Kaveri raahaa miestä mukanaan, ärsyttävää!
Olen kutsunut kaverin meille. Hänellä on saman ikäinen lapsi kuin minulla ja näemme silloin tällöin, nyt korona-aikana vähemmän, mutta huomenna taas pitkästä aikaa.
Olin kutsunut siis kaverin meille sanoin: ”tulkaa käymään, meillä kaivataan jo leikkikaveria ja minä kaipaan aikuista seuraa”. Tarkoitin tietysti lasta ja tätä kaveria. En hänen ventovierasta miestään!
No nyt tuli viesti että tulevat huomenna, kunhan mies tulee kotiin. Tämä kaveri on aiemminkin roikottanut tätä miestä mukanaan meillä. En ymmärrä miksi.
Kertokaa vastaavanlaiset pariskuntina vierailla kävijät, että miksi?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että mies on sairaalloisen mustasukkainen, eikä halua päästää naista minnekään yksin. Omassa isossa kaveriporukassa oli yksi tälläinen tapaus. Kaikille muille oli selvää, että kun kaveriporukalla nähdään, niin vain naiset tulevat paikalle (jotka ovat se alkuperäinen kaveriporukka ja vaikka kaikilla oli miehet), mutta yksi raahasi aina miehensä mukaan. Mies sitten istui tuppisuuna koko illan mukana. Kerran miehellä olikin oma meno samaan aikaan, niin nainen pääsi avautumaan helvetillisestä mustasukkaisuudesta. Mies epäili, että nainen panee muiden kanssa heti kun astuu ovesta ulos, eikä päästänyt häntä edes kauppaan yksin.
Veikkata voi mitä vaan. Voihan tuo nainenkin olla mustasukkainen, mutta se ei jostain syystä tullut mieleesi. En ole yllättynyt.
Ai että mustasukkaiset puolisot raahaa toisen mukaansa sen takia, että se ei pääsisi pettämään sillä aikaa? Ehei kuule, ne sairaalloisen mustasukkaiset saavat kyllä itse mennä yksin ihan minne vaan, puoliso jää (lasten kanssa) kotiin.
Minähän puhuin tuosta omasta kaverinipiirini tapauksesta, jossa nimenomaan mies oli mustasukkainen ja jostain syystä kaikissa muissakin tietämissäni sairaissa mustasukkaisuustapauksissa mies on ollut naisesta mustasukkainen. Olet yllättynyt tai et.
Minusta vaan pitäisi, kuten moni jo ehdotti, olla selkeä. Itse en aina ennen lasta ymmärtänyt, milloin kaveri halusi mennä kahdestaan ulos, milloin taas oli kiva kun miehenikin oli mukana. Oli sitten välillä toisin ja välillä toisin. Onneksi kaveri ei tehnyt asiasta ongelmaa-älä ap tee sinäkään, vaan ole selkeämpi. Tosin nyt lapsen myötä mulla "ongelma" hävisi kuin tuhka tuuleen, on kiva mennä aina itekseen, "tuulettuu" samalla.
joskusharmittaa kirjoitti:
Mun vaimoni on just tuollainen; mun PITÄÄ tulla mukaan kun hän menee lapsen kanssa katsomaan ystäväänsä ja hänen lastaan. Mulla on sitten tosi kivaa siellä kun lapset leikkivät keskenään ja naiset juttelevat omiaan..tämän vaimoni ystävän mies kun on katsos jossakin salibandytreeneissä tms. Mutta mä EN saanut/voinut jäädä kotiin tekemään omia juttujani, koska... ??
Niin, jos täällä on joku nainen, joka osaisi avata tätä asiaa, olisin erittäin kiitollinen informaatiosta!
Kasvata munat ja sano ”en tule”!
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimoni on just tuollainen; mun PITÄÄ tulla mukaan kun hän menee lapsen kanssa katsomaan ystäväänsä ja hänen lastaan. Mulla on sitten tosi kivaa siellä kun lapset leikkivät keskenään ja naiset juttelevat omiaan..tämän vaimoni ystävän mies kun on katsos jossakin salibandytreeneissä tms. Mutta mä EN saanut/voinut jäädä kotiin tekemään omia juttujani, koska... ??
Niin, jos täällä on joku nainen, joka osaisi avata tätä asiaa, olisin erittäin kiitollinen informaatiosta!
Kiitoksia vihjeestä. Niin mä tekisinkin, jos ei suhteessa olisi moni muu asia kuitenkin aika hyvissä kuoseissa. Saan kyllä käydä vaikka baarissa halutessani kavereiden kanssa ilman mitään draamaa, mutta jostain kumman syystä mut on vaan aina aivan pakko raahata mukaan kun mennään vaimon kaverin luo. No comprende..
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia vihjeestä. Niin mä tekisinkin, jos ei suhteessa olisi moni muu asia kuitenkin aika hyvissä kuoseissa. Saan kyllä käydä vaikka baarissa halutessani kavereiden kanssa ilman mitään draamaa, mutta jostain kumman syystä mut on vaan aina aivan pakko raahata mukaan kun mennään vaimon kaverin luo. No comprende..
No comprende = hän ei ymmärrä.
Älä puhu espanjaa, jos et osaa. Comprendes?
Joillakin on päähänpinttymä siitä, että kun ollaan parisuhteessa tai naimisissa, niin kaikki tehdään yhdessä.
Ehkä tuolla ystävällä on samanlainen tapa kuin itselläni. Haluan mielelläni tavata joitakin ihmisiä vain mieheni kanssa. Mies antaa vähän sellaisen suojan. On helpompi olla.
Nämä, jotka aina raahaavat sen puolison joka paikkaan, voisivat vähän miettiä muitakin. Tyttöjen ilta ei ole oikein tarkoituksensa mukainen, jos siellä kököttää joku ukko nurkassa. Ei muut ehkä halua jutella asioitaan heille ulkopuolisen kuullen, kun niitäkin menoja vastapainona yleensä on, mihin ne miehet voi tulla. Vaikka se oma mies on maailman ihanin eikä siitä halua olla erossa, niin tuskin nämä muut paikalla olijat ajattelevat samoin.
Myös nämä mustasukkaiset miehet ovat vihonviimeisiä. En halua kivaa iltaani varjostamaan mitään vahtijaa, siellä paikalla kun on sen itse kohteen lisäksi myös me muut, jotka ei todellakaan tykätä tuommoisesta kyttääjästä paikalla.
En ole koskaan törmännyt tuollaiseen.
Sinuna sanoisin vain, että en tule. En mä ainakaan mene mieheni mukaan hänen kavereitaan tapaamaan, jos ei huvita. Miksi menisin?
Aloittaja on mustasukkainen tuosta kaveristaan. Kehtaakin miehensä kanssa tulla! Mieseläin, Hyi!
Ymmärrän ihan täysin, ap! Kaikilla kavereillani on tosi kivat miehet, mutta en halua niitä siihen heilumaan kun yritän jutella jotain henkilökohtaisia juttuja, tai ihan mitä vaan kevyttäkään vaikka kengistä ja laukuista. Sama kuin jos kaveri raahaa mukaan kaverinsa jota en tunne niin hyvin, ei se juttelu ole samanlaista. Vaikka kuinka olisi mukava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka aina raahaavat sen puolison joka paikkaan, voisivat vähän miettiä muitakin. Tyttöjen ilta ei ole oikein tarkoituksensa mukainen, jos siellä kököttää joku ukko nurkassa. Ei muut ehkä halua jutella asioitaan heille ulkopuolisen kuullen, kun niitäkin menoja vastapainona yleensä on, mihin ne miehet voi tulla. Vaikka se oma mies on maailman ihanin eikä siitä halua olla erossa, niin tuskin nämä muut paikalla olijat ajattelevat samoin.
Myös nämä mustasukkaiset miehet ovat vihonviimeisiä. En halua kivaa iltaani varjostamaan mitään vahtijaa, siellä paikalla kun on sen itse kohteen lisäksi myös me muut, jotka ei todellakaan tykätä tuommoisesta kyttääjästä paikalla.
Tytöt ja... ukko. Tyypillinen arvolataus palstalla. Ette varmaan itse huomaa luonnehdintojanne.
Kävisikö myös pojat ja... ämmä?
En halunnut suhteen alkuvaiheessa mennä puolison kanssa ns. tyttöjeniltoihin mukaan, koska luotin. Sitten valitettavasti paljastui ikäviä asioita ja sen jälkeen halusin nähdä ketä puolisoni tapaa, miten ja milloin. Tiesin aina jotain valonarkaa tapahtuvan kun puoliso alkoi selitellä miksei juuri tähän tapaamiseen kannata tulla mukaan tai miksei sinne toivota miehiä, paitsi tietysti kaverimiehiä jos haluavat kun ei niitä kehtaa kieltää.
Ikävä tosiasia on, että moni nainen käyttää tyttöjen iltoja tai kaveritapaamisia pettämisen suojaverhona. Eivät miehet ole tyhmiä. Vaikka naiset aina puhuvat mustasukkaisista miehistä niin moni on ihan itse sen mustasukkaisuuden syyn aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on kans mies, joka usein kysyy "ai minäkö en saa tulla" ja loukkaantuu ja luulee ties mitä, jos sanon että sua ei oo kutsuttu tai että menisin nyt mieluummin yksin. Pitäisin hyvin todennäköisenä että kaveri ei "raahaa" miestä mukanaan, vaan ei voi sanoa sille että se vois jäädä pois.
Kokeile vikitellä sitä ukkoa, niin eiköhän kaveri rupee jättään sen pois. Tai sitten saat siitä miehen, kun sulla ei ennestään ole.
Siihen voi vastata vaan että: oikein ymmärsit, sinä et tule.
Jos kaverilla ei ole ajokorttia tai ei uskalla ajaa, ja tarvitsee miehen mukaansa kuskiksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverilla ei ole ajokorttia tai ei uskalla ajaa, ja tarvitsee miehen mukaansa kuskiksi?
Tuskin, asutaan 1,5 kilometrin päässä.