Mieltä olette? Miten kulut tulisi jakaa miehen ja naisen välillä, kun perhe lähtee miehen
töiden perässä ulkomaille. Naisella hoitovapaa raha ja vähän säästöjä.
Kommentit (14)
Rahat jaetaan niin, että molemmille jää kohtuullisesti rahaa käyttöön. Vai tarkoitatko, että pitääkö naisen käyttää säästönsä, että mies pääsee matkalle? En tiedä, minä en antaisi enkä vaatisi vastaavassa tilanteessa mieheltäni.
Minusta ulkomaille lähdön pitäisi parantaa rahatilannetta, ei huonontaa sitä.
Mielestäni se ei ole mikään tasajako. Jos molemmat osallistuu maksuihin tasapuolisesti, niin kodinhoito ja lapset myös tasahoitoon, sanon ma!
joten kohtuullista on, että mies myös enemmän rahoittaa.
Kumpikin käyttää omat tulonsa elämiseen, mutta naisen ei tarvitse käyttää säästöjään.
mies töihin ja perhe mukaan. Mulla ei ole siellä tuloja laisinkaan, mutta missään vaiheessa ei olla mietitty miten kulut jaetaan. Mies tienaa ja perhe tuhlaa, niin se vaan menee ulkomaan komennuksella useimmiten. Meillä mies ei ole edes maininnut mitään, että munkin pitäisi tienata jotain. Toki mä katson velvollisuudekseni siellä hoitaa kodin, eli siivota miehen ei tarvi sieltä. Lapset on työpäivän jälkeen yhteisessä hoidossa.
hyvä mies mutta tässä asiassa on joku niin pielessä, että ihan sydäntä särkee ja itkettää. on varakas, hyvät tulot, mutta kaikessa pitää säästää. jos minä olisin se jolla olisi noin hyvä taloudellinen tilanne olisin onnellinen kun voisin antaa siitä mitä minulla on perheelleni.
ap
Ehdota että jäättekin suomeen, kun sulla ei ole " varaa" elättää itseäsi vieraassa maassa.
Mitä mies siitä tykkäisi? Tajuaisiko vihjeen?
Miehenhän kuuluu maksaa sinulle kun hoidat hänen osansa lasten ja kodinhoidosta. Samoin eläkemaksua. Luoja mikä idiootti. Anna hänen sähköpostiosoitteensa niin haukun maanrakoon.
joudun tinkimään omista arvoistani. en haluaisi viedä poikaa hyvän isän luota pois, mutta itseäni sama asia surettaa aina uudestaa ja uudestaan. Kaikki mikä liittyy rahaa on jotenkin niin vääristynyttä. Täällä olen kaiken lisäksi täysin hänestä riippuvainen.
t.ap
Sopikaa näin: arvioit ensimmäisten parin kuukauden perusteella, miten paljon kuussa teillä menee ruokaan ja muihin talouskuluihin. Lisäät näihin 10 % ja kerrot miehelle tämän summan. Kun mies sanoo että se on paljon, sanot, että voit kyllä ruokkia häntä silakoillakin ja leipoa leivän itse, jolloin voit alentaa kuluja 5 %. Vaadit tämän summan kuukausittain tilillesi tai et hoida hänen talouttaan vaan matkustat lasten kanssa takaisin.
Saamistasi rahoista säästät sitten omalle tilillesi 5-10 % kuussa. Näin keräät salaisen pakorahaston sen päivän varalle, kun miehesi ilmoittaa ihastuneensa viehättävään työtoveriinsa tai asiakkaan edustajaan.
lapsen vaatteisiin ja omiin kuluihisi, talousrahojen lisäksi. Osan voi tietysti maksaa omistasi, mutta yleisesti en ymmärrä miksi perheen sisällä on toinen rikas ja toinen köyhä.
Olen sanonutkin että lähden Suomeen, jos tilanne ei muutu. Ongelmaa pahentaa se, että ei ole kyse vain pienestä asiasta joka poistuu sillä, että saan esim. pankkikortin hänen tililleen käyttöönsä niin kuin hän lupasi. Kyse on luonteenpiirteestä, joka tarkoittaa sitä, että kaikki vähänkin isommat hankinnat vaativat kohtuutonta harkintaa. Hankinnat ovat investointeja. Rahaa pitää säästää ja säästää. Se kai luo hänelle jonkinlaista turvallisuuden tunnetta.
ap
En ikinä kuvitellut joutuvani tälläiseen tilanteeseen, eläväni tälläisen miehen kanssa. todella yksinäinen olo.
Ja vielä talousrahaa. Harkitsisin kyllä vakavasti ennen kuin lähtisin tuollaisen miehen kanssa ulkomaille asumaa. Aika tyhjän päälle jäät jos mies päättää laittaa rahahanat kokonaan kiinni.
pitää laskea kulut tollain. Perhe on yhteinen " yritys" . Voi apua.