Myyjä myi tavaraa,valehteli tiedot ym...
Eli ostin tv.n. Myyjä myi sen 42tuumasena ja että toimii antennitaloudessa. No kotia päästiin,huomasin et oliko 40tuumanen ja kaapeli tv vain. Laitoin viestin,että huijasi.. Onko oikeus mulla vaatia palautusta?
Kommentit (13)
Oletko varma, että on 40-tuumainen? Mittasitko, vai lukeeko mallikoodissa? Suurin osa televisioista sopii sekä antenniin että kaapeliin, poikkeuksena jotkut erikoiset matkailuautomallit, erikoiskoot tms. Suosittelisin nyt vielä tuplatsekkaamaan nuo... Tietty jos se on 40-tuumainen antennimalli, toki pyydät/vaadit saada sen palauttaa.
Oikeus riippuu täsmälleen siitä, ostitko liikkestä vai yksityiseltä. Epäilen selostuksen perusteella jälkimmäistä, joten siinä tapauksessa turha vaiva.
Olen varma. Takana lukee ja ei ole kuin kaapeliin tarkoitettu. Laitoin viestin että haluan palauttaa ja rahat takas. Ei suostu.
No miten niin ei suostu? Eli olet ostanut yksityishenkilöltä etkä liikkeestä. Silloin pitää olla kyllä tosi hereillä itse kauppatilanteessa ja ottaa lähtökohtaisesti se asenne, että myyjä voi olla myös huijari. Eipä paljon ole tehtävissä. Yksityishenkilöihin ei päde samat kaupan säännöt kuin esim. kodinkoneliikkeisiin. Jos TV on käytetty/vanha, aina vaan tilanne pahenee. Pahoittelut. Ensi kerralla viisaampi.
Onpa törkeä myyjä. Viestittele sille niin ahkerasti, että väsyy ja suostuu kaupanpurkuun. Tai myy se itse eteenpäin.
Rikosilmoitus petoksesta, jos ei suostu?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 00:02"]
Onpa törkeä myyjä. Viestittele sille niin ahkerasti, että väsyy ja suostuu kaupanpurkuun. Tai myy se itse eteenpäin.
[/quote]No ei mene kauan, kun viestit blokataan joten se siitä upeasta taktiikasta.
"Petos on rikos, jossa tekijä hankkii toista erehdyttämällä tai erehdystä hyväksikäyttämällä oikeudetonta taloudellista hyötyä ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä."
Eikös tuo ihan petos ole. Tekijä on hankkinut taloudellista hyötyä ap:ta erehdyttämällä.
Ei ole petos. Kyse on kahden yksityisen kaupasta, aplla oli mahdollisuus tarkastaa tavara hakiessa. Näissä kaupoissa on ainoastaan perävalotakuu.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 00:08"]
Ei ole petos. Kyse on kahden yksityisen kaupasta, aplla oli mahdollisuus tarkastaa tavara hakiessa. Näissä kaupoissa on ainoastaan perävalotakuu.
[/quote]
Hmm. Niin no, en tiedä miten ap:n se olisi pitänyt testata, jos myyjä asuu kaapelitaloudessa. Mittauksen olisi tietty voinut tehdä tai tsekata sen koon telkkarin takaa, kun se siellä lukee.
Vaihtohan Se kun odotin aamulla oven takana,ennenku töihin lähti. Saatana mua ei kuseteta. :)
Ihan oikeesti. Se myyjä kusettanu ennenkin kun aloin kyselemään,tietääkö kukaan jne.,.oli myyny kannettavanki huippu hyvänä. Soitin kuudelta oven takaa ja sanoin,että antaa kiltisti rahat takasi,mulle ei jauheta paskaa! Tulipahan hyvä olo :D raukka oli ihan paniikissa.
^