Mikä side paras runsaisiin kuukautisiin?
Kommentit (15)
Suosittelen käyttämään sekä tampoonia että sidettä. Toimiva yhdistelmä ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen käyttämään sekä tampoonia että sidettä. Toimiva yhdistelmä ainakin minulla.
Just näin. Isoin tamponi ja yöside.
Ei ainakaan mikään niistä, joita myydään siihen tarkoitukseen. Ei riitä ei.
Nämä, ovat tarkoitettu virtsankarkailuun. Mutta loistavat yöaikaiseen vuotoon sekä päivä - jos runsaita päiviä.
https://www.tena.fi/naiset/tuotteet/naisten-suojaavat-alushousut/tena-s…
Burana 800mg x3 runsaaseen vuotoon, vähentää sitä.
Tulehduskipulääkkeet vähentävät kuukautisvuodon määrää ehkäisemällä prostaglandiinisynteesiä. Noin puolella potilaista vuoto vähenee 20–50 prosenttia, jos lääkkeitä otetaan säännöllisesti heti kuukautisten alettua.
Yleisimmät haittavaikutukset ovat maha-suolikanavan oireet. Tulehduskipulääkkeiden säännöllinen käyttö ei sovi von Willebrandin tautia sairastaville potilaille.
Mistä saa niitä synnärillä käytettäviä isoja siteitä? Ne oli mahtavia verkkohousujen kanssa. Itsellä oli myös kierukan kanssa ongelmana runsaat vuodot ja nyt ilman kierukkaa vaihdevuosien lähestyessä taasen samaa vaivaa, 1-2 erittäin runsasta vuotopäivää (nyrkinkokoisia hyytymiä). Hormonit ei tule kyseeseen (päänsärky, migreeni). Käytän vauvanvaippoja (muumi paras), mutta etsin vielä parempaa. Inhoan nykysiteiden muovisuutta ja siivekkeitä. Sellainen pumpulinen paksu iso side olisi hyvä minulle.
Vaihdat vaan tarpeeksi usein. Alwaysin vihreä paketti, normaalille vuodolle mutta kokemuksen mukaan todella imukykyinen. Suosittelen tosin tamponia, koska on huomattavasti mukavampi kun ei valu koko ajan.
Kohdunpoisto. Sen jälkeen elämä on ihanaa!
Lääkäriltä apu, jos ovat hankalan runsaat.