Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Namskista. Kesäkeittoa.

Vierailija
12.06.2014 |

En muista milloin viimeksi olen tehnyt. Useampi vuosi siitä kuitenkin on aikaa.

Harmi ettei ole tullut tehtyä useammmin. Toki ruoka mikä on parasta uusista perunoista tehtynä yms tuoreet kasvikset ja muut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kesäkeitto on hienojen ainesten pilaamista. Upeita juureksia ja vihanneksia upetetaan maitoon, joka kylmänä juotuna olisi upeaa sekin.

Vierailija
2/6 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaapas ihmiset miten tehdään teidän mielestä paras kesäkeitto?

En tajua miksi se minulla aina on jotenkin laimeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:02"]Hei kertokaapas ihmiset miten tehdään teidän mielestä paras kesäkeitto?

[/quote]

Minä teen niin, että kiitän kasvikset lähes kypsäksi vähässä (suolatussa) vedessä, jonka jälkeen kaadan veden pois ja laitan sopivan määrän täysmaitoa sekä vähän vehnäjauhoja suurusteeksi. Maidossa kypsennän kasvikset loppuun ja lopuksi tarkistan suolan määrän.

Jos ei ole täysmaitoa, laitan liemeen vähän voita. Tarkkoja määriä en osaa sanoa, kun tulee tehtyä aina ihan täysin mutulla ko. ruoka.

Vierailija
4/6 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:02"]Hei kertokaapas ihmiset miten tehdään teidän mielestä paras kesäkeitto?

[/quote]

Minä teen niin, että kiitän kasvikset...

[/quote]

Tai jospa kuitenkin keittäisin ne kasvikset.. :)

4

Vierailija
5/6 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei varmasti kaikki tykkää, mutta itse laitan kesäkeiton sekaan pussillisen katkarapuja. Sopivat mielestäni sinne todella hyvin.

Vierailija
6/6 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:02"]Hei kertokaapas ihmiset miten tehdään teidän mielestä paras kesäkeitto?

[/quote]

Minä teen niin, että kiitän kasvikset lähes kypsäksi vähässä (suolatussa) vedessä, jonka jälkeen kaadan veden pois ja laitan sopivan määrän täysmaitoa sekä vähän vehnäjauhoja suurusteeksi. Maidossa kypsennän kasvikset loppuun ja lopuksi tarkistan suolan määrän.

Jos ei ole täysmaitoa, laitan liemeen vähän voita. Tarkkoja määriä en osaa sanoa, kun tulee tehtyä aina ihan täysin mutulla ko. ruoka.

[/quote]

Aika samalla ohjeella mennään. Suolaa, mustapippuria, kasvisliemifondia, kermaa ja voita.

Ja jos kasviksia keittäessä on liikaa vettä niin siitä tulee pliisua. Ja tosiaan jauholla hieman suurustan, ettei ole ihan lirua.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme