Mitä arabimaata suosittelette lomakohteeksi pienen lapsen kanssa?
Tarkoitan arabimailla sekä Lähi-Idän että Pohjois-Afrikan arabiankielisiä maita. Onko kokemuksia, huonoja tai hyviä?
Kommentit (42)
Suosittelen Arabiemiraatteja. Minulla on hyviä kokemuksia Ras Al Khaimahista. Ihmiset ystävällisiä, palvelu hyvää ja hotellit hyvin hoidettuja. Koin maan turvalliseksi ja siistiksi.
Kauhea hinku päästä kulkemaan huivi päässä erämaahan ja saamaan kuolemantuomio kengänpohjassa olevasta kokaiininmurusesta. Kaikenlaisia hulluja tähän maailmaan mahtuukin.
Minä suosittelen jordaniaan matkustamista. Aivan ihana maa. Ihmiset ystävällisiä, halpaa.. siellä on myös kuollut meri ja petra. Riippuu vaan mihin päin jordaniaa sitä matkustaa. Paljon historiallisia paikkoja nähtävänä.
Muuttaisin sinne jos pystyisin!
Mä en ole tajunnut että israel on arabimaa...
Ap:han kyseli viestissään arabiankielisiä maita, joten Israel on ihan ymmärrettävä vastaus tällaiseen kysymykseen, koska arabia on myös Israelissa virallinen kieli.
Israelissa asuu 1,6 miljoonaa arabia. Ovat muuten Lähi-Idän ainoita arabeja, jotka nauttivat sekä täydestä uskonnonvapaudesta että muista kansalaisoikeuksista. Onhan kyseessä kuitenkin Lähi-Idän ainoa demokraattinen valtio.
Emiraatteihin voi viedä kaikkia lääkkeitä kun on todistukset mukana ja tekee niistä ilmoituksen sähköpostilla jonnekin hallinnolle. Ohjeet löytyvät netistä. Ei kukaan kysellyt mun huumaavista kipulääkeistä mitään.
Dubau ehdottomasti! Turvallinen lapsi perheille, hienot hotellit (parempi tähtiluokitus kun suomessa. IHANAT RANNAT JA HYVÄT OSTOS MAHDOLLISUUDET :)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:43"]
Dubau ehdottomasti! Turvallinen lapsi perheille, hienot hotellit (parempi tähtiluokitus kun suomessa. IHANAT RANNAT JA HYVÄT OSTOS MAHDOLLISUUDET :)
[/quote]
Tämä viesti tekee Dubaista paljon vähemmän kiinnostavan matkakohteen...
Oman ja Jemen ovat olleet kivoja. Lämpöä riittää ja kulttuuri on ihanan erilaista :) Meidän perhe on ainakin tykännyt.
Millaiseksi olette kokeneet Marokon ja Tunisian? Ovatko hyviä lapsiperheen lomakohteita?
Siis onko Dubaissa mitään muuta kuin hiekkarantaa ja orjatyöllä pykättyjä ostoshelvettejä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:16"]
Siis onko Dubaissa mitään muuta kuin hiekkarantaa ja orjatyöllä pykättyjä ostoshelvettejä?
[/quote]
Persianlahti.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:51"]Marokko
[/quote]
Marokko ja sieltä joku ihana riad-tyylinen hotelli! (En ole käynyt, anoastaan nojatuolimatkaillut, mutta ne hotellit on upeita.)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:04"]Kauhea hinku päästä kulkemaan huivi päässä erämaahan ja saamaan kuolemantuomio kengänpohjassa olevasta kokaiininmurusesta. Kaikenlaisia hulluja tähän maailmaan mahtuukin.
[/quote]
Kuten sinä...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:31"]Israelissa asuu 1,6 miljoonaa arabia. Ovat muuten Lähi-Idän ainoita arabeja, jotka nauttivat sekä täydestä uskonnonvapaudesta että muista kansalaisoikeuksista. Onhan kyseessä kuitenkin Lähi-Idän ainoa demokraattinen valtio.
[/quote]
Siinä tapauksessa olen onnellinen, ettei Suomessa ole toimivaa demokratiaa. Mitä siitäkin tulisi, jos ottaisimme mallia Israelilta...
En kyllä todellakaan tukisi muslimimaita joissa tehdään kammottavia ihmisoikeusrikkomuksia. Olin aika tyrmistynyt kun kuulin että sukulaisena puolisoineen meni dubaihin lomalle. Ja rahaa valuu terroristien taskuihin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 04:06"]En kyllä todellakaan tukisi muslimimaita joissa tehdään kammottavia ihmisoikeusrikkomuksia. Olin aika tyrmistynyt kun kuulin että sukulaisena puolisoineen meni dubaihin lomalle. Ja rahaa valuu terroristien taskuihin.
[/quote]
Mihin päin maailmaa, pohjoismaita ja kanadaa lukunottamatta, tuolla logiikalla voi sitten matkustaa?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:13"]
Israel (on siistiä ja lapsiperheet pääsee jonon ohi joka paikkaan)
[/quote]
Arabimaa ???