Otin vahingossa työkaverin lounassalaatin, joka vittuili mulle koko päivän
Kauheessa kiireessä tein hommia koko päivän, hyvä kun ennätin taukoa pitää. Äkkiä kävin vaan hakemassa jää kaapista omat eväät mutta vahingossa otinkin työkaverin eväät. Tykkään syödä valmiita lounassalaatteja ja kun näin semmosen jääkaapissa, jotenkin automaattisesti ajattelin, että se on minun. En muistanut, että en sinäpäivänä ollut ottanut salaattia evääksi. työkaveri sai selville, että söin vahingossa hänen salaattiansa ja siitä sitten sain kuulla kuittailua ja marinaa kokopäivän, vaikka pyysin anteeksi. :(( maksoin myös salaatin hinnan hänelle, että sai käydä ostamassa itselleen uuden. silti sitä vittuilua ja nalkutusta sai kuulla ja päivä meni pihalle. :(
Kommentit (97)
Joopa, vittuileva lounassalaatti, oot varmaan joku pörssiyhtiön tiedottaja tai maanlaajuisen lehden toimittaja - sulle on hyvä vähän vittuillakin..
Vaikutat ap juuri sellaiselta tyypiltä, jolle on helppo vittuilla. Luulen, että työkaveri kiusasi osittain pelkästä kiusaamisen ilosta, kun kerrankin pääsi aukomaan idiootile.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:10"]
Vittuileva lounassalaatti. Kaikkea sitä.
[/quote]
mistä sä ton vittuilevan lounassalaatin vetäisit??? työkaveri sen siaan vittuili asiattomasti koko päivän.
[/quote]Niin tuossa avauksessa lukee
[/quote]
No pitäs nyt hölmömmänmkin tajuata, että silllä vittuilijalla tarkoitetaan työ kaveria, eikä salaattia. te vaan haluatte kiusata ja muutenkin paskapäivä :(
[/quote]
Se on vittuilia ap!
Toivottavasti ap sä et työskentele millään sellaisella alalla, jossa sun pitää tuottaa tekstiä.
"sen siaan"
"...lounassalaatin, joka vittuili mulle koko loppupäivän"
Etkö tosiaan huomaa tossa otsikossa mitään koomista?
Onko lounassalaatin vittuilu jotenkin merkkikohtaista? esim. vittuileeko joku pirkka enemmän kuin liiteri? Vai onko se jotekin ainesosakohtaista? Onko kanasalaatti vittumaisempi kuin esim. lohisalaatti?
Olis kyllä kiva nämäkin tietää etukäteen, ettei tarvitse kuunnella vittuilua lounaan jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:43"]
Se on vittuilia ap!
[/quote]
Kyllä se on vittuilija.
itseasiassa aloitus on kyllä oikein, koska siinä käytetään 'joka' -sanaa, joka viittaa ihmiseen eikä esineeseen. mutta puhekielessä kuulostaa että vittuileva on tässä tapauksessa salaatti xD
[/quote]
mistä sä ton vittuilevan lounassalaatin vetäisit??? työkaveri sen siaan vittuili asiattomasti koko päivän.
[/quote]
No pitäs nyt hölmömmänmkin tajuata, että silllä vittuilijalla tarkoitetaan työ kaveria, eikä salaattia. te vaan haluatte kiusata ja muutenkin paskapäivä :(
[/quote]
Ikävillä ihmisillä on useasti ikäviä päiviä. Mistäköhän johtuu?
Itse pöllit toisen lounassalaatin. Jonka hän oli itselleen kaappiin varannut, sitten se pöllitään sieltä. Totta hitossa minäkin haluaisin selvittää varkaan. Sitten kun varas löytyy, pahoittelet ja isket hänelle setelin kouraan. Kiva. Hänellä varmasti oli aikaa hakea itselleen uusi salaatti (jos niitä oli enää edes jäljellä). Sinähän taas sait kohdella häntä kuin assariasi ja juoksuttaa ympäriinsä. Olet varmasti ilo työpaikallasi!
Jos vittuilu on kaikki mitä tuosta sait, niin onneksi olkoon. Jos se olisi ollut puoleltasi ihan aito väärinkäsitys, olisit ollut oikeasti pahoillasi. Se olisi tarkoittanut, että olisit ihan itse vääntäytynyt perseeltäsi hakemaan hänelle välittömästi uuden salaatin ja jotain ekstraa, ja et todellakaan olisi täällä itkemässä kohtaamastasi vittuilusta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:50"]itseasiassa aloitus on kyllä oikein, koska siinä käytetään 'joka' -sanaa, joka viittaa ihmiseen eikä esineeseen. mutta puhekielessä kuulostaa että vittuileva on tässä tapauksessa salaatti xD
[/quote]
Kyllä 'joka' voi viitata myös esineeseen, salaattiin tms. ihan kirjakielessäkin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:43"]
Se on vittuilia ap!
[/quote]
Kyllä se on vittuilija.
[/quote]
Plääh.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:50"]
itseasiassa aloitus on kyllä oikein, koska siinä käytetään 'joka' -sanaa, joka viittaa ihmiseen eikä esineeseen. mutta puhekielessä kuulostaa että vittuileva on tässä tapauksessa salaatti xD
[/quote]
Kyllä 'joka' viittaa niin ihmiseen kuin esineeseenkin iha virallisesti kirjakielessä. Hyvin on sinullakin äidinkieli hallussa.
On TOSI paha moka syödä työkaverin eväät!
Siis ihan oikeasti. Mä olisin kiljunut kuin hinaaja sulle koko päivän ja vielä seuraavankin vaikka olisit kuinka maksanut mulle salaatin hinnan.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:50"]itseasiassa aloitus on kyllä oikein, koska siinä käytetään 'joka' -sanaa, joka viittaa ihmiseen eikä esineeseen. mutta puhekielessä kuulostaa että vittuileva on tässä tapauksessa salaatti xD
[/quote]
Kyllä 'joka' voi viitata myös esineeseen, salaattiin tms. ihan kirjakielessäkin.
[/quote]
Ei, vaan 'mikä' viittaa esineeseen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:50"]
[/quote]
Höpö höpö.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
"Oravalla oli pitkä häntä, joka kiipesi puuhun."
Otsikko olisi ollut vielä parempi, jos siinä olisi ollut "työkaverin lounassalaatin, ketä tai mikä vittuili mulle" .... Se olisi ollut täydellistä AV-suomea.
Mutta vittuilevat lounassalaatit on todella vaikeita kestää. Tsemppiä, ap!
Heh, tuli ihan mieleen Fingerporin puolikarkeat ja karkeat vehnäjauhot :D
Joka vai mikä? Siitä testaamaan, saatatte yllättyä omista taidoistanne :).
http://grundtvux.internetix.fi/fi/sisalto/liitteet/aidinkieli/harjoituksia/jokavaimika1.htm
En halunnut kiusata, minusta tuo vaan oli hassu otsikko. Sattuuhan noita, häntä pystyyn!
-2