Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa arvioida ajan kulua ollenkaan ja hermostuu ja syyttää mua, kun ei ehdi tehdä päivän aikana mitään.

Vierailija
19.06.2021 |

Tänään on koko perheellä vapaapäivä. Yksi lapsista lähti Linnanmäelle kaverin kanssa, muuten kaikki ollaan oltu kotona. Tämä Lintsille lähteneen lapsen kanssa on sovittu, että hänet ja kaverinsa haetaan sieltä klo 21. Mitään muita aikatauluja ei koko päivälle ole ollut. Ei mitään pakkoa lähteä ruokakauppaan, ei menoja, ei mitään. Itse olen tehnyt kotitöitä ja lukenut kirjaa, makoillut pihalla auringossa.

No, mies ei ole tehnyt tänään muuta kuin katsonut jalkapalloa nauhalta. Ei edes kotitöitä, ei siis mitään muuta kuin maannut sohvalla ja käynyt välissä syömässä. Ja sitten nyt äsken sai päähänsä, että piti lähteä 10 kilometrin lenkille. Muistutin, että se yksi lapsi kavereineen piti hakea Linnanmäeltä klo 21 ja että Lintsille ajaa puoli tuntia ja että lenkille pitäisi lähteä tasan nyt, että ehtii juosta 10km ja käydä suihkussa lenkin jälkeen.

Ja mitä tekee mies? Alkaa valittaa siitä, ettei mitään ehdi tehdä, kun sovitaan päivä täyteen kaikkia menoja koko ajan. Ei edes lenkille ehdi, kun pitää hakea se lapsi. Että eikö se voi tulla bussilla, jotta hän pääsee lenkille.

Ja tää on tietenkin mun vika, koska sovin lapsen kaverin vanhempien kanssa, että me voidaan hakea lapset, kun he ne sinne veivät.

Huoh.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja jäi näköjään aloituksesta puuttumaan se oleellinen tieto: mulla ei ole ajokorttia, enkä siksi voi itse hakea lapsia Linnanmäeltä.

ap

Vierailija
2/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin pitkä matka, että pakko kulkea auringonvalossa saastuttimella?

Vierailija
4/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Mieluummin haluaisin, että mies ymmärtäisi tilanteen. Ei ole kenenkään muun vika kuin hänen itsensä, jos ei lenkille nyt ehdi.

Ja enää ei ehdi, mutta meinaa kuitenkin lähteä. Eli lapset haetaan myöhässä, "koska koko päivälle on sovittu menoja niin, ettei lenkille koskaan ehdi..".

ap

Vierailija
5/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin pitkä matka, että pakko kulkea auringonvalossa saastuttimella?

No lähinnä hankala matka, ei pitkä. Pitäisi mennä kolmella eri julkisen liikenteen kulkuvälineellä, enkä klo 21 haluaisi päästää kahta kymmenvuotiasta keskenään kesäiltaan hortoilemaan, kun eivät tuota matkaa ole koskaan yksin (tai kaksin) kulkeneet.

ap

Vierailija
6/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä saattaa olla ADD?

Vierailija
7/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi mieheltä lista niistä asioista ja menoista, joita sille on ahdettut tämä päivä täyteen. Ei yhden asian toteuttaminen voi olla noin ongelmallista. Lapsen (ja sen kaverin) turvallisuuden kannalta olisi suotavaa, että ne haetaan sovittuun aikaan. Mikäli aikuinen mies ei tuota ymmärrä, hän ei ole oikea ihminen kantamaan mitään vastuuta.

Itse voit tietysti soittaa taksin ja mennä hakemaan lapset, mutta se tulisi hyvin kalliiksi. Tosin, sekin on yksi vaihtoehto ... 

Kysy, miten mies haluaa asian hoidettavan? Mutta älä jää kynnysmatoksi ja syyllistettäväksi!

Vierailija
8/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten ääliöiden kanssa tekin avioidutte. 

Vierailija
9/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi juosta lyhyemmän lenkin tai juoksee vasta lasten haun jälkeen. Silloin iltakin on jo vähän viilennyt.

Vierailija
10/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ja jäi näköjään aloituksesta puuttumaan se oleellinen tieto: mulla ei ole ajokorttia, enkä siksi voi itse hakea lapsia Linnanmäeltä.

ap

Jokaisen vaimon ,neidin jolla kundi kaveri.Pitäisi ymärtää mies katsoo EM-kisat ja elää sen mukaisesti.Hanki miehelesi pöytäkalenteri kirjaa siihen milloin hänen on oltava auto_kuski. Jos lasket lapsesi lintislle ,ovat niin isoja,olemaan siellä ilman valvojaa? Aika opetaa heidät tulemaan julkinen liikenne koti.Mitä tapahtuu julkinen liikenne sinusta heille?,Voi tapahtua sama Lintsillä.Itse et voi sopia puolisosi puolesta,haetaan henkilö pois silloin ja silloin,vaikka on kyse lapsestanne.Sen asian olisi keskenään pitänyt sopia lapsi ja isä.Teidän tapauksessa teini ja isä! Et sinä!

Vierailija
11/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 22 avioliittovuoden jälkeen hämmästyisin, jos tällainen olisi jäänyt huomaamatta. Mies ei vaan tajua, miten aika kuluu koko ajan ja miten päivään ei mahdu kaikkea, mitä haluaisi. Ei osaa arvioida, kuinka paljon joihinkin asioihin kuluu aikaa. Voi esim. kuvitella, että makaronilaatikko tulee puolessa tunnissa valmiiksi, mutta jo makaroniveden kiehumiseen menee aikaa (kun lapsia on neljä, niin kattilakin on 5l). 

Usein tekee jotain "tosi nopeesti vaan", ennen kun ollaan lähdössä jonnekin ja siihen meneekin kaksi tuntia.

Tämä lenkkihomma on tosi yleistä. Luulee joka välissä ehtivänsä lenkille, vaikkei maailman nopeimmatkaan ehtisi juosta niitä aiottuja matkoja. Käy "nopeesti lenkillä" puoli tuntia ennen kuin ollaan kutsuttu meille vaikka vieraita tms. Ja sitten tulee hikisenä kotiin, kun vieraat jo istuvat sohvalla.

ap

Vierailija
12/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka ei kerran ole pitkä, käy hakemassa lapsukaiset taksilla. Turha tehdä tästä asiasta isompaa ongelmaa kuin se on.

Vierailija
13/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaablaablaa. 

Vierailija
14/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jokaisen vaimon ,neidin jolla kundi kaveri.Pitäisi ymärtää mies katsoo EM-kisat ja elää sen mukaisesti.Hanki miehelesi pöytäkalenteri kirjaa siihen milloin hänen on oltava auto_kuski. Jos lasket lapsesi lintislle ,ovat niin isoja,olemaan siellä ilman valvojaa? Aika opetaa heidät tulemaan julkinen liikenne koti.Mitä tapahtuu julkinen liikenne sinusta heille?,Voi tapahtua sama Lintsillä.Itse et voi sopia puolisosi puolesta,haetaan henkilö pois silloin ja silloin,vaikka on kyse lapsestanne.Sen asian olisi keskenään pitänyt sopia lapsi ja isä.Teidän tapauksessa teini ja isä! Et sinä!

Ollaan oltu yhdessä 25 vuotta ja tänä aikana mies on voinut katsoa joka ikisen potkupallo-ottelun, jonka on halunnut nähdä. Myös sen MM-finaalin, joka tuli heinäkuussa 1998 meidän häistä seuraavana päivänä. Minä silloin purin häälahjoja yksikseni, kun mies katsoi jalkapalloa. 

Miehelle on tasan ollut selvää se, että tänään lapsi haetaan klo 21, muuten ei ole mitään menoa. Onko minun oikeasti hankittava tämän lisäksi joku kalenteri ja muistuttaa joka välissä, että yhdeksään on muuten enää kolme tuntia aikaa?

ap

Vierailija
15/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin 22 avioliittovuoden jälkeen hämmästyisin, jos tällainen olisi jäänyt huomaamatta. Mies ei vaan tajua, miten aika kuluu koko ajan ja miten päivään ei mahdu kaikkea, mitä haluaisi. Ei osaa arvioida, kuinka paljon joihinkin asioihin kuluu aikaa. Voi esim. kuvitella, että makaronilaatikko tulee puolessa tunnissa valmiiksi, mutta jo makaroniveden kiehumiseen menee aikaa (kun lapsia on neljä, niin kattilakin on 5l). 

Usein tekee jotain "tosi nopeesti vaan", ennen kun ollaan lähdössä jonnekin ja siihen meneekin kaksi tuntia.

Tämä lenkkihomma on tosi yleistä. Luulee joka välissä ehtivänsä lenkille, vaikkei maailman nopeimmatkaan ehtisi juosta niitä aiottuja matkoja. Käy "nopeesti lenkillä" puoli tuntia ennen kuin ollaan kutsuttu meille vaikka vieraita tms. Ja sitten tulee hikisenä kotiin, kun vieraat jo istuvat sohvalla.

ap

Kuvailit just ADD:n.

Vierailija
16/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi mieheltä lista niistä asioista ja menoista, joita sille on ahdettut tämä päivä täyteen. Ei yhden asian toteuttaminen voi olla noin ongelmallista. Lapsen (ja sen kaverin) turvallisuuden kannalta olisi suotavaa, että ne haetaan sovittuun aikaan. Mikäli aikuinen mies ei tuota ymmärrä, hän ei ole oikea ihminen kantamaan mitään vastuuta.

Itse voit tietysti soittaa taksin ja mennä hakemaan lapset, mutta se tulisi hyvin kalliiksi. Tosin, sekin on yksi vaihtoehto ... 

Kysy, miten mies haluaa asian hoidettavan? Mutta älä jää kynnysmatoksi ja syyllistettäväksi!

Viime viikonloppuna oli taas päivä ahdettu täyteen menoja, kun pyysin viemään äidilleni yhden maton. Tästä oli sovittu viikolla ja oli sovittu, että koska meillä on auto, mies hakee sen maton ja vie äidilleni. Ei aikatauluja, ei mitään, vain viikonpäivä. Silti oli "täyteen ahdettu" lauantaipäivä se.

ap

Vierailija
17/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta ja makaronilaatikon olet aina tehnyt sinä. Tästä voisi joku tehdä jotain johtopäätöksiä.

Vierailija
18/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi itsekäs mies. Vaikuttaa siltä, että "minä ja minun menoni" menevät aina kaiken muun edelle.

Vierailija
19/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei joka tapauksessa enää muutu miksikään, joten sopeudu jos aiot suhteessa jatkaa. Miksi edes ihmettelet asiaa nyt monen kymmenen vuoden jälkeen?

Vierailija
20/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet taksilla ne lapset. 10-vuotiaat on liian pieniä odottelemaan siellä viikonloppuiltana keskenään myöhästelevää isäukkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan