Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa arvioida ajan kulua ollenkaan ja hermostuu ja syyttää mua, kun ei ehdi tehdä päivän aikana mitään.

Vierailija
19.06.2021 |

Tänään on koko perheellä vapaapäivä. Yksi lapsista lähti Linnanmäelle kaverin kanssa, muuten kaikki ollaan oltu kotona. Tämä Lintsille lähteneen lapsen kanssa on sovittu, että hänet ja kaverinsa haetaan sieltä klo 21. Mitään muita aikatauluja ei koko päivälle ole ollut. Ei mitään pakkoa lähteä ruokakauppaan, ei menoja, ei mitään. Itse olen tehnyt kotitöitä ja lukenut kirjaa, makoillut pihalla auringossa.

No, mies ei ole tehnyt tänään muuta kuin katsonut jalkapalloa nauhalta. Ei edes kotitöitä, ei siis mitään muuta kuin maannut sohvalla ja käynyt välissä syömässä. Ja sitten nyt äsken sai päähänsä, että piti lähteä 10 kilometrin lenkille. Muistutin, että se yksi lapsi kavereineen piti hakea Linnanmäeltä klo 21 ja että Lintsille ajaa puoli tuntia ja että lenkille pitäisi lähteä tasan nyt, että ehtii juosta 10km ja käydä suihkussa lenkin jälkeen.

Ja mitä tekee mies? Alkaa valittaa siitä, ettei mitään ehdi tehdä, kun sovitaan päivä täyteen kaikkia menoja koko ajan. Ei edes lenkille ehdi, kun pitää hakea se lapsi. Että eikö se voi tulla bussilla, jotta hän pääsee lenkille.

Ja tää on tietenkin mun vika, koska sovin lapsen kaverin vanhempien kanssa, että me voidaan hakea lapset, kun he ne sinne veivät.

Huoh.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 vuotta ja makaronilaatikon olet aina tehnyt sinä. Tästä voisi joku tehdä jotain johtopäätöksiä.

Itse asiassa mies meillä tekee useammin makaronilaatikon, mutta aina luulee, että siihen menee vähemmän aikaa. Aina jotenkin kuvittelee, että siihen kuluvaa aikaa voi jotenkin tahdonvoimalla lyhentää. Mutta niin vaan menee jo veden kiehuttamiseen minuuttikaupalla ja makaronien keittämiseen ja jauhelihan paistamiseen aikaa, vaikka kuinka tekisi nopeasti. Meillä tehdään kuitenkin aina iso määrä kerralla (3pss makaronia, lähes kilo jauhelihaa jne), niin kyllä vaan tuppaa menemään enemmän kuin se puoli tuntia. Eikä ikinä ajattele, että laatikoiden on jäähdyttävä, ennen kuin ne voi laittaa jääkaappiin, vaan voi alkaa tehdä niitä laatikoita iltakymmeneltä "nopeesti".

ap

P.s. Ja ei kyllä ole ADD, eikä ADHD

En mä usko näihin sun juttuihisi. Taidat pikemminkin puhua itsestäsi ja omista puutteistasi nyt, mutta olet projisoinut tuohon jonkun miehen tilallesi. Niin tai näin, en usko noita horinoita.

Vierailija
42/42 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nyt keskityt valittamaan miehestäsi, kun fokuksen pitäisi olla niissä kymmenvuotiaissa, jotka on kaksistaan Lintsillä lauantai-iltana.

Tärkeintä on saada ne sieltä kotiin sovittuna aikana. Unohda äijä sahaamaan lenkkiään vaikka aamuun asti ja soita se taksi.

Mies ehtii lenkilleen haun jälkeenkin. Kyllä miehen pitää hoitaa homma, koska on luvannut sen hoitaa. Te haluatte ohjeistaa naisen kynnysmattoilemaan, vaikka mies ehtii vielä hyvin hakemaan lapset.

Puuttumatta muihin aloittajan perheongelmiin huomautan, että tarinan mukaan mies ei mitään luvannut eikä sopinut, vaan vaimo sopi asian miehen puolesta. Samoin kuin viime viikonlopun matonkuskauksenkin.

Itse jättäisin mokoman akan, jos olisin sen puoliso. En voi sietää sitä, että kumppani sopii puolestani aikataulujani.

Tämä on muuten vallan vituttava asia, että sovitaan toisen puolesta jotain "kun ei sillä oo koko päivänä mitään tekemistä". Toinen kyllä on se, että toinen ei aja ajokorttia ja olettaa että toinen on joku taksi joka ajaa aina ja iänkaikkisesti just tasan sillon kun tarvitsee. Vaikka olis kipeä tjtn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi