Kahvilassa pala kakkua ja kahvi yht. 10,80€. Samalla rahalla saa lounaspaikasta lämpimän ruuan, jälkkärin ja kahvin. Miten on mahdollista?
Ja kellä on varaa käydä kahvilassa? Aikuinen ja kaksi lasta, jos jokaiselle halutaan juoma ja makea syötävä, menee kolmisen kymppiä.
Kommentit (111)
Tämän takia aina naiset kerjää, osta minulle kahvi ja viineri tai baarissa kinuaa olutta.
On hienoa ohimennen sanoa käyneensä kahvilla. Siitä tietää, että rahaa on nakella vaikka nippuina ojaan. Tralalaa
Vierailija kirjoitti:
Missä muka? Valehtelet!
Kyllä trendikahviloissa tuo 7-7,5 euroa kakkupalasta on ihan normi.
Käy töissä, niin ei oo kolme kymppiä kahvista ja pullasta paljon.
Mä maksoik viime viikolla aamiaisesta Dubaissa 170€.
Miksi käydä ravintolassa syömässä, kun olisi paljon edullisempaa syödä kotona? Olisiko se pieni arjen luksus yksi syy. Ei tarvitse itse tehdä.
Sen lämpimän ruoan valmistamiseen tarvitaan vähemmän aktiivista työaikaa kuin kakun tekemiseen.
Jollain kahviloidenkin pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muka? Valehtelet!
Trendi😂 Käydään trendikahviloissa ja syödään lunchia. Sillä tavoin on vähän hianompi olo itsensä kanssa😂
No itsehän voit tehdä valintasi laitatko kympin lounaaseen vai kahviin+kakkuun. Noilla hinnoilla kahvilassa piisaa kävijöitä joten miksipä ei otettais maksimihintaa minkä saa. Ei taida kahvila kuitenkaan kovin tuottoisaa bisnestä olla
Joo on kyllä turhan kallista ja tuo taitaa olla vielä edullinen hinta kahville ja kakkupalalle.
Ja kakku ei välttämättä ole edes hintansa väärti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muka? Valehtelet!
Trendi😂 Käydään trendikahviloissa ja syödään lunchia. Sillä tavoin on vähän hianompi olo itsensä kanssa😂
No kyllä Penan leipomosta Toijalasta saa varmaan halvemmalla. Ei kaikkialla kaukkipalat maksa 7 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Sen lämpimän ruoan valmistamiseen tarvitaan vähemmän aktiivista työaikaa kuin kakun tekemiseen.
Kakut tulee kyllä hyvin usein pakasteena. Sain kerran Fazer-kahvilassa sisältä rakeista ja kylmää sacher-kakkua.
Koska tilojen vuokra maksaa, palkat maksaa, sähkö maksaa, tarvikkeet maksaa, verot ja velat täytyy maksaa ja sitten tehdä vielä ehkä sitä voittoakin. Jos on edullinen vuokra eli joku pelkkä tönö käytössä niin hinnat ovat edullisemmat. Jos haluaa pitää kahvilaa Helsingin keskustassa niin hinnat on pidettävä korkeana. Onhan toi naurettava hinta, mutta paljon tuosta jää kahvilan pitäjälle käteen? Varmaan euro. Lounaspaikat eivät ole samanlaisia, kuin kahvilat ja sitä ruokaa voidaan tehdä suuri määrä ja ostaa tukusta kakut ym. valmiina. Kahvilassa yleensä ne tehdään tuoreena itse.
Paljon halvempiakin kahviloita on olemassa.
Sanni16kerava kirjoitti:
Käy töissä, niin ei oo kolme kymppiä kahvista ja pullasta paljon.
Mä maksoik viime viikolla aamiaisesta Dubaissa 170€.
Mä maksoin aamiaisesta Dubaissa 4 euroa, merinäköala ja 2 nuorta ja nättiä tarjoilijaa toi ja vei. Tosin asun täällä ja tiedän mestat.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilat ostaa leivokset ja kakkupalat sun muut leivonnaiset suoraan leipomoista.
Ei kahviloissa tiloja eikä aikaa valmistaa kaikkia leivonnaisia itse.
Vain sämpylät ym. tehdään paikan päällä itse.
Jostain se kate on kahvilassa otettava. Kahvilla on aina hyvä kate.
Mitäs viinilasillen ravintolassa maksaa, voi verrata hintoja siihenkin.
Vain Suomessa, ja tuohon 10,80 euron hintaan teit itsepalveluna kaiken.
Unohtakaamme turistit. Ne käyvät kääntymässä.
Yksinäisiä naisiahan niissä kahviloissa istuu.