Onko lyhyestä kuukautiskierrosta jotakin haittaa?
Mulla on 22-23 päivää ja aloin miettimään että onko tästä jotain muuta haittaa kun tiheät puolukkapäivät?
Kommentit (12)
Raudanpuute saattaa tulla. Varsinkin, jos kuukautiset ovat runsaat. Jos lisäksi syöt kasvispainotteisesti, käytät runsaasti kahvia ja/tai maitotuotteita tai urheilet paljon, niin anemian riski kasvaa.
Vie rahaa, aikaa ja voimia enemmän kuin sellaisella, jolla on kierto 60 päivää.
jos on lyhyt luteaalivaihe niin hedelmällisyys.
Ei kai tuosta kummempaa haittaa ole, jos olet saanut toivomasi määrän lapsia. Mikäli ovulaation ja kuukautisten väli on vähemmän kuin se tyypillinen 14 päivää, eivät alkiot välttämättä pysy kyydissä, näin kansantajuisesti ilmaistuna.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:29"]
Hankala raskautua, ei kai muuta.
[/quote]
Ei välttämättä. Mulla lyhyt kierto ja kaikki kolme raskauttani ovat tärpänneet ekasta yrityskierrosta. Itseasiassa en ole kertaakaan harrastanut seksiä tulematta raskaaksi! :) (paitsi jo ollessani raskaana)
Siis edit: harrastanut seksiä ILMAN EHKÄISYÄ tulematta raskaaksi
t. nro 9
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:40"]
[/quote]
Ei välttämättä. Mulla lyhyt kierto ja kaikki kolme raskauttani ovat tärpänneet ekasta yrityskierrosta. Itseasiassa en ole kertaakaan harrastanut seksiä tulematta raskaaksi! :) (paitsi jo ollessani raskaana)
[/quote]
Hei, mulla sama! Siis just niin että kun ei ole ollut ehkäisyä, niin heti on tärpännyt. Kaksi kertaa. Et ei ole tosiaan tarvinnut sen kummemmin yrittää raskautta. Nyt hormonikierukka ties kuinka monetta vuotta ja kierto on ihan sama kuin ennen kierukkaa, vuoto vain vähäisempää. Ei kai siinä mitään vikaa ole.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:40"]
[/quote]
[/quote]
Harrastit seksiä vain yhden kerran koko kierron aikana? Kaikki nuo 3 kertaa? Ei teillä kovin vilkas seksielämä ole, jos menee viikkoja ilman.
Mulla on 24-25 päivää ja gyne sanoi että raskautumisessa voi olla ongelmaa kun munasolun kasvuaika jää lyhyeksi tms
Munasolut loppuu nopeammin?