Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti, NÄIN lähellä että otan lopputilin.

Vierailija
12.06.2014 |

Masentaa ja ahdistaa työt. Mitään kunnon perehdytystä ei mihinkään saa ja sitten kun ei osaa niin tulee hirveät huudot. Yksin joudut selviytymään hirveästä asiakasmäärästä, kukaan ei auta. Huudetaan ja raivotaan, mihinkään ei olla tyytyväisiä. Itsenäisiä päätöksiä et saa tehdä, ja kun et niitä tee, tulee huutoa että omien aivojen käyttö sallittu. Asiat ja toimintatavat muuttuvat esimiehen mielen mukaan, montakin kertaa viikossa, mutta näistä kukaan ei infoa eteenpäin. Taas tulee huutoa kun ollaan toimittu väärin. 

Tästä seuraa se, että minä ainakin ahdistun, alan pelätä virheitä/tekemisiä/tekemättä jättämisiä, kun tuntuu ettei mikään ole hyvä. Ja sittenhän niitä mokia vasta tuleekin. 

En jaksa tähän edes kaikkea kirjoittaa, mutta lähes kaikki työntekijät ovat lähdössä kys. paikasta, lukuunottamatta erästä joka siirtyy kohta eläkkeelle ja paria "suosikkia". Kaikki voivat pahoin, kokoajan joku huohottaa niskassa ja yleinen ilmapiiri on yksi h*lvetti.

Lisäksi työpaikalla on pomon suosikki, "pikku" tyranni, piilov*ttuileva ja pomolle työkavereitaan mustamaalaava nainen. Heillä on pari suosikkia, muita syrjitään (esim. pimitetään asioita ja palautteita, ei oteta juttuihin mukaan) ja muutenkin sen huomaa ketkä on suosikkeja ja ketkä ei. Esimiehen aviomies panee työkaverini kanssa "salaa", me tiedämme kaikki työntekijät tämän kuvion, paitsi esimies. Tämä mies on muutenkin todella sovinisti, pari on tämän ala-arvoisten juttujenkin takia jo lähtenyt. Keksii mm. halventavia lempinimiä osalla työntekijöistä. 

Pelkään että multa lähtee järki, jos en lähde pois tuolta. Esimiestä ei kiinnosta, hänelle on kyllä puhuttu asiasta. Mitään muutosta mihinkään ei tule, korkeintaan saat entistä huonompaa kohtelua. Uutta paikkaa ei ole tiedossa, kaikilla on nyt kesätyöntekijät ja paikat on täytetty. Ehkä syksyllä sitten? Olen myös miettinyt vuokrafirmoihin ilmoittautumista, onkohan niissä minkälainen tilanne? Täytyy alkaa selvittämään asioita. Menee tämäkin vapaapäivä taas ahdistuessa kun tietää että huomenna töihin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala kyseessä?

Vierailija
22/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua hakisin. Valita masennusta, älä uupumusta (uupuss ei ole palkallinen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara-ala.

Vastailen myöhemmin kun ehdin.

ap

Vierailija
24/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 21 viestistä, varmaan olisi toimiva keino. Mulla ei vaan ole jaksamista tollaiseen. Työn tuottama ahdistus on päällä 24/7, iltaisin kun seuraavana päivänä on töitä, en saa unta, vaan pyörin ahdistuneena sängyssä. Juuri soittelin kaverin kanssa, meinasi itku tulla kun selitin tilanteesta. Ahdistaa, kun tietää että huomenna taas töihin henkilön kanssa, joka on todella kiukkuinen kokoajan. Tiuskii ja äyskii, tämäkin johtuu huonoista työoloista, ennen olimme ihan loistava työpari. 

Ajattelin että huomenna soitan pomolle ennen vuoron alkamista ja pyydän että voisimme keskustella tästä asiasta. Olen päätynyt siihen tulokseen että lopetan tuolla. Ei ole järkeä tuhlata elämäänsä siihen että on työpaikassa, missä kukaan ei arvosta sinua. Toki pelottaa että jään työttömäksi, mutta ainahan voi mennä vaikka opiskelemaan ja etsiä muilta aloilta töitä. Ei ole lapsiakaan niin olen aika vapaa tekemään mitä tahdon. Mies on onneksi suht hyväpalkkaisessa työssä niin ei kerjuullekaan joudu, muuten en tätä uskaltaisikaan tehdä. 

Ahdistaa taas niin paljon, mutta päätös siitä, että lopetan, saa oikeastaan ihan iloisen mielen

ap

Vierailija
25/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun entiseltä työpaikaltani. Maanpäällinen helvetti. Jätin työt ja nyt olen työtön, parempi sekin kuin menettää mielenterveys.

Vierailija
26/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, ootko ollut jo kauan työttömänä? Miten oot pärjäillyt? Kiinnostaa vaan tietää, jos itsellä sama edessä

ap

Vierailija
27/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:07"]Ala etsimään uutta työpaikkaa, täällä eletään vain kerran joten miksi kärsiä:)

[/quote]

tee näin. Vaikka työt ovat kortillaniin sen takia ei mielenrauhaa kannata menettää. Olosi voi jopa parantua kun tiedostat että pakko siellä ei ole olla. Ymmärrättän psykologisen jutunkin ;)

Vierailija
28/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas moi. Meillä ei ole työterveyshuoltoa. Tämä ei ole provo vaikka siltä saattaa kuulostaa. Meidän pitää käydä omaan laskuun lääkärissä jos ollaan kipeitä, siksi onkin käytäntö ettei todistuksia tarvita alle kolmen päivän poissaolosta. 

Tässä nyt nukutun yön jälkeen pähkäilen edelleen, mitä tekisin. Kohta pitäisi lähteä töihin taas haukuttavaksi, sinne painostavaan ilmapiiriin moneksi tunniksi. Tekisi mieli mennä ja katkaista käsi, että saisi sairaslomaa. Hullu täytyy ihmisen olla kun puolitosissaan miettii tällaista. 

Katselin tänään työpaikkoja, eipä ole oikein minkäänlaista tarjolla. Ajattelin huomenna laittaa hakemuksen menemään johonkin vuokrafirmaan. Eihän siitä haittaakaan ole? Vaikka tuossa aiemmin uhosin että sanon itseni irti, niin kyllä se järki päätä pakottaa sen verran, etten sitä uskalla tehdä. Lueskelin netistä siitä, kuinka todella moni on työtön eikä uutta hommaa löydy. Tyhmähän sitä olisi jos itsensä irtisanoisi tyhjän päälle. Eikä näytä hyvältä CV:ssäkään. 

Toki voisin mennä lääkäriin valittamaan, mutta luulempa että viikon/kahden saikku ei ainakaan paranna työolojani.

Vierailija
29/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on ihan lakisääteinen juttu

Vierailija
30/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC:tä oisin itsekin veikannut, kuten joku tuolla ylempänä veikkas :D

Vierailija
31/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Ei ole enkä minä voi työterveyshuolloksi muuttua. 

Vierailija
32/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi aikoinaan vastaavassa tilanteessa ihan helvetisti se kun tajusin että mähän voin käyttäytyä ihan miten haluan, koska haluan pois. Jos saisin potkut se olisi helpotus. 

Oli vapauttavaa kun ei tarvinnut enää varoa kenenkään suuttuttamista. Annoin tulla takaisin jos joku syytti aiheetta virheistä. Huomautin aina jos joku väitti antaneensa erilaisia ohjeita viime viikolla. 

Jos työkkärissä ihmettelevät miksi sait potkut voit suoraan kertoa ettet hiljaisesti niellyt kaikkia työpaikan epäkohtia ja siksi erottivat. Esim. nyt vaikka tuo käsittämätön työterveyshuollon puute...

Vierailija
33/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on pakko järjestää, mutta sen minimi ei kata mitään sairauksien hoitoa. Etenkin pikkufirmoissa sitä ei ole, vaan terveyskeskukseen mennään. Sen minimityöterveyshuollon voi ostaa myös paikallisesta terveyskeskuksestakin, kuten oma aikaisempi työnantaja teki. Laaja työterveyshuolto on sellainen etu, että siitä nauttivat eivät osaa arvostaa sitä kylliksi.

Vierailija
34/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kammottavalta. Mikä ala kyseessä? Ymmärrän kyllä, jos et halua sitä tänne kertoa.

Vierailija
35/40 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:57"]

Kiitos 21 viestistä, varmaan olisi toimiva keino. Mulla ei vaan ole jaksamista tollaiseen. Työn tuottama ahdistus on päällä 24/7, iltaisin kun seuraavana päivänä on töitä, en saa unta, vaan pyörin ahdistuneena sängyssä. Juuri soittelin kaverin kanssa, meinasi itku tulla kun selitin tilanteesta. Ahdistaa, kun tietää että huomenna taas töihin henkilön kanssa, joka on todella kiukkuinen kokoajan. Tiuskii ja äyskii, tämäkin johtuu huonoista työoloista, ennen olimme ihan loistava työpari. 

Ajattelin että huomenna soitan pomolle ennen vuoron alkamista ja pyydän että voisimme keskustella tästä asiasta. Olen päätynyt siihen tulokseen että lopetan tuolla. Ei ole järkeä tuhlata elämäänsä siihen että on työpaikassa, missä kukaan ei arvosta sinua. Toki pelottaa että jään työttömäksi, mutta ainahan voi mennä vaikka opiskelemaan ja etsiä muilta aloilta töitä. Ei ole lapsiakaan niin olen aika vapaa tekemään mitä tahdon. Mies on onneksi suht hyväpalkkaisessa työssä niin ei kerjuullekaan joudu, muuten en tätä uskaltaisikaan tehdä. 

Ahdistaa taas niin paljon, mutta päätös siitä, että lopetan, saa oikeastaan ihan iloisen mielen

ap

[/quote]

Kun sinä kuitenkin pyöriskelet hereillä ja jaksathan sinä kirjoittaa tännekin,miksi et kopioisi vaikka aloituksen suoraan AVI:n työsuojeluilmoituksen kohtaan? Ei se niin hirmuista jaksamista vaadi.

Se on ihan oma kokemus, että ei tarvitse niin vimmatusti pyöriskellä enää hereillä miettimässä asioita, kun ne on kerran kirjoittanut pois. Kannattaa kokeilla vaikka ei jaksaisikaan.

Työterveyshuolto on todellakin lakisääteistä , ja työsuojeluviranomaisellekin helppo asia, kun on selkeästi todistettavissa. Ilmoita siitäkin.

Tee nyt hyvä ihminen jotain, kun eihän sinulla ole mitään menetettävää! Vai haluatko vain olla marttyyri ja valittaa?

Olen siis itsekin ollut tuollaisessa työpaikassa ja tiedän, mitä se on. En kuitenkaan "jäänyt tuleen makaamaan", mutta eipä ne asiat juuri miksikään muuttuneet. Työsuojeluoongelmia ei nimittäin enää sen jälkeen tutkita, kun työsuhde on päättynyt.

t. 21

Vierailija
36/40 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työpaikallsi työteerveyshuolto. Mene sinne lääkärille ja kerro tilanteesta. Työterveyshuolto voi järjestää jonkin palaverin esmiesten ja työtovereidesi kesken ja olla itse paikalla. Siinä kokouksessa tuota tilanetta tarkasteltaisiin jokaisen näkökulmasta. Kyllä se varmaan jotain selvyyttä toisi. Ennen tuon kokeilemista älä sano itseäsi irti. Tsemppiä Sinulle!

Vierailija
37/40 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan bestiksen työpaikalta.

Vierailija
38/40 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää miten ihmiset kestävät tuon kaltaisia oloja. Itse lähtisin lätkimään samantien kun joku esimies esim korottaisi minulle ääntään tai muuten puhuisi tai käyttäytyisi epäasiallisesti, tai jos työkaverin vastaavaan käytökseen ei heti puututtaisi esimiehen taholta. Sellainen ei kertakaikkiaan kuulu aikuisten ihmisten kanssakäymiseen millään tavalla.

Jos sinulla on ap mies töissä ja hyvät säästöt niin pärjäätte varmasti. Ei omaa mielenterveyttään kannata rahan takia uhrata!

Vierailija
39/40 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vanha ketju? No otitko loparit. Olisin suositellut..

Vierailija
40/40 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäntyyppiset työpaikat pitäisi tavalla tai toisella saattaa julkisuuteen. Ei todellakaan ole asiallista huutaa alaisilleen. Täysin kyvytön esimies. Omalla luonteellani en voisi olla puolta päivää tuollaisessa työpaikassa. Vaikka ay-liikettä kritisoidaan niin se on aikanaan tullut juuri tällaistenkin asioiden estämiseksi. Ihmisten ei pitäisi suostua tuollaiseen ollenkaan. Kuitenkin aina löytyy niitä jotka suostuvat joten tällainen voi jatkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän