Kyllä mua vaan kiinnostaisi tuo R-kioski kauppiaaksi alkaminen.
Ei sitä jaksaisi tulottomana vuosikausia enää kotona olla. Säästöjä kun joutuu aina välillä elämiseen käyttämään. Harmi kun mies ei suostu.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 17:54"]
Koska viimeksi olet ollut kokopäivätöissä, ap? Enkä nyt tarkoita niitä satunnaisia hommia joita teet miehesi/sukulaistesi firmassa? Työ R-kioskissa on todella rankkaa, vaatii kovaa kuntoa jaksaa paiskia hommia kellon ympäri. Mites ne sinun sairautesi, ovatko sittenkin vain "sairauksia"?
[/quote]Se riippuu ihan siitä mihin suuntaan ap juontansa kehittelee. Ei voi hakea töitä muualta, koska ei voi ajaa autoa huimauksen vuoksi. Mutta nyt voikin ajaa "pieniä matkoja", koska niillä ei voi sattua kolaria. Ja se on niiden muiden vika tietty, ei ap:n. Ap:n on vaan pakko päästä liikkumaan, koska julkisilla on liian vaikeaa ja noloa mennä rollaattorin kanssa. Ja se syöpäkin oli, jonka piti ihan just tappaa. Ihmeparantuminen tapahtui kahdessa viikossa, oli lääkärin vika soo soo, tuli huolimaton diagnoosi. Miten sä ap sillä rollaattorilla vetäisit siellä ärrällä tai purkaisit kuormia?
No etkai sä nyt muutenkaan voisi. Etkö sä nyt muista, että sullahan on se hodgkinin lymfooma!
On mulla sairauksia mutta täytyyhän munkin tienata rahaa ei sitä aina voi kotona vaan olla.
Miten ajattelit oppimisvaikeuksien kanssa selvitä franchise-yrityksen taloushallinnosta (jos se nyt on oikea sana), palkanmaksusta, tilityksistä ja mitä muuta siihen liittyykään? Ja kun sulla on niitä fyysisiä ongelmia, mm. erimittaiset jalat, ja sovellut parhaiten kevyisiin toimistotöihin, niin miten sujuu seisomatyö, pitkät työpäivät, juomakorien kanniskelu, hyllyjen täyttö, juoppojen asiakkaiden torjunta ... ?
Mutta niin, miehesi syyhän se on, että et pääse R-torppariksi.
Mä välillä toivon, että mulla olisi Cate Blanchettin lahjakkuus ja ulkonäkö ja että mun mies olisi George Clooney. On mun mieheni vika että niin ei ole.
Olet ollut jo kotona tähän asti, mikä sua muka enää estää.Miten sä tähän havahdut aina tasaisin väliajoin etkä tee kuitenkaan mitään. Valivalivali.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:04"]
On mulla sairauksia mutta täytyyhän munkin tienata rahaa ei sitä aina voi kotona vaan olla.
[/quote]
Saathan sinä sitä minimieläkettä, paljonko se onkaan? Tai sait ainakin viime viikolla, kertomasi mukaan.
Liikkuuko ap rollaattorilla? Mistä lähtien?
Liikun rollaattorilla ja tuloni ovat 0€ olleet jo useamman vuoden sepä syökin säästöjä eikä mulla oikein ole varaa enää olla kotona. Ja uskon että pystyisin jonkun avuksi palkkaamaan ja tilitoimisto tekisi kirjanpitohommat.
Siis sulla oli sen yhden ketjun perusteella kymmenien tuhansien eurojen omaisuus ja kouhotit, miten eläisit leveämmin yksin kuin miehesi kanssa. Mihin ne on hävinnyt? Ai niin jonnekin sun mielikuvituksen pimeimpiin kolkkiin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:12"]
Liikkuuko ap rollaattorilla? Mistä lähtien?
[/quote]Joo kato stoori käy monitasoisemmaksi. Vielä mitään pettämiskuviota tässä tarinassa ei oo ollut, joten sitä odottelen seuraavaksi.Joko ap löytää jonkun öljytyn adoniksen esim. Kreikasta, joka huolii hänet kaikista näistä sairauksista huolimatta ja ap alkaa järjestellä jo matkaa etelään. No hupsis, mies sitten kuolee auto-onnettomuudessa/sen perhe ei hyväksy/kaikki lennot Kreikkaan perutaan ja ap jää taas sinne tölliin ukkonsa kanssa. Ja sillä ukollahan ei koskaan ole mitään muita naisia, eikä tule olemaankaan!
Kato näin helppoa oli kehittää vähän jännempiä kuvioita ap:lle :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:23"]
Siis sulla oli sen yhden ketjun perusteella kymmenien tuhansien eurojen omaisuus ja kouhotit, miten eläisit leveämmin yksin kuin miehesi kanssa. Mihin ne on hävinnyt? Ai niin jonnekin sun mielikuvituksen pimeimpiin kolkkiin.
[/quote]
Mulla on n 20 000€ rahaa mutta siitä joudun maksamaan vaate ja muitakin kuja niin katoaahan ne säästöt.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:17"]
Liikun rollaattorilla ja tuloni ovat 0€ olleet jo useamman vuoden sepä syökin säästöjä eikä mulla oikein ole varaa enää olla kotona. Ja uskon että pystyisin jonkun avuksi palkkaamaan ja tilitoimisto tekisi kirjanpitohommat.
[/quote]
Meinaatko, että se joku tekisi töitä aamusta iltaan seitsemänä päivänä viikossa? Ja ehkä tilitoimistokin tekisi kaikki paperityöt ihan hyvää hyvyyttään minimikorvauksella.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:06"]
Miten ajattelit oppimisvaikeuksien kanssa selvitä franchise-yrityksen taloushallinnosta (jos se nyt on oikea sana), palkanmaksusta, tilityksistä ja mitä muuta siihen liittyykään? Ja kun sulla on niitä fyysisiä ongelmia, mm. erimittaiset jalat, ja sovellut parhaiten kevyisiin toimistotöihin, niin miten sujuu seisomatyö, pitkät työpäivät, juomakorien kanniskelu, hyllyjen täyttö, juoppojen asiakkaiden torjunta ... ?
Mutta niin, miehesi syyhän se on, että et pääse R-torppariksi.
Mä välillä toivon, että mulla olisi Cate Blanchettin lahjakkuus ja ulkonäkö ja että mun mies olisi George Clooney. On mun mieheni vika että niin ei ole.
[/quote]
On muuten siis aivan orjan hommaa, tuo R-kauppiaana oleminen. Eräs tuttuni oli ja kertoi mm. parhaat kauppapaikat menivät ketjun omille myymälöille. Niin aina töissä. Ei pärjää ilman hillitöntä työhinkua, jos sitenkään. Taitaa olla hirmuinen kynnysraha heti alkajaiseksi. Miettisin useampaan kertaan, jottei siihenasti kerätty omaisuus pala R-kiska seikkailussa, jollei hirmuvelat senkin päälle!
No huh huh! R-kiskan yrittäjän työ on helvetin raskasta, ei sitä puolikuntoiset voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:17"]
[/quote]
Meinaatko, että se joku tekisi töitä aamusta iltaan seitsemänä päivänä viikossa? Ja ehkä tilitoimistokin tekisi kaikki paperityöt ihan hyvää hyvyyttään minimikorvauksella.
[/quote]
En meinaa vaan meinaan että pystyisin maksamaan normaalia palkkaa ja pärjäisin tuossa hommassa.
Täällä ei paljoa työpaikkoja ole ja jotenkin sitä rahaa olisi tienattava niin kaikki vaihtoehdot on mietittävä läpi.
Onneksi sun ukollas on sentään jotain todellisuudentajua
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:36"]
Täällä ei paljoa työpaikkoja ole ja jotenkin sitä rahaa olisi tienattava niin kaikki vaihtoehdot on mietittävä läpi.
[/quote]
Onko sinulta otettu sinun eläkkeesi pois? Jos on, miksi?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:37"]
Onneksi sun ukollas on sentään jotain todellisuudentajua
[/quote]
Ehkä mut rahaa mäkin tarvitsen niin jotain mun on keksittävä.
Koska viimeksi olet ollut kokopäivätöissä, ap? Enkä nyt tarkoita niitä satunnaisia hommia joita teet miehesi/sukulaistesi firmassa? Työ R-kioskissa on todella rankkaa, vaatii kovaa kuntoa jaksaa paiskia hommia kellon ympäri. Mites ne sinun sairautesi, ovatko sittenkin vain "sairauksia"?