Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet yksin mökillä

Vierailija
08.06.2025 |

Ja puhelimesi hajoaa, mitä teet? Naapureita ei ole. Valtatie muutaman kilometrin päässä. Bussiyhteydet Helsinkiin surkeat. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin lomailua.

Vierailija
2/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autolla lähikaupunkiin ostamaan uuden puhelimen. Tai jos ei olisi autoa, kävelisin lähimpään naapuriin joko kysymään bussiaikatauluja sieltä valtatien varresta tai pyytäisin soittamaan taksin millä menisin lähikaupunkiin ostamaan uuden puhelimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä puhelinta tarvitsee mökillä?  Kaveritkin oppinut että en vastaa puhelimeen jos vaan muutaman päivän mökillä tai vaunun kanssa.  Ei ole mitään tarvetta päivitellä mitä teen ja missä olen.

Vierailija
4/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin läppärilläni tai iPadillani sähköpostiviestin ystävilleni, että tulkaapa tuomaan minulle uusi puhelin, maksan kulut. Tai ajaisin itse autollani ostamaan uuden puhelimen. No problem.

Vierailija
5/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökiltäni on 15 km lähimpään kauppaan mistä saa puhelimen. Voi vaikka kävellä sen matkan mutta on minulla fillarikin mökillä. En ymmärrä miksi puhelin hajoaisi yhtäkkiä kun ei se ole koskaan hajonnut normaalikäytössä. Akusta voi tulla huono 5 vuoden jälkeen ja silloin ostan uuden puhelimen.

Vierailija
6/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä keittäisin kahvit, sitte sauna lämpeämään

Vierailija
7/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan ensimmäiset kerrat kauan sitten, kun oli mukana mökillä kännykkä. Kentät oli niin huonot, että piti kiivetä tikkaille soittamaan puhelua.

Vierailija
8/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan ensimmäiset kerrat kauan sitten, kun oli mukana mökillä kännykkä. Kentät oli niin huonot, että piti kiivetä tikkaille soittamaan puhelua.

Meillä piti kiivetä katolle, onneksi oli tasakattoinen mökki :D Ja kun kentät jossain vaiheessa parani, riitti kun meni laiturin päähän. Ei tehnyt paljon mieli soitella sateella.

Vierailija
9/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä mökillä pärjättiin vuosikymmenet ilman sähköjä ja kännykkääkin. Ja niin pärjättäisiin edelleenkin, jos tarve vaatisi.

Vierailija
10/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei erämaita lasketa, niin eiköhän suurimmalla osalla ole noin 10-15 kilometrin säteellä mökistä edes jotain asutusta mistä löytyy tarvittaessa apua. Ja terve ihminen kyllä kävelee sen matkan.

Vierailija
11/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneellä puhelimen ostoon. 

Vierailija
12/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin bussiyhteyksillä en ainakaan tee mitään, ei ole sinne kulkua. Jos autokin olisi jostain syystä hajonnut niin kävelisin lähimpään naapuriin joka on isäni. Eiköhän puhelinasia sitten järjestyisi. 

Vierailija
13/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin oluen!

Vierailija
14/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ei erämaita lasketa, niin eiköhän suurimmalla osalla ole noin 10-15 kilometrin säteellä mökistä edes jotain asutusta mistä löytyy tarvittaessa apua. Ja terve ihminen kyllä kävelee sen matkan.

Sorry tää on ohi, mutta näen punaista joka kerta näistä: terve ihminen kyllä...

Kun kaikki me ei olla terveitä. Eikä se näy välttämättä päällepäin. Jos sulla ei ole kroonisia sairauksia, on varmaan vaikea hahmottaa millaisten sairauksien kanssaihmiset elää ja silti käy töissä ja mökillä ja näyttää toimivan kuin terveet, mutta jaksaminen ei ole silti samalla tasolla. 

Vierailija
15/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin sitä valtatietä että huitooko jollekin autolle vai onko pysähtyjä psyko. Vai onko taloja lähimailla. Tai pitääkö asioida bussilla kaupungissa, jos se mahdollisuus olisi. Vai käskeekö joku ratsastamaan ja ojentaa hevosen minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi