohjemerkit pois.

Vierailija
8/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät voisi, pesethän kuitenkin ne käytön välissä.

Meillä on pikkutyttöjä, joilla alusvaatteet on samoja, en edes yritä niitä erotella. Samoin käyttävät samoja yökkäreitä yms.

Vierailija
9/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haloo. Onhan armeijassakin. Pikkupojat kyseessä. Näethän koosta,mutta ei haitta jos menee sekasin.

Vierailija
10/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Kyse on alle 5v lapsista!! Ja pojista! Ei tosiaan voi haitata yhteiset pikkarit, eri asia jos tulee kakkavahinkoja pienemmällä mutta sekin kyllä koneessa lähtee. Eri asia murkkuikäisillä.

Vierailija
11/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:50"]

Mä en ainakaan kotoa asuessa olisi mistään hinnasta käyttänyt vaikka äidin kanssa samoja alkkareita. Eikä tulisi mieleenkään laittaa lapsia käyttämään toistensa alkkareita. Minusta ne ovat henkilökohtaisia.

[/quote]

Siis oli kysymys leikki-ikäisistä. Ei äidistä ja lapsesta : )

Vierailija
12/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:52"]Periaatteessa voi, mutta kysyisin sinulta ap pitäisitkö itse mielelläsi samoja pikkuhousuja sisaresi kanssa. Minä en, joten pyrkisin erottelemaan poikien alushousut jotenkin. Osta toiselle raidallisia ja toiselle yksivärisiä tai merkitse tekstiilitussilla jo teillä olevat kalsarit. Tai leikkaa toisen housuista pesuohjemerkit pois.

[/quote] kyllä minä voin käyttää äitini ja siskoni alushousuja,monesti kyläillessä lainailemme toisiltamme. Poikani on 3 ja 6 v ja heille tuntuu kohta sopivan samat kalsarit joten siirtynevät yhteisiin.

Vierailija
13/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 jatkaa, ja ymmärsin ensin niin, että siirsit isommalta pieneksi jääneitä nuoremmalle. Itse ostaisin selkeästi eri ikäisille eri kokoa ja erottelisin kokolapun perusteella molemmille omat henkilökohtaiset alusvaatteet. Vanhemmalta pieneksi käyneet siirtäisin pestynä nuoremmalle. 

Vierailija
14/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö tiedostava teinityttö ja äidin pikkarit yhteisinä on hei pikkusen eri asia kuin pikkupoikien kalsarit.

Vierailija
15/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Lainailen itsekin äitini ja siskojeni alushousuja, kun vierailen heidän luonaan.

Vierailija
16/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös käytän kaksospojilla 4v. yhteisiä alkkareita ja yöpukuja. Ei vain ole aikaa erotella.

Vierailija
17/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sekaisin ne menee kumminkin. Meillä 7v ja 9v käyttää samoja. Pestään vähintään 60 asteessa kaikki alusvaatteet.

Vierailija
18/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, pikkulapset on ehkä hiukan eri asia kuin aikuiset tai teini-ikäiset. Meidän pojat käyttää samoja alkkareita enkä kyllä koskaan oo kuullut kommenttia että pitäisi olla omat. Alunperin itseasiassa oli omat mutta kun ne oli koko ajan kuitenkin sekaisin niin lopulta pistettiin kaikki iloisesti samaan koriin sekaisin. Sama sukille.

Vierailija
19/41 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kyllä 10- ja 11-vuotiat tytöt käyttävät samoja. Tai kaipa ne erottaa osan ainakin jotenkin, mutta sitten on ihan vaan vitivalkoisia pikkareita. Jakavat yhteisen vaatehuoneen ja sukat + alusvaatteet ovat samassa korissa (tai siis erikseen, mutta molempien vastaavat samassa). Samankokoisia käyttävät ja kun tuntuu välillä ettei noissa pikkareissa hyvänen aika edes jää mitään pieneksi, vaan monta vuotta menee, jos vaan muuten kestää. Pikkareita on kyllä kymmeniä, koska niiden vaihtotiheys on melkoinen.

Luultavasti aivan kohta tulee se aika, kun haluavat tehdä pesäeron tässä asiassa, en tiedä. Mutta sitten ne samankokoiset valkoiset (joita kumpikin haluaa käyttää, tietty GAP:n malli) saavat kyllä erotella ihan itse.

Vierailija
20/41 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti voi, koska jo täysi-ikäisillä lapsillani on toisinaan tappelua aiheesta "sinä olet ottanut minun pikkarit".

On ollut sekä oikeus että velvollisuus omiin vaatteisiin ja tavaroihin, mutta noin se vaan toisinaan menee.

Peskää ne vaatteet puhtaiksi, niin siinä on hygieniaa. Niin niille tehdään sairaaloissa, armeijassa ja muissa sellaisissa.

Milloin armeija on lakannut tarjoamasta alusvaatteita? Meillä on muutama vuosi sitten varuskunnasta tavalla tai toisella kulkeutuneita alusvaatteita, mutta ilmeisesti varusNAISET käyttävät omia vaatteitaan ja saavat siksi pienen lisän päivärahaan.

25, eikö poikasi ole kertonut, että ne alusvaatteet saa käydä vaihtamassa puhtaisiin varusvarastolla? Ei niitä tarvitse äidin pestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi