Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sievä vs kaunis

Vierailija
11.06.2014 |

Oon nyt pohtinut tällaista tyhmää juttua tovin. Mua on sanottu useampaan otteeseen sieväksi, mikä on varmaankin ihan kohteliaisuus. Mietin nyt kuitenki että tarkoittaaks se sievä niinkun sellasta että ei kaunis mutta sinnepäin? Itelle tulee sievästä mieleen sellane pikkusievä, semmone ihan perus joka vähän yritti laittautua ja lopputulos on just sellane sievä..vai yliajattelenko nyt tätä asiaa, onko sievä sittenkin kauniin synonyymi? miksi ei voi vain sanoa kaunis? jos ylipäätään tarvetta sanoa mitään asiaan liittyen..mutta jotenkin sanana toi sievä epäilyttää. Onko ajatuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, i know :( joskus joku laittaa että "hyvä kuva susta" ja mun päässä se kääntyy heti semmoseks "hyvä kuva mitä nyt ton näkösestä voi saada" :D nätti on kyllä semmonen ärsyttävä kans, ihan nätti. Toisaalta riippuu myös paljon siitä sanojasta, kuka ja miten sen sanoo.

Vierailija
22/39 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievä voi olla kaunis, mutta siihen yhdistyy samalla sellaista viattomuutta, mun mielestä. Se on vähän vaatimattomampi ilmaisu kuin kaunis.

Vierailija
24/39 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:40"]

Muakin ärsyttää ku oon aina vaan "nätti"! Kyllä olis joskus mieltäylentävää kuulla olevansa kaunis. Ymmärrän sua ap! Facebookissa kuulee olevansa nätti, tai vaan "hyvä kuva, kaunis kuva"... Enkö minä ole KAUNIS kenenkää mielestä, itkujen itku!

[/quote]

No sit et vain ole kaunis ja piste. 

Vierailija
25/39 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/39 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiira Korpi on sievä

Vierailija
27/39 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Mua sanotaan useammin kauniiksi eikä ikinä sieväksi. Mulla on pitkä vaalea tukka, korkeat poskipäät, siro leuka ja pitkä kapea nenä, mielestäni vähän liiankin pitkä nenä. Persoonalliset kasvot. Ja kuulen usein olevani kaunis.

Itse ajattelen sen niin, että olisin sievä, jos olisin söpömpi. Esim. pieni sievä nenä ja herttainen hymy. Sen sijaan hymyilen harvoin ja mun olemus on "omissamaailmoissani oleva, haaveileva, tyytyväinen". en ole sosiaalinen ja iloinen naapurintyttö (haluaisin olla).

Olisiko se niin, että sievä onkin siis kasvoiltaan nätti ja tasapainoinen, ja lisäksi luonteena lämmin ja sosiaalinen, helposti lähestyttävä? Kauniiksi mielletty on taas jotenkin etäinen ja vaikeasti tavoitettava, mahdollisesti kasvot persoonalliset?

Vierailija
28/39 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoja ei pahemmin (kasvoissa ainakaan). Hiukset on yleensä. :D

Mut asiaan... sievä nainen on mielestäni myös pienikokoinen ja kaunis. Enoni sanoi kerran sukulaistyttöä 22v. pieneksi ja sieväksi. Itse olen pitänyt häntä kovin kauniina, jotenkas kyllä nuo käsitteet jotenkin toisiinsa liittyvät...

Isä sanoi kerran Defan sisälämppäriä sieväksi, kun on hänellä sellainen pieni ja ohut mallinen, en nyt sit tiedä sopiiko ihan tuohon tuo adjektiivi :D

Vierailija
29/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kuvailuja?

Vierailija
30/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että kukaan olisi ikinä käyttänyt minusta sanaa sievä, ellei ehkä sitten joskus nuorempana (lapsena jopa) mummi tai äiti tai joku sukulainen. Miehiltä olen saanut kuulla olevani kaunis, seksikäs, nätti, keijukainen... Enkä väitä että olisin mitenkään upea ilmestys, mutta luulen vain että nuo ovat yleisempiä miesten sanavarastossa kuin sievä, joka kuulostaa minusta vähän vanhahtavalta. Voisiko olla alueellisia eroja? Sievä ehkä sama kuin nätti? Ja nätti voi miehelle ihan yhtä hyvin olla sama kuin kaunis, mutta helpompi sanoa, ei niin ns. latautunut sana... tai sitten voi olla, ettei miehet mieti noita ollenkaan, kunhan sanovat jotain mikä nyt kuitenkin positiiviselta kuulstaa :) Sievä on kuitenkin positiivinen ilmaisu!

Esim. itsekin sanon miehistä usein heille itselleen että ovat hyvännäköisiä tai söpöjä, ja silti saatan ajatella että komeita ovat minun silmissäni. Mutta kun komeasta tulee taas sanan itselleni mieleen enemmän sellainen georgeclooney-tyyppinen, joka taas ei ole yhtään mun tyyppiä... :) 

Vierailija
31/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sievä = perusnätti

Kaunis = Sasha Grey

http://25.media.tumblr.com/e9a5dca4bcc4e803e97ebdf5a0271e75/tumblr_mkn39y8N7C1s5oc09o1_500.gif

Hyi mikä transu!

Vierailija
32/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut sua sieväksi kun kaunis kuulostaa suoralta iskuyritykseltä. Sievä on kohteliaisuudeksi peitettyä flirttiä.

Eikö flirtti sinun mielestäsi ole kohteliaisuutta?

Vierailija
33/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sievä on kaunis ihminen joka on lisäksi myös ystävällisen, herttasen ja miellyttävän näköinen. Semmonen söpö kaunis.

Kaunis ilmasuna taas tuo mieleen enemmän semmosen kylmän ja persoonattoman ulkonäön. Ehkä jopa vähän bitchmäisen lookin.

Vierailija
34/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sievä on kaunis ihminen joka on lisäksi myös ystävällisen, herttasen ja miellyttävän näköinen. Semmonen söpö kaunis.

Kaunis ilmasuna taas tuo mieleen enemmän semmosen kylmän ja persoonattoman ulkonäön. Ehkä jopa vähän bitchmäisen lookin.

No ei kyllä yksikään mies ajattele että kaunis = kylmä ja persoonaton :D Kaunis on kaunis.

Vierailija
35/39 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis on kaunis, sievä on vähän vaatimattomampi ilmaisu eli ihan perusnätti, mutta ei mitenkään erityisen kaunis.

HAHAHA itselleni eräs mies sanoi ihan täysin samaa. En ole kaunis, mutta en rumakaan eli siis perusnätti.Itse kysyin häneltä mitä mieltä ulkonäöstä joten ei siinä kyllä voinut suuttuakkaan  tuli kyllä senverran suoraan ja rehellisesti että enemmänkin arvostin häntä :D

Nyt ollaan oltu kavereita sellasen vajaa 2 vuotta ja aivan mahtava persoona.

Vierailija
36/39 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievä on perusnätti

Vierailija
37/39 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojasta se riippuu, kaikilla oma käsitys. Mä olen aina ajatellut että kaunis tarkoittaa klassisen kaunista, jolla ei ole virheitä kasvoissa eikä kasvot ole persoonalliset, vaan täydellisen kauniit.

Sit taas sopöt, sievät ja nätit on niitä jotka on hyvännäköisiä, mutta joilla on kasvoissa persoonallisia piirteitä, vaikka just näteissä kasvoissa isohko nenä. Varmaan moni mieltää tän asian kuitenkin eri tavalla.

Vierailija
38/39 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievä on jotenkin vanhahtava. Ei sovi omaan suuhuni. Sanon joko nätti tai kaunis ja tarkoitan niillä ihan samaa asiaa. Ruman vastakohtaa.

Vierailija
39/39 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on sanottu nätiksi, sieväksi sekä kauniiksi. Joten olisiko ne miehetkin erilaisia ja näin ajattelevatkin eritavoin.