Paljonko rahaa pitäisi olla jotta olisit onnellinen?
Riippuu tietysti henkilöstä mutta entä omalla kohdallasi?
Kommentit (42)
Tilillä on nyt kymppitonnin verran käteistä. Omakotitalo merenrannalla on velaton ja vielä yksi velaton kolmio sijoitusasuntona vuokrattuna eteenpäin.
Olen oikein onnellinen ihan näin, tässä hetkessä.
Sananl. 30:8 Väärä oppi ja valhe olkoon minusta kaukana: köyhyyttä ja rikkautta älä minulle anna; vaan anna minun saada määrätty osani ravinnosta.
Nyt on noin 700.000 omaisuutta eri muodoissa ja eläkekertymä on 1.650€/kk. Vuosi sitten laskin, että vaikka en enää ikinä tekisi päivääkään töitä, elintasoni ei enää tästä laskisi. Voin siis ilman tulevia perintöjäkin käyttää joka kuukausi 2.000€, mikä nykyisin menee, kun asuntolainakin on maksettu.
Olo on perin helpottunut, kun olen 90-luvun lamasta lähtien pelännyt samanlaista köyhyyttä kuin nuorena.
Noin 2.5M€, sijoitettuna riskittömästi npi 5-6% tuottoon. Se olisi kuukaudessa noin 7500€ kätöseen jolla eläisi mukavasti ilman turhaa nuukailua.
Rahaa? Luuletko sinä tosiaan, että raha tekee onnelliseksi? Olen onnellinen kun etelätuuli vilvoittaa hellettä, järvi kimaltelee auringossa, harmaasiepot ruokkivat poikasiaan räystäskourussa ja saan heittää herjoja vauvapalstalla ihan vapaasti. Elämä on hienoa, ei onnellisuuteen tarvita rahaa eikä velkaa! Nauti pienistä asioista ympärilläsi! Onnellisuuteni lisääntyy vielä, kun kipu ja turvotus tuntuvat helpottavan jalassani!
Sen verran että voisin jättäytyä pois töistä ja tehdä omia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea.
Moni on kuitenkin onneton sen puutteesta, eli tuo on vain osatotuus.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa? Luuletko sinä tosiaan, että raha tekee onnelliseksi? Olen onnellinen kun etelätuuli vilvoittaa hellettä, järvi kimaltelee auringossa, harmaasiepot ruokkivat poikasiaan räystäskourussa ja saan heittää herjoja vauvapalstalla ihan vapaasti. Elämä on hienoa, ei onnellisuuteen tarvita rahaa eikä velkaa! Nauti pienistä asioista ympärilläsi! Onnellisuuteni lisääntyy vielä, kun kipu ja turvotus tuntuvat helpottavan jalassani!
Kyllä moni ihminen on onnellinen siitä, että saa laskunsa maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea.
Rahaa voi kuitenkin vaihtaa hyödykkeisiin jotka luovat onnellisuutta ja turvaa. Ja vaikka raha ei suoranaisesti toisi onnellisuutta olisin silti mielummin rikas ja onneton kuin köyhä ja onneton.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea.
Kummasti se tietynlainen leppoisuus ja turvallisuudentunne nousi elämässä huomattavasti kun tilille alkoi ropsahdella päälle tuplaten suomalaisen mediaani(brutto)palkan edestä. Eikä sekään ole kummoisesti mutta asiallisesti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tavallinen keskituloinen vailla merkittävää omaisuutta. Ja onnellinen. Ei se rahasta ole kiinni.
Niin? Sinä olet keskituloinen, et köyhä.
Minä olisin onnellinen, jos saisin tonnin kuussa. Sen turvin minun ei tarvitsisi käydä enää töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä vois olla lisää. Kysy keneltä tahansa miljardööriltä.
En ole katsonut tilieni saldoja pariin päivään mutta uskoisin että en ole miljardööri. Siitä huolimatta vastaan samalla tavalla. Ei se ehkä onnellisuuteen vaikuta suoranaisesti mutta onhan rahulia hyvä olla niin ettei lopu heti.
Olisin ikionnellinen jos saisin 2000e kuussa.
Nyt vain 900e.
Pari miljoona jos olis, niin tietäisi ettei tarvitsisi enää tehdä mitään ja voisi vain nauttia olemisesta.
Työhön Työhön köyhät Työhön
pois kaikki haaveet paremmasta elämästä
Kovaa Työtä aamuvarasesta iltamyöhään ainuaksi palkaksi lautasellinen velliä aamuin illoin
kyllä siperia nöyräksi opettaa
😬
Raha toisi itselle valtavasti onnea. Voisin jättää nykyisen työpaikan jonka stressin takia ahmin liikaa, tupakoin ja käytön alkoholia liian usein. Loman ajaksi voin jättää nämä huonot tavat mutta kun työt alkaa, huonot tavat palautuu koska jotenkin pitää lievittää stresssiä. Ihmissuhteenikin parantuisivat koska työstressin takia sulkeudun läheisiltäkin.
Oma mummonmökki jostain, pakettiauto ja 15000-20000€ vuodessa, niin ettei tarvitse käydä töissä. 7000€ menee about elämiseen, 5000€ huvitteluun (matkat yms) ja loput korjausrahastoa autoon ja mökkiin. Inflaation mukaan tosin.
Onnellisuus ja raha eivät korreloi keskenään.
Stressi aiheuttaa minulle fyysisiä oireita, joten rahaa olisi hyvä olla sen verran, ettei sen riittämistä tarvitsisi miettiä yhtään. Jos tili pysyisi jossain 10k-20k välillä, saisin pitkälti ostettua kaiken tarvitsemani itselle ja lapselle.
Tällä hetkellä en ole tavoitteessa, enkä luultavasti pääsekään siihen. Yritän olla liikoja miettimättä niitä muutamaa useamman tuhannen laskua, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Vaan kyllähän sitä stressaa, miten niistä tulee selviämään.