syönkö liikaa, jos haluan laihduttaa?
Aamupala: teetä, muutama pähkinä, ruisleipä juustolla ja kurkulla
Lounas: salaattia
Päivällinen: salaattia, jauhelihalla täytetty puolikas kesäkurpitsa
Iltapala: 2dl partajogurttia (rasva 10%), tl hunajaa
Mitä lisää, mitä pois? Lievää ylipainoa löytyy.
Kommentit (15)
Riippuu mitä lounas salaatissasin on? Rasvaa on ainakin liian vähän. Laita salaatin sekaan öljyä kastikkeeksi, öljyn voi maustaa vaikka, pippurilla ja suolalla tai lisätä sitruunamehua, valkosipulia, ruohosipulia tms.
iltapalalla vaikka lisäksi keitetty kananmuna ja vehnäleseitä lisäisin jogurttiin.
Ja välipala puuttuu :). Välipalaksi rahkaa ja marjoja ja muutama pähkinä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 12:14"]
Ja välipala puuttuu :). Välipalaksi rahkaa ja marjoja ja muutama pähkinä.
[/quote]
Ei laihduttaja tarvitse välipaloja. Syödään ruoka-aikoina eikä napostella kaiken aikaa.
Laihduttaja nimenomaan tarvitsee sen välipalan! Säännöllinen ateriarytmi on yksitärkeimmistä asioista kun haluaa pudottaa painoa. Syönti 3h välein on sopiva. Näin verensokeri pysyy tasaisena ja aineenvaihdunta pysyy hyvin käynnissä!
Ja siis välipalan siis yhden. Ja silloin ei nimenomaan napostella kokoajan vaan syödään se 5 kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 12:19"]
Laihduttaja nimenomaan tarvitsee sen välipalan! Säännöllinen ateriarytmi on yksitärkeimmistä asioista kun haluaa pudottaa painoa. Syönti 3h välein on sopiva. Näin verensokeri pysyy tasaisena ja aineenvaihdunta pysyy hyvin käynnissä!
[/quote]
Tämä riippuu kyllä ihmisestä. Ei siis tuo verensokeri vaan se, että sopiiko syödä vähän (noissa useissa aterioissa on ongelmana se annoskoon pienuus monelle, tulee helposti syötyä liikaa eikä saa normaalia ateriaa koottua kun pitäisi syödä niin vähän kerrallaan) ja usein vai enemmän vaikka 3 x päivässä. Itselleni esim sopii paremmin tuo jälkimmäinen, ja sillä laihduin 15 kg ja olen pysynyt siinä nyt jo yli vuoden...
Ap:n syömisissä riippuu paljon siitä, mitä tuo salaatti pitää sisällään. Itse haluaisin enemmän proteiinia, en pysy kylläisenä pitkään jos ateriaan ei kuulu proteiinia. Myös rasva pitää kylläisenä.
[/quote]
Ei tarvitse... Kyllä monet meistä on laihduttaneet nimenomaan vähentämällä syömiskertoja. esim. karppaajat syö usein vain 3 krt päivässä ilman välipaloja. Itse laihdutin kirjan "Italian dieetti" mukaan mihin kuului myös välipalojen pois jättäminen.
Ja minulle yllättäen juuri tuo kropan totuttaminen pitkään ateriaväliin oli se, mikä lopetti verensokeri heittelee-oireet ja parin tunnin päästä ruoasta tulevat makeannälät. Toki se pari viikkoa teki tiukkaa kun söi vain klo 8, klo 13 ja klo 20 eikä mitään välissä, mutta pian tottui ja kaikki näläntunteet ruoka-aikojen välillä katosi. Ehkäpä se on hyvä vaan opettaa kehonsa käyttämään energiaa varastoistakin eikä aina olemaan sen varassa mitä suusta sisään tulee.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 12:23"]
[/quote]
Tämä riippuu kyllä ihmisestä. Ei siis tuo verensokeri vaan se, että sopiiko syödä vähän (noissa useissa aterioissa on ongelmana se annoskoon pienuus monelle, tulee helposti syötyä liikaa eikä saa normaalia ateriaa koottua kun pitäisi syödä niin vähän kerrallaan) ja usein vai enemmän vaikka 3 x päivässä. Itselleni esim sopii paremmin tuo jälkimmäinen, ja sillä laihduin 15 kg ja olen pysynyt siinä nyt jo yli vuoden...
Ap:n syömisissä riippuu paljon siitä, mitä tuo salaatti pitää sisällään. Itse haluaisin enemmän proteiinia, en pysy kylläisenä pitkään jos ateriaan ei kuulu proteiinia. Myös rasva pitää kylläisenä.
[/quote]
Jos lisään normi salaattiin avokadon ja kananmunan, onko Se sitten ok?
Miten ihmiset on oikeasti näin vitun pihalla...
Olet halunnut syödä liikaa jos olet laihtunut.
Minusta sinä syöt nyt liian vähän. Laihdutuksesi kariutuu jälleen kerran hallitsomattoman suureksi kasvavaan nälkään.
Vähän lisää rasvaa, kylmäpuristettu oliviiöljy ja sitruunanmehu salaatille :) muuten kuulosti hyvältä. Laihduttajat aina karsii rasvoista se on niin virhe.
[/quote]
Säännöllinen ateriarytmi saadaan myös harvemmin syömällä. Ei tarvitse kolmen tunnin välein suuta ruoalle aukasta.
Verensokerin tasaisuus riippuu ruoan laadusta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 12:23"]
[/quote]
[/quote]
Jos lisään normi salaattiin avokadon ja kananmunan, onko Se sitten ok?
[/quote]
Mä en suoraansanottuna tiedä mikä on "normisalaatti" (kielioppiin nyt puuttumatta). Onko se pelkkiä salaatinlehtiä vai kuuluuko siihen jotain muuta, mitä? Itse syön salaatteja niin laidasta laitaan (mozzarella, tomaatti, basilika; nicoise; pinaatti; peruna; caesar jne) että mulle ei ole normisalaattia olemassa. Mutta joo, avokado ja kananmuna(t) kuulostaa hyvältä. Tai vaikka kananrinta.
Käsittäisin normaalilla salaatilla (normi salaatti, normisalaatti) salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa ym. + jokin proteiininlähde (kana, kala, liha, juusto).
Minusta tuo on hyvä ruokavalio, varmasti laihdut noilla eväillä.... On kasviksia, proteiinia, hyvää rasvaa :)
Itse söin aamupalaksi kaurapuuroa, lounaaksi kanasalaattia, päivälliseksi jauheliha-juures-paistosta, illalla smoothien rasvattomasta jogurtista, melonista ja mansikoista sekä mahdollisesti yhden ruisleipäviipaleen juustolla ja kurkulla. Ajattelin myös laihtua :)