Paljonko rahaa pitäisi olla jotta olisit onnellinen?
Riippuu tietysti henkilöstä mutta entä omalla kohdallasi?
Kommentit (42)
Elon Muskin taskurahoilla saattaisin päästä alkuun.
Keskituloisuus riittäisi minulle varsin hyvin.
Velat maksettuna, uusi talo rakennettuna, loma-asunto jossain muussa maassa ja miljoona tileillä ja sijoituksissa; silloin ei olisi talousmurheita. Onnellisuus on eri asia
Noin 2,9 miljoonaa.
Laskukaava tälle että 50k€ vuosipalkka loppuelämäksi.
en tarvitse kuin 700 000 lisää, sit on tarpeeksi ja pystyn elämään stressitöntä elämää. Eli puolet on jo kasassa, toinen puolikas puuttuu. Ja tuosta puuttuvasta puolet menee velkojen maksuun ja puolet sijoituksiin.
Sen verran ettei ruokakaupassa tarvitse laskea riittääkö rahat ja pesukoneen hajotessa voit samantien ostaa uuden ilman että pitää miettiä mistä siihen rahat
Vierailija kirjoitti:
Noin 2,9 miljoonaa.
miten ihmeessä tuollaisen summan sait. tuo summahan tuottaa jo sen 116 k€ vuodessa, miten sitten tuosta muka saisit vain puolet pienemmän summan vuodeksi käyttöön?
Taattu 35 000 euroa vuodessa koko elämän ajan. Lisäksi saisun pitää nämä jo olemassa olevat rahat.
Onnellisuus tulee aivan jostain muusta kuin rahasta. Mutta parilla miljoonalla voisin unohtaa työt.
Ainahan sitä vois olla lisää. Kysy keneltä tahansa miljardööriltä.
Onnellisuuteni ei koskaan ole ollut riippuvainen rahasta. En ole ollut niin vähissä rahoissa koskaan, että en olisi pystynyt edes vaatimattomasti huolehtimaan itsestäni ja lapsistani. Tiukkaa on ollut, mutta se oli vain elämää.
Sen verran, että saa kulut maksettua ja jää vähän ylikin.
Sen verran että voi lähteä vaikeasta tilanteesta pois jonnekin, ettei voida vedota siihen ettei paikkaa mihin mennä.
Oma mielenkiintonsa tosin kaikessa.
Köyhyys ei tee onnettomaksi vain kotirauhan puute.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuuteni ei koskaan ole ollut riippuvainen rahasta. En ole ollut niin vähissä rahoissa koskaan, että en olisi pystynyt edes vaatimattomasti huolehtimaan itsestäni ja lapsistani. Tiukkaa on ollut, mutta se oli vain elämää.
Kaikilla ei ole voimia. En usko pysyväni työkykyisenä eläkkeelle asti. Ei minuakaan työnteko haittaa, mutta kun läheskään aina ei ole voimaa siihen. Se, että olisi taattu sama toimeentulo työskentelystä huolimatta, toisi turvallisen olon, veisi huolet ja rauhoittaisi mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 2,9 miljoonaa.
miten ihmeessä tuollaisen summan sait. tuo summahan tuottaa jo sen 116 k€ vuodessa, miten sitten tuosta muka saisit vain puolet pienemmän summan vuodeksi käyttöön?
Tuotto on vain teoreettinen mahdollisuus. Yhtä hyvin se 1e lottorivi voi teoreettisesti tuottaa.
Itse laskin niin että varmasti jää 50k€ joka vuodeksi.
Olen ihan tavallinen keskituloinen vailla merkittävää omaisuutta. Ja onnellinen. Ei se rahasta ole kiinni.
Vähän enemmän kuin juoksevat kulut ja sopiva puskuri.
Jos 1500-2000e kuussa saisi säännöllisesti rahaa se riittäisi minulle, saisi rahahuolet ja stressin pois.
Ei sellaista summaa olekaan.