Otin vahingossa työkaverin lounassalaatin, joka vittuili mulle koko päivän
Kauheessa kiireessä tein hommia koko päivän, hyvä kun ennätin taukoa pitää. Äkkiä kävin vaan hakemassa jää kaapista omat eväät mutta vahingossa otinkin työkaverin eväät. Tykkään syödä valmiita lounassalaatteja ja kun näin semmosen jääkaapissa, jotenkin automaattisesti ajattelin, että se on minun. En muistanut, että en sinäpäivänä ollut ottanut salaattia evääksi. työkaveri sai selville, että söin vahingossa hänen salaattiansa ja siitä sitten sain kuulla kuittailua ja marinaa kokopäivän, vaikka pyysin anteeksi. :(( maksoin myös salaatin hinnan hänelle, että sai käydä ostamassa itselleen uuden. silti sitä vittuilua ja nalkutusta sai kuulla ja päivä meni pihalle. :(
Kommentit (97)
"...jotenkin automaattisesti ajattelin, että se on minun." ***tu, mikä tyyppi!
Ei olisi kiva, jos jääkaapin oveen joutuu laittamaan lapun, että keskuudessamme on varas, tarkkailkaa eväitänne!
En usko tota juttua, ja että vielä kehtaa kirjottaa tänne, paitsi jos itseltään olisi viety salaatti.
Ens kerralla ku tämmönen "vahinko" käy, niin menet oikeasti kiltisti itse ostamaan sen salaatin.
Ja vinkkinä, että töissä ei ole kiirettä. On vain järjestelykysymyksiä. Jos olet työpaikallasi ainoa kiireinen, niin silloin vika on todennäköisesti sinussa.
Vitsi ku sulle on helppo vittuilla, ihmekkös se salaattikin teki niin :)
Ei se ollut varastamista, vaan vahinko, minkä korvasin!
Meidän äiti syö teidän äitin eväät :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:06"]Heh, tuli ihan mieleen Fingerporin puolikarkeat ja karkeat vehnäjauhot :D
Fingerpori<3
Et kyllä oikeasti korvannut sitä. Mä vihaan kaupassakäyntiä aivan järjettömästi, joten muaki ärsyttäis lähteä tekemään ylimääräinen kauppareissu sen takia, ku porukka "vahingossa" syö mun eväitä. Enemmän olisin arvostanut sitä sun kipittämistä sinne kauppaan, ku vaikka 100euroa. Niin paljon vihaan kaupassakäyntiä.
Kiitos päivän nauruista! :)
Onneksi mun salaatit ei vittuile mulle! :)
Kertoisiko joku italiansalaatista?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 20:57"]
Kertoisiko joku italiansalaatista?
[/quote]
http://www.vauva.fi/keskustelu/3843715/ketju/italiansalaatti_raskaana
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 20:38"]Ei olisi kiva, jos jääkaapin oveen joutuu laittamaan lapun, että keskuudessamme on varas, tarkkailkaa eväitänne!
[/quote] ja kaikki tarkkailee kun menet työpaikallasi jääkaapille..
Ei tullut tältä palstaltakaan sympatiaa nyt.
No ei viittaa. Olet nyt ihan hakoteillä niden kielioopiasioiden kanssa.
Joka viittaa yhteen sanaan (korrelaattiin), joka tarkoittaa vaikkapa asiaa, ihmistä tai eläintä. Esim. Sain syntymäpäivälahjaksi korun, jota olin toivonut jo kauan.
Se mies, jolle Pekka lainasi rahaa, on kadonnut.
Mikä puolestaan viittaa koko edelliseen lauseeseen, superlatiiviin tai asiaa tarkoittavaan pronominiin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:50"]itseasiassa aloitus on kyllä oikein, koska siinä käytetään 'joka' -sanaa, joka viittaa ihmiseen eikä esineeseen. mutta puhekielessä kuulostaa että vittuileva on tässä tapauksessa salaatti xD
[/quote]
Kyllä 'joka' voi viitata myös esineeseen, salaattiin tms. ihan kirjakielessäkin.
[/quote]
Ei, vaan 'mikä' viittaa esineeseen.
[/quote]
Vittuileva salaatti oli sulle ihan oikein. Mitäs menet syömään toisten eväitä!! Luuletko, että olet ainoa kenellä on töissä kiire? Taisit ottaa salaatin tahallasi, ettei tarvitse käyttää aikaa salaatin ostamiseen.