Julkinen imetys
Olen huomannut lukiessani näitäkin keskusteluja julkinen imetys aihettaa paljon mielipiteitä.
Kaikki kenellä on/ollut pikkuvauva tietää että kun hänelle nälkä iskee niin sitä maita on saatava melko nopeasti, mielummin sitten antaa sitä rintaa kun kuuntelee sitä nälkähuutoa.
Minä en itse ikinä menis jonnekki haisevaan yleisvessaan imettämään, ethän itsekkään söisi eväsleipääsi missään paskasessa vessassa.
Sitäpaitsi siitä ei lähde mitää ääntä, sotkua.. ja miks sitten täytyy kyylätä jos se on omasta mielestä niin ällöttävää. En ole ikinä nähnyt kenenkään nänniä tai muutenkaa tissiä (sen enempää kun jotkut esittelevät avonaisissa paidoissaan) edes imetyshuoneissa. Ärsyttävää tämä Suomen lapsikielteisyys.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:32"]Kaikille täällä olijoille ja alapeukuttelijoille nyt vielä tiedoksi, kannatan rintaruokintaa ja ymmärrän että kaikki eivät voi/halua pumpata maitoa tai antaa korviketta ja tajuan sen että lapsen pitää saada syödäkseen. Mielestäni olisi kuitenkin kohteliasta tehdä se jonkinlaisen näköesteen suojissa.
Ja edelleen, en töllistellyt tai väkisin katsellut toimitusta ka KÄÄNSIN katseeni heti pois. Ettekö te koskaan katsele julkisilla paikoilla ympärillenne???
[/quote]
Miksi alapeukut?
2 jatkaa. Imetyshuoneissa se nännin vilkkuminen ei liikuta tai haittaa. En tahdo syödessäni nähdä vieraan ihmisen intiimialueita. Ja tämä on väärin miten?
mua ällöttää imetystilanteessa juurikin nuo töllisteliät. Aika harva sen katseen kääntää heti pois, ihan kuin katsoakseen näkyiskö sieltä jotain, varsinkin naiset.
Mua huvittaa kun näiden ketjujen imetyspuolustelijat ovat niitä joilla pysyy nännit visusti piilossa huivin alla, eikä muut näe, sitten jo seuraavassa lauseessa raivotaan "pakkoko se on kyylätä?!" :D
Minua se ällöttää, mutta se on minun ongelma. En näe syytä arvostella imettävää äitiä, näen vain että hän pitää lapsestaan huolta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:22"]
Jos niin kovasti ällöttää niin käännä katse pois. Helppoa.
[/quote]
Intiimialueiden näyttäminen ei kuulu sivistyneen ihmisen tapoihin. Ketään ihmistä ei kuulu altistaa mahdollisuudelle joutua näkemään toisen ihmisen intiimialueita paitsi uimahallin suihkussa tai nakurannalla. Vauvaa voi imettää julkisesti huivin suojissa, vauva itse asiassa pitää siitä enemmän, kun voi rauhoittua ihmisvilinässä siellä huivin alla.
Samalla periaatteella sinä voisit sanoa, että ihan sama, jos jotkut alkaisivat paneskella keskellä kauppakeskusta. Katse toiseen suuntaan, jos häiritsee.
[/quote]
Kiitos! Samaa mieltä
[/quote]
hahah nyt sitä jo verrataan paneskeluun , järki käteen :DDD
Noniin, pitää siis töllistellä enemmän että imettäjillä on epämukavaa ja imetys julkisilla paikoilla loppuu.
minä olen kerran ollut urheilutapahtumassa jossa lähellä istuva nainen imetti lastaan, hyi helvetti niitä imuääniä. Ja tosiaan ympärillä oli paljon vaivautuneita miehiä. Olisi pitänyt käskeä tarkastaa imuote..
ja en ole lapsivihaaja, pidän lapsista ja itsellänikin sellainen on. Koen niin intiimiksi imetyksen että en tee sitä julkisilla paikoilla. Se on mun ja vauvan laatuaikaa.
en minä vedä kielareitakaan miehen kanssa julkisilla paikoilla, vaikka se (toisen himoitseminenkin) luonnollista on.
Paneminen ja lapsen imetys ovat aika huonosti rinnastettavissa keskenään, koska imetys ei ole seksuaalisesti latautunutta (toivottavasti ainakaan :| )
Mutta molemmat ovat intiimi asia, kuten joku sanoi, laatuaikaa. Näin minäkin sen asian ajattelen, imetys on minun ja vauvan välistä eikä siihen haluta ulkopuolisia katselemaan. Ja vaikka joutuisinkin tilanteeseen jossa joudun julkisesti imettämään, huolehtisin näkösuojaksi huivin tai ponchon tms. Jossa intiimialueet eivät pääse esille. Tämä oman että muiden mukavuutta ajatellen: muut eivät halua nähdä rintojani, enkä minä halua niitä esitellä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:09"]
Paneminen ja lapsen imetys ovat aika huonosti rinnastettavissa keskenään, koska imetys ei ole seksuaalisesti latautunutta (toivottavasti ainakaan :| )
[/quote]
Ei ehkä äidille ja lapselle, mutta jollekin hormonihyrinöissä kyttäävälle teinipojalle saatika sitten jollekin pihtaavan akan kanssa asuvalle perheenisälle voi hyvinkin olla. Miksi joku nainen haluaisi ehdoin tahdoin näyttää tissinsä kaikille ihmisille?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:22"]
Jos niin kovasti ällöttää niin käännä katse pois. Helppoa.
[/quote]
Intiimialueiden näyttäminen ei kuulu sivistyneen ihmisen tapoihin. Ketään ihmistä ei kuulu altistaa mahdollisuudelle joutua näkemään toisen ihmisen intiimialueita paitsi uimahallin suihkussa tai nakurannalla. Vauvaa voi imettää julkisesti huivin suojissa, vauva itse asiassa pitää siitä enemmän, kun voi rauhoittua ihmisvilinässä siellä huivin alla.
Samalla periaatteella sinä voisit sanoa, että ihan sama, jos jotkut alkaisivat paneskella keskellä kauppakeskusta. Katse toiseen suuntaan, jos häiritsee.
[/quote]
Kiitos! Samaa mieltä