Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten naisten käyttäytyminen Facebookissa

Vierailija
11.06.2014 |

Tämä on elämäni ensimmäinen ketju AV:lla. Nyt on vaan pakko avautua tästä aikuisten naisten Facebook-käyttäytymisestä.

Musta on ihan ok tykkäillä muiden kuvista ja kommentoida toista vaikka kauniiksi, mutta tuntuu, että toisilla se menee ihan överiksi. Jokaiseen uuteen kuvaan pitää kirjoittaa ylitsepursuavia imarteluja ja mahdollisimman teinimäistä ällötyskieltä, kuten "oih niin rakkautta mun murunen/kaunokainen/malli me niin vallotetaan tää maailma<3<3" tai "rakastan<3<3 mun tyttö <3<3" jne.

Oma lukunsa ovat työkaverini, jotka eivät sentään ihan yllämainittuja lauseita kirjoittele, mutta joiden jutut ovat silti minusta ihan ristiriidassa heidän normaalin työkäytöksensä kanssa. Työkaverit kommentoivat aina kaikkiin yhden työntekijän lisäämiin kuviin noita sydämiä ja ihmeellistä lässytystä. Ymmärtäisin sen, jos olisivat vapaa-ajalla tai edes töissä jotenkin hyviä ystäviä, mutta kun tämä kuvia lisäävä henkilö on järjestelmällisesti haukkunut minulle nämä kaikki muut ihmiset! Olen kuunnellut töissä koko vuoden, kuinka ärsyttäviä ja kaksinaamaisia valehtelijoita nämä ihmiset ovat ja yrittänyt vähän toppuutellakin, että ovatkohan asiat nyt ihan noin rajusti. Nyt kuitenkin Facebook on pullollaan tämän naisen lisäämiä kuvia, joihin nämä haukkumansa ihmiset ovat kommentoineet sydämillä ja korulauseilla ja lisääjä on vastannut sydämillä, maailmaasyleilevillä kehuilla ja kaikenmaailman "Hanna/Rebecca/Milja <3" -vastauksilla. Minusta on hyvä olla kohtelias, ja kehuihin voisi vastata ihan vaan "kiitos :)" tai jotain. Jotenkin mua ihmetyttää ihan hirveästi tuollainen kaksinaamaisuus. En itsekään pidä muutamasta tyypistä töissä, mutta en kulje ympäriinsä jauhamassa heistä paskaa ja sitten lirkuttele heille Facebookissa. Näistä ihmisistä suurin osa ei edes ole mun Facebook-kavereita, vaan näen heidän kommenttinsa tämän yhden työkaverini päivitysten kautta.

Halusin purkaa mieltäni tänne palstalle ja kysellä, onko teillä muilla samantyyppisiä FB-kavereita? Mitkä ovat ällöttävimpiä kommentteja, joita ihmiset toisilleen kirjoittavat? Tähdennän vielä sen verran, että mun mielestä jokainen voi kirjoitella ihan mitä haluaa, mutta on tuntunut tosi oudolta katsoa tuota touhua FB:ssa ja töissä sitten kuunnella valitusta muiden ihmisten kaksinaamaisuudesta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on aikuisten lasten leikkipaikka, juuri tuollaista teinikieltä täynnä. Huvittavaa.

Vierailija
2/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen törmännyt samaan ilmiöön. Lisäksi tuntuu, että kaikille oman ikäisille (+30) on iskenyt joku uusi teini-ikä... No ehkä minä oon vaan jotenkin kalkkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mäkin ihmettelen, miks pitää olla joku ihme face-rooli. Ollaan omana itsenään tai sitten ei. Huvittavaa kun jotkut 30+ yh-mammat vetää teinipissis roolia

Vierailija
4/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun FB-kaverit myös tekevät sitä, että aina kun lähtevät kavereiden kanssa johonkin, siitä pitää ehdottomasti ottaa valokuva. Siinä ei siis ole mitään pahaa, mutta kuvateksti on aina viisi riviä rakkaudentunnustuksia ja tietysti myös kerrotaan miten monta vuotta ollaan oltu ihan best friends forevö ja mikään ei koskaan tuu väliin. Ystäviä todellakin saa ja pitää arvostaa ja sen voi sanoa myös ääneen, mutta rajansa kaikella.

AP

Vierailija
5/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D:D kauheaa

Vierailija
6/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia, sanoi kettu.

Vierailija
7/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat, niin minä kerron sinulle millainen sinä olet.

Vierailija
8/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa itsaria vakavasti yrittänyt nelikymppinen naispuolinen tuttuni (Sen itsari meni vähän vituiksi kun kaverit tulivat väliin, lääkärien mukaan ei ollut enää paljosta kiinni että olisi kuollut) Hänellä oli siis avioerosta johtuva kriisi jonka takia oli tappamassa itseään.

Nyt lähes joka toinen fb-päivitys on "me tähän-kohtaan-tietyn-suvun-nimi:läiset ei anneta periksi/ei ole ollut tapana antaa periksi/ootko joskus kuullut että joku meistä olisi antanut periksi?!" -tyyppisiä ja ne loput joka toinen päivitys on elämä on ihanaa -päivityksiä.

Hyvä että on lääkitys kohdallaan, mutta eiköhän kannattaisi olla vähän enempi hissukseen periksi antamisista kun sen helppous on jo nähty.

Vierailija
9/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua ärsyttää toi sama kanssa. Tällä viikolla tuttuni oli lisännyt jotain ammattilaisvalokuvaajan ottamia kuvia, missä mutristellaan huulia jo koomisia piirteitä saavalla tavalla, kontataan pylly pystyssä ja peppu-tissi herutus kuvia halvalla maulla.

Muistan hänet vuosien takaa ns. Luomuna, ja oli tuolloin erittäin kaunis, etenkin nauraessaan, ja mietinkin silloin että hänessä voisi olla ainesta malliksi. Mutta nyt hän on tatuoinut kulmakarvansa, lisännyt botoxia jo valmiiksi paksuihin huuliin, laittanut megasuperpitkät tekoripset timantteineen päivineen ja tukka täynnä lisäkkeitä. Jotenkin vaan ei istu tuo tekokauneus omaan silmään ja inhotti ne fb viestit "Voi että kun olet nii ihq söpö sexy oma mussukkaiseni!!!"

Vierailija
10/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on aina ollut höpsö, joka tekee tuollaista? Pitääkö nyt valitusviestejä ja ristinmerkkejä laittaa, ettei ärsytä ja on uskottava keski-ikäinen?

Vierailija
11/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistä kyselleelle: mun lähipiirin ystävät ei käyttäydy noin. Nämä ihmiset, joista kerroin, ovat joko samassa työpaikassa (eivät siis paria lukuunottamatta edes mun FB-kavereita) tai ovat "vanhoja tuttuja", joiden kanssa en ole tekemisissä muuta kuin Facebookin välityksellä. Tarkoitus ei muutenkaan ollut haukkua ketään, vaan ihmetellä minkä vuoksi niin moni ihminen käyttäytyy Facebookissa ihan eri tavalla kuin tavallisessa elämässä. Ei noista mun mainitsemistani ihmisistä kukaan ole mun mielestä mikään tyhmä tai vajaaälyinen. Sen takia juuri olisi hauska tietää, mikä saa ihan tavallisen ihmisen kirjoittelemaan Facebookkiin juttuja, jotka eivät sovi omaan tyyliin. Tai ehkä se oma tyyli sitten juuri tulee FB:ssa esille...

AP

Vierailija
12/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:17"]

Samaa mäkin ihmettelen, miks pitää olla joku ihme face-rooli. Ollaan omana itsenään tai sitten ei. Huvittavaa kun jotkut 30+ yh-mammat vetää teinipissis roolia

[/quote]

Ei siihen tarvita edes tuota yh-etuliitettä joissain tapauksissa. Teinipissis-rooli pukkaa päälle tietyn tyyppisille naisille perhesuhteista huolimatta ja ne vaan korostuu kun vanha akka koittaa olla kovin nuorekas ja poseeraa tissit esillä "kun mulla sellaiset on!" ja huulet törröllään odottaen kuolaavia kommentteja. 

Jotenkin noita ei vaan haluaisi enää aikuisilta naisilta nähdä, nuo vielä jollain tasolla ymmärtää nuorilta parikymppisiltä naisilta jotka etsivät itsevarmuuttaan ja seksuaalista varmuuttaan. Mutta yli 30 -vuotiailta naisilta se on vain ja ainoastaan niin kovin säälittävää. Eikä todellakaan mitään kadehtimisen arvoista vaikka ne raukat niin luulevat.

Vierailija
13/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sitten varmaan kaiken nähnyt ja kokenut kun suurin murhe on se mitä muut räpeltää Facebookissa :D

No sellasia ne naiset nyt vaan on. Joten ei muuta kuin: <3<3<3 vaan kaikille naisille pusi pusi :)

Vierailija
14/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:36"]

Entäs jos on aina ollut höpsö, joka tekee tuollaista? Pitääkö nyt valitusviestejä ja ristinmerkkejä laittaa, ettei ärsytä ja on uskottava keski-ikäinen?

[/quote]

Ei tietenkään. Kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat. Ihmettelin lähinnä kaksinaamaisuudesta valittamista ja sitä, että Facebookin käytös antaa ihmisestä ihan erilaisen kuvan kuin tavallisessa elämässä.

AP

Vierailija
15/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:39"]

Ap on sitten varmaan kaiken nähnyt ja kokenut kun suurin murhe on se mitä muut räpeltää Facebookissa :D

No sellasia ne naiset nyt vaan on. Joten ei muuta kuin: <3<3<3 vaan kaikille naisille pusi pusi :)

[/quote]

Odotinkin tällaisen viestin saapumista :D Ei ole suurin murhe, kiitos vaan. Pistää vaan miettimään, että jos töissä saan kuulla jonkun olevan sitä ja tätä negatiivista ja sitten Facebookissa ollaankin sille jollekin ihan mielenkielin, mitäköhän mahtaa kyseinen ihminen oikeasti ajatella esimerkiksi minusta. Kiitos sydämistä :)

Vierailija
16/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:36"]

[/quote]

Ei tietenkään. Kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat. Ihmettelin lähinnä kaksinaamaisuudesta valittamista ja sitä, että Facebookin käytös antaa ihmisestä ihan erilaisen kuvan kuin tavallisessa elämässä.

AP

[/quote]

kiitos. Pysyn höosönä :D

Vierailija
17/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Olen reilu 30v. ja olen myös saanut noita sydän viestejä. En vastaa muuta kuin kiitos. Ärsyttävää sekin joskus jos laittaa uuden kuvan tai tilapäivityksen, niin siihen kommentit tulevat useimmiten sellaisilta, joita en ole edes tavannut kymmeneen vuoteen ja kommenteista voisi luulla, että ollaan ihan parhaita ystäviä.

Vierailija
18/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:37"]

Ystävistä kyselleelle: mun lähipiirin ystävät ei käyttäydy noin. Nämä ihmiset, joista kerroin, ovat joko samassa työpaikassa (eivät siis paria lukuunottamatta edes mun FB-kavereita) tai ovat "vanhoja tuttuja", joiden kanssa en ole tekemisissä muuta kuin Facebookin välityksellä. Tarkoitus ei muutenkaan ollut haukkua ketään, vaan ihmetellä minkä vuoksi niin moni ihminen käyttäytyy Facebookissa ihan eri tavalla kuin tavallisessa elämässä. Ei noista mun mainitsemistani ihmisistä kukaan ole mun mielestä mikään tyhmä tai vajaaälyinen. Sen takia juuri olisi hauska tietää, mikä saa ihan tavallisen ihmisen kirjoittelemaan Facebookkiin juttuja, jotka eivät sovi omaan tyyliin. Tai ehkä se oma tyyli sitten juuri tulee FB:ssa esille...

AP

[/quote]

Fb on kyllä minullekin suunnaton ihmetyksen aihe :)

Olen kyllä jo vanhempi nainen ja ystäväni viiskymppisiä. Mutta ne murut ja ihanat ja muut söpöilyt huvittaa joskus. No, kukin tavallaan. Mutta se on kuin suunnaton aarrekartta, kun joskus käyn lukemassa näitä päivityksiä ja ihmettelemässä monenlaista kummallista.

Jokainen haluaa olla niin erikoinen ja syvällinen.

Vierailija
19/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla ei ole yhtään tuollaista ystävää. Onneksi.

Vierailija
20/27 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 18:51"]

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Olen reilu 30v. ja olen myös saanut noita sydän viestejä. En vastaa muuta kuin kiitos. Ärsyttävää sekin joskus jos laittaa uuden kuvan tai tilapäivityksen, niin siihen kommentit tulevat useimmiten sellaisilta, joita en ole edes tavannut kymmeneen vuoteen ja kommenteista voisi luulla, että ollaan ihan parhaita ystäviä.

[/quote]

Minä yleensä poistan kommentit, jos olen vaihtanut profiilikuvan. Ällöttää ne ihana sinä ja voi sydän ja sexy yms. vaikka panisi itsestään kuinka seinästä revityn kuvan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä