Mitä mieltä nimestä Alessa? mikä toiseksi nimeksi?
Mitä tykkäätte nimestä Alessa? Onko liian erikoinen?
Olen aina halunnut antaa tyttärelleni nimeksi Alisa, mutta hyvä ystäväni juuri nimesi tyttärensä Alisaksi. Aloin sitten miettimään Alissaa ja Aliisaa, mutta ne ovat kuitenkin liian samanlaisia, kun ollaan paljon tekemisissä. Löysin sitten nimen Alessa, joka on mielestäni äärettömän kaunis. Vaikka harvinaisenmpi onkin , sopii se mielestä ihan hyvin suomalaiseen nimeen, lausutaan miten kirjotetaan jne.. Mitäs mieltå te muut olette? Onko liian erikoinen? Jos joku sanoisi sinulle, että nimensä on Alessa, joutuisitko ''tarkentamaan''?
Sitten toinen nimi.. Melodia on mielestäni kaunis nimi, mutta menee ehkä liian erikoisuuden tavoitteluksi kun etunimikin olisi harvinainen. Sylvia on kaunis, mutta onko jo liikaa s-kirjainta nimessä? Muita ehdotuksia?:)
Kommentit (50)
Kaunis nimi, eikä tule minulle ainakaan mitään ale-myyntiä mieleen! Miten olisi Alessa Adalmiiina?
Mun mielestä periaatteessa ihan nätti nimi, mutta merkitys kyllä vaivaa...
Alessa = Alennuksessa
Alisa on nätti ja minusta voit sen laittaa, vaikka kaverinkin lapsella se nimi olisi.
Ihan kauhea nimi.. Niiin väkisin väännetty, tyyliin Jadessa, Jenica yms.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:30"]Meillä tytön nimi on Alessia Cara Emilia (terveiset tutuille), eli ei ihan sama mutta melkein. Tosin onhan myös esim. Rea nimi, niin ei tuo aleen viittaava nimi minua ainakaan haittaa.
[/quote]
Hienon nimen olet antanut. Vilpittömästi ainakin minä tykkään!
kauhee nimi.. vaesinkin tuo alessa ;ZD
Aisla on paljon kauniimpi. :) Mutta Alessa on myös ihan nätti nimi.
Antakaa reilusti italialainen nimi jos teillä on jotain "kansainvälistä" pyrkimystä, eli Alessandra. Se on nimi.
Aliisa, Alice, Elisa, Eliisa, Elsa, Elina, Ella, Aila, Auli, Auri ... on mun mielestä kauniita (makuasioita). Toisella nimellä on merkitystä vain, jos lapsen mielestä kutsumanimenä käytetty ensimmäinen nimi on niin kauhea, että hän ottaa toisen etunmensä käyttöön. Muuten se on passissa, ristiäisissä, vihkiäisissä ja kuolinilmoituksessa, ei muualla. Eli jos annatte lapsellenne nimeksi Alessa, niin älkää antako toiseksi nimeksi ainakaan Brünhilde. Luonne määrittää ihmisen, ei nimi.
Kiitoksia paljon kommenteista, niitä olikin tullut paljon! Näköjää jakaa paljon mielipiteitä.
Jännää, että täällä monelle tuli mieleen tuo alennuksessa, mulle se ei tullut missään vaiheessa mieleen:D. No on niitä kamalampiakin merkityksia nimillä..
Kiitos myös nimiehdotuksista toiseksi nimeksi, muutama kiva ehdotus sieltä tulikin.
Kiitoksia paljon kommenteista, niitä olikin tullut paljon! Näköjää jakaa paljon mielipiteitä.
Jännää, että täällä monelle tuli mieleen tuo alennuksessa, mulle se ei tullut missään vaiheessa mieleen:D. No on niitä kamalampiakin merkityksia nimillä..
Kiitos myös nimiehdotuksista toiseksi nimeksi, muutama kiva ehdotus sieltä tulikin.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:09"]
Alessa Maria?
[/quote]
ALESSA Maria... Tänään tosi halvalla...
Niin ja mitään kansainvälistä tai erikoisuuteen pyrkivyyttä ei ole, Alessa nyt vaan sattuu miellyttämään. Pojallammekin on vanha suomalainen nimi, joten ei ole siitä kiinni.Alessandrakin on kaunis, mutta haluan etunimeksi lyhyemmän. Jos päädymme johonkin muuhun kun Alessaan, on Alessandra hyvä vaihtoehto toiseksi nimeksi.
Kaunis nimi. Tiedän lapsen nimeltä Alessia. Mielestäni Alessia on vielä vähän kauniimpi kuin Alessa. Kansainvälinen nimi ja helppo lausua.
Alessandra on tosiaan nätti nimi, olen itse aina ajatellut vain Aleksandraa, joka minusta ei ole niin nätti.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:09"]
Alessa Maria?
[/quote]
ALESSA Maria... Tänään tosi halvalla...
[/quote]
Tämä ei tullut edes mieleeni, vaikka mainitsin alennusmielleyhtymän ja Alessa Marian. :D
T: Orainen
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:43"]
Kaunis nimi. Tiedän lapsen nimeltä Alessia. Mielestäni Alessia on vielä vähän kauniimpi kuin Alessa. Kansainvälinen nimi ja helppo lausua.
[/quote]
Minusta Alessa on paljon kauniimpi kuin Alessia. Ei siinä jälkimmäisessäkään vikaa ole, mutta Alessa on jotenkin romanttisempi. Kuin joku laiva joka on nimetty rakastetun naisen mukaan.
Alessa Laarissa voisi olla sointuva! Ns. merkitysnimi myös :)
Siis vaihtoehdoksi, ei toiseksi nimeksi ...
Luultavasti kaverit alkavat joka tapauksessa kutsua Alluksi, vaikka miten hienoa nimeä yrittää antaa.