Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku ajoi manuaalivaihteisella autolla - lapset nauroivat sille liikennevaloissa

Vierailija
19.06.2021 |

Meidän koko perheellä oli hauskaa, kun joku ressukka vaihteli vaihteita liikennevaloissa. Miten köyhä pitää olla ettei ole varaa automaattiin?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulvon aina naurusta kun manuaaliauto sammuu liikennevaloihin 🤣

Minulla on start ja stop plus manuaali 🤣

Vierailija
62/79 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoni on vuoden 2008 Porsche 911. Ja on tottakai manuaalivaihteinen. Voin kertoa, että ei lapset naura;) Naiset kattoo ihaillen ja miehet kateellisesti kun kaasuttelen kohti auringonlaskua.

Sitten sun playstationista katkesi virrat ja lähdit kiltisti äitisi kanssa kauppaan automaattivaihteisella autolla.

Ihan on Saksasta haettu käytetty Porsche.  Maksoi saman verran kuin se sinun uusi Toyotasi.

Maksoit niin paljon vanhasta paskasta? Huutista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa autokauppoja ja korjaamoita loppuu paljon Suomessa, kun nuoremmilla sukupolvilla ei ole rahaa pitää autoa. Vielä toistaiseksi on 1,6 miljoonaa eläkeläistä, joista moni autoilee.

Ja asuntojen hintaromahdus tulee samalla.

Vierailija
64/79 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan manuaalilla, kun siinä on sellaista rallin tuntua pikkuteillä. En ottaisi automaattia, vaikka saisin sen manuaalia halvemmalla. 

Automaatti on invalideille.

Sinun mielestasi siis USAssa on satoja miljoonia invalideja jotka tarvitsevat automaatin?

Peset varmaan pyykitkin pyykkilaudalla ja ripustelet narulle kuivumaan? Kehitys on mennyt Suomesta ohi jo ajat sitten.

Vierailija
65/79 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan manuaalilla, kun siinä on sellaista rallin tuntua pikkuteillä. En ottaisi automaattia, vaikka saisin sen manuaalia halvemmalla. 

Sinun mielestasi siis USAssa on satoja miljoonia invalideja jotka tarvitsevat automaatin?

Peset varmaan pyykitkin pyykkilaudalla ja ripustelet narulle kuivumaan? Kehitys on mennyt Suomesta ohi jo ajat sitten.

Ihmisillä ei Suomessa ole varaa. Eihän niillä ole varaa täyskaskoonkaan ilman omavastuuta, vaikka tämä löytyy kaikista uusista autoista muissa länsi-Euroopan maissa.

Vierailija
66/79 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölhöille kannattaa nauraakin

Vierailija
67/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun minä pääsin autokaupoille, niin automaatti oli out.

Mies osaa ajaa, hänellä rallitaustaa, tykkää manuaalista.

Tytöt oli tulossa autokouluikään, halusin et oppivat vaihteiden käytön.

Itse olen niin huono auton käsittelijä, että automaatti olisi sen puoleen ollut mulle passeli.

Vaihteistojen hinnalla ei ollut valintaan vaikutusta.

Mutta jos joskus vielä uuden auton hankin niin ikää on jo sen verran että automaattiin päädyn. N55

Vierailija
68/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:ssahan ei autolla ajeta, vaan ryömitään eteenpäin ruuhkissa. Tuollaisissa tilanteissa automaatista on kieltämättä hyötyä. Itse kun pyrin ajoittamaan menoni vilkkaimpien aikojen ulkopuolelle, automaatti on kokolailla hyödytön.

Vierailija
69/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä pahemmin kiinnosta minkään random kakaroiden mielipiteet mun autostani.

Ja kummasti se naapurinkin auto kelpaa, kun tarvitaan kyytiä harkkoihin eikä iskä pääse viemään.

Vierailija
70/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ajaa tietysti sillä, mihin pätäkkä riittää ja joka ennen kaikkea muuten tuntuu itselle sopivalta.

-Nyt kolme vuotta perinteisellä mehumaija-automaatti nelivedolla ajaneena tilanne on se, että paluuta manuaaliin ei itsellä ole. Sama on aika lailla nelivedon kanssa, ainakin niin kauan kuin venettä pitää traileroida ei-niin-sata-hyvillä-rampeilla.  Pitkän ja painavan trailerin kanssa automaatista saa merkittävää hyötyä niin liikkeellelähtökyvyssä, kuin tarkan paikan hitaissa peruutteluissa.  Vuosien etuveto-tuskailujen jälkeen oli maaginen hetki nostaa vene merestä ensi kertaa neliveto-automaatilla. Homman helppous oli aikaisempaan nähden kuin sadusta.

IL 29.2.2020

"Suomessa enää noin 25 prosenttia uusista autoista myydään manuaalivaihteisina."

-En oikeastaan keksi yhden yhtä syytä, miksi itse siirtyisin manuaalivaihteiseen.

Vierailija
71/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ajaa tietysti sillä, mihin pätäkkä riittää ja joka ennen kaikkea muuten tuntuu itselle sopivalta.

-Nyt kolme vuotta perinteisellä mehumaija-automaatti nelivedolla ajaneena tilanne on se, että paluuta manuaaliin ei itsellä ole. Sama on aika lailla nelivedon kanssa, ainakin niin kauan kuin venettä pitää traileroida ei-niin-sata-hyvillä-rampeilla.  Pitkän ja painavan trailerin kanssa automaatista saa merkittävää hyötyä niin liikkeellelähtökyvyssä, kuin tarkan paikan hitaissa peruutteluissa.  Vuosien etuveto-tuskailujen jälkeen oli maaginen hetki nostaa vene merestä ensi kertaa neliveto-automaatilla. Homman helppous oli aikaisempaan nähden kuin sadusta.

IL 29.2.2020

"Suomessa enää noin 25 prosenttia uusista autoista myydään manuaalivaihteisina."

-En oikeastaan keksi yhden yhtä syytä, miksi itse siirtyisin manuaalivaihteiseen.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7612a215-98e3-4a06-b584-1495e6c3…

"Automaattivaihteisto jyrää markkinat uusissa autoissa - katoaako kytkinpoljin kokonaan?

29.02.2020 klo 14:12

Jos vaihdat vaihteita mieluummin itse manuaalisesti kuin hankit automaattiauton, niin alat jo jäädä markkinoilla vähemmistön joukkoon."

Vierailija
72/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali on menestynyt vain siksi koska se on edullisempi, jolloin köyhät tuulipuvut ovat tyytyneet siihen. Jos automaatti olisi ollut edullisempi niin se olisi yleistynyt.

USAssa taas on ollut varaa panostaa mukavuuteen jo 50-luvulta lähtien, joten automaatti yleistyi siellä. Nyt kun Suomen elintaso alkaa vihdoin olla samalla tasolla kuin Amerikassa oli aikoinaan niin ovat alkaneet yleistyä täälläkin.

Vierailija
73/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(kuiskaan hiljaa: kyllä ne joskus aika invalideilta vaikuttavat, kun täällä on porukoiden toilailua saanut useamman vuoden katsoa) Automaattikoneet toimivat täällä hyvin, täällähän on autoissa mukitelinekin suurinpiirtein vakiovarusteena ja uusimissa voi olla myös viilennystoiminto mukitelineessä, tai lämmitystoiminta, tai sekä että. Kun ilmeisesti autoa ei voi ajaa ilman että vetää kahvia tai limua samaan aikaan.

Vierailija
74/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n suvussa idi_oti/smi näköjään periytyy.

Vierailija
75/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä pahemmin kiinnosta minkään random kakaroiden mielipiteet mun autostani.

Ja kummasti se naapurinkin auto kelpaa, kun tarvitaan kyytiä harkkoihin eikä iskä pääse viemään.

Ok, jos palvelukset toimivat molempiin suuntiin. Aika outoa kyllä lähteä naapurin lapsia viemään, jos oma lapsi ei ole samaan paikkaan myös menossa.

Vierailija
76/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nauroivat siitä ilosta, että vielä on Miehiä, jotka osaavat ajaa.

Vierailija
77/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos autossa on molemmat?

Kaksoiskytkin? Häh?

DSG! Huutista!

Vierailija
78/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa muutama köyhälistön manuaalivaihteinen auto:

https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/vaihteisto/manuaali/hinta_…

.

Vierailija
79/79 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa muutama köyhälistön manuaalivaihteinen auto:

https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/vaihteisto/manuaali/hinta_…

.

jestas miten nätti tuo Porsche 911 930 Turbo Cabriolet nyt jos olis rikas mies, jolla rahaa kuin roskaa,  niin ensimmäistä kertaa elämässäni pyytäisin mieheltä arvokasta lahjaa ja ostamaan tuon mallin auton mulle synttärilahjaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä