Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täydellinen yllätysraskaus, milloin saitte tietää ja miten?

Vierailija
11.06.2014 |

Jos joku teistä on ollut raskaana tietämättään (ei ole suunniteltu raskaus), niin milloin huomasitte tämän ja mistä oireista? Kuinka pitkälle raskaus ehti edetä? :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tiesin sen, selittämätön tunne joka oli myös todella vahva. Kuukautisten ei olisi vielä pitänyt edes alkaa, tarkistin kierron keston koska se tunne otti niin valtaansa.

Testin tein kuitenkin vasta kp 36/28, selitin menkkojen myöhästymistä stressillä (joka oli silloin tosi paha) koska yhdyntäkin oli kierron loppupäässä ja vieläpä ehkäisyllä.

Raskaus siis selvisi varmaksi tuolloin, raskausviikkoja en tähän hätään muista, mutta ihan alkutekijöissään siis.

Fyysisiä oireita ei ollut eikä niitä missään vaiheessa edes tullut, oli vain niin vahva tunne jota en siis edellenkään osaa selittää. Joku vaisto se oli.

Ja se plussatestin aiheuttaja nukkua tuhisee tuossa vieressä paraikaa :)

Vierailija
2/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo kaksi lasta. Tiesin, että yhdellä kertaa olimme olleet hieman varomattomia, joten hain heti seuraavana aamuna jälkiehkäisytabletin. Tabletti tuli lisäksi ottaa jo apteekissa ja siinä vielä naureskelin, että ainakin on todistaja paikalla.

Meni varmaankin puolitoista kuukautta ja olin juuri viikkoa aikaisemmin päättänyt aloittaa hieman kevyemmän ruokavalion. Yksi päivä mennessäni ruokakauppaan oloni oli todella kuvottava. Kävelin kaupasta ulos, ostin apteekista testin ja tein sen saman tien kahvilan vessassa.

Oli kyllä häkeltynyt olo. En ollut edes ymmärtänyt ettei jälkiehkäisypilleri keskeytä raskautta, jos olet jo ehtinyt hedelmöittyä. Muutaman hetken hämmennyksen jälkeen olimme mieheni kanssa onnellisia. Hankalinta oli se, että olimme sopineet jo hääpäivän/-paikan, mutta olisin tuolloin ollut 7 kuulla raskaana, joten jouduimme myöhemmin perumaan häät :( ... tai siis siirtämään niitä reilulla vuodella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilusti ylipainoinen, joten maha alkoi erottua vasta loppukuukausina. Kun vihdoin aloin havahtua keskivartalon lisääntyvään lihomiseen, menin lääkäriin koska epäilin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Siellä sitten selvisi että raskaus 8. kuulla menossa.

Vierailija
4/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin 6tai7viikolla.. Minulla tuli yhdet menkat täysin normaalisti vaikka olin oikeasti raskaana, joten en tietenkään tajunnut. Ennen kun toisen kierron menkat jäivät tulematta olinTOSI väsynyt , tissit oli kipeät, kylmä, huono-olo, ja silloin jo arvasin että olen raskaana.

Vierailija
5/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ystäväni kanssa iltaa viettämässä. Ilta sujui normaalisti, mutta kesken kaiken tuli kumma olo, ei henkisesti vaan fyysisesti. Seuraavana aamuna tein testin ja positiivista Se näytti. Olin ehtinyt muutamana aamuna ihmetellä huonoa oloa mutta en mitään sen kummempaa.

Vierailija
6/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menkat  jäivät pois. Se tapahtui muistaakseni rv 16. Siihen asti ei ollut mitään oireita. Toki nyt turvotusta vähän mutta ajattelin että olin vain vähän lihonnut.

Tuolla se yllärilapsi nyt nukkuu =)

Vierailija
7/20 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko rintojen aristus aina ensimmäisten merkkien joukossa? kuulostaa kaikilla olevan mut voiko olla niin, ettei niitä arista ollenkaan? ainakaan alussa

Vierailija
8/20 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita, menkat normaalisti (pillereitä söin) eräänä kertana menin gynelle kun pillerit tekivät huonon olon, siinä sitten tutkiskeltiin ja olin rv 25. Ei siinä, iloinen yllätys vaikka shokkina tulikin! Vauva oli terve ja nyt pian täyttää 2 :)

Vierailija
9/20 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 3kk ja sekstailtu oltiin vaan kondomin kans. No, lenkillä ollessa huomasin kuinka vatsaa jomotteli ja kotiin päästyä tein testin. Selkeä plussa ja ikäeroa tuli hieman alle vuosi sisaruksille.

Vierailija
10/20 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen yllätysraskaus?

Semmoista kun en usko koskaan kenelläkään olleen.

Satukirja raamatussa puhutaan kyllä neitsyt Marian ihmeraskaudesta.

Olen aika vakuuttunut että kaikkiin raskauksiin on pitänyt sitä toosaa jollekulle antaa, olenko väärässä?

Vai onko joku todella näin tietämätön suomalaisessa koulutetussa yhteiskunnassa miten raskaus saa alkunsa?

-Himpulapoika-

Vierailija
11/20 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 00:24"]Jos joku teistä on ollut raskaana tietämättään (ei ole suunniteltu raskaus), niin milloin huomasitte tämän ja mistä oireista? Kuinka pitkälle raskaus ehti edetä? :)

[/quote]

kolmannella viikolla - en tiedä mistä arvasin koska kuukautisia ei juuri koskaan ollut, eikä oireita noin varhain ollut. Intuitio.

Vierailija
12/20 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 19:32"]

Olen aika vakuuttunut että kaikkiin raskauksiin on pitänyt sitä toosaa jollekulle antaa, olenko väärässä?

Vai onko joku todella näin tietämätön suomalaisessa koulutetussa yhteiskunnassa miten raskaus saa alkunsa?

-Himpulapoika-

[/quote]

:D joo eiköhän me kaikki tiedetä miten niitä lapsia tehdään, yksikään lapsi ei mielestäni voi olla vahinko ;)

mutta tässä puhutaankin siitä, että kun ei ole ollut oireita ja sitä kautta se olisi ollut yllätys :)

ap

Vierailija
13/20 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin käynyt vielä niin, että raskaustesti olisi näyttänyt negaa pitemmän aikaa ja tämän takia sulkenut pois epäilyksen raskauden mahdollisuudesta?

Vierailija
14/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli perheeseen todellinen yllätysraskaus. 

huomattiin joulukuun lopussa ja LA 16.2. Abortti ei olisi ollut edes mahdollinen, tosin ei oltaisi varmasti edes tehty. 

itsellä hieman ylipainoa ja istukka edessä, niin ei edes liikkeet tuntuneet. 

Ja kun vielä sattuu kärsimään "elohiiristä" niin homma selvä. 

olin vapaalla töistä ja jouduin soittamaan, että jatkan tästä suoraan äippälomalla...

niin ja kierukka käytössä, milloim lie kadonnut. 

Vierailija
15/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikka kirjoitti:

meille tuli perheeseen todellinen yllätysraskaus. 

huomattiin joulukuun lopussa ja LA 16.2. Abortti ei olisi ollut edes mahdollinen, tosin ei oltaisi varmasti edes tehty. 

itsellä hieman ylipainoa ja istukka edessä, niin ei edes liikkeet tuntuneet. 

Ja kun vielä sattuu kärsimään "elohiiristä" niin homma selvä. 

olin vapaalla töistä ja jouduin soittamaan, että jatkan tästä suoraan äippälomalla...

niin ja kierukka käytössä, milloim lie kadonnut. 

Pakko kysyä että miten töissä suhtauduttiin kun soitit? :D

Vierailija
16/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan tarina oli sellainen, että esikoista tehtiin kalenterin ja kuumemittarin kanssa, sitten siirryttiin aika rankkoihinkin hoitoihin. No, vauva sai sitten alkunsa ja imetyskin käynnistyi hyvin ja maitoa tuli - siis jos imetyksen pitäisi ehkäistä.

Ei siinä tietty tullut mieleen, että joskus lapsia vaan tulee, eikä niitä tehdä, joten 4kk kohdalla kaveri teki testin - pikkusisarus tulossa.

Tämä taas ei ehkä ole niin yllätysraskaus, mutta toinen ystäväni huokaili, että heillä lapsiluku jää yhteen, kun ei ole sellaista hetkeä että ehtisi sen toisen tehdä. Olivat sitten ns. vähän varomattomia yhtenä iltana miehensä kanssa - olen hyvin rakastavalla tavalla vahingoniloinen ystävälleni.

Vierailija
17/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Himpulapoika-

Jos olisit lukenut ko. satukirjan, niin tietäisit ettei raskaus ollut Marialle yllätys. Sanansaattaja keskusteli tästä hänen kanssaan ensin, eikä Maria tullut raskaaksi ilman lupaa ja vastentahtoisesti.

Omat lapset ovat molemmat saaneet alkunsa ns. varmoina päivinä. Esikoisen kanssa en hakenut jälkiehkäisyä vaikka kumi petti, koska laskeskelin ettei se nyt voi tärpätä. Nuorempi taas on ihan tekemällä tehty, mutta siinä kierrossa mies oli työmatkalla kalenterin mukaan otollisimman päivän aikaan, mutta niin vaan sai alkunsa tuo ihana prinsessainen.

Vierailija
18/20 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z

Vierailija
19/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ja miehelläni oli ollut kiireinen alkuvuosi. Siis niin kiireinen ettei meidän onnellisessa avioliitossamme oltu ehditty edes seksiä harrastaa kuin kerran (sillä kerralla kumi käytössä, kun en ollut ehtinyt uusimaan pillerien reseptiä). Tehtiin molemmat vuorotyönä pitkiä päiviä ja pari kuukautta meni ihan sumussa. En ollut edes tajunnut kaivata kuukautisiani, kun yleensä pillereiden kanssa niitä ei tule (en vaan siinä vaiheessa kaiken stressin keskellä muistanut että ilman pillereitä pitäisi kuukautistenkin palata). Keväällä tuli kauan kaivatun loman aika ja pakkauslistaa tehdessäni vihdoin heräsin siihen, että en ole vieläkään uusinut pillerien reseptiä ja että kuukautisia ei silti ole kuulunut. Tässä vaiheessakaan en vielä pitänyt raskautta kovin todennäköisenä, kuitenkin seksiä oli ollut 3-4 kuukauden aikana vain sen kerran. En ollut tuntenut erityisesti mitään oireita, tietenkin olin väsynyt, mutta päättelin sen johtuvan uudesta työstäni, jossa olin tehnyt lähes päivittäin noin 12 tunnin vuoroja. Ajattelin että stressi on varmasti vaikuttanut asiaan, mutta ostin silti raskaustestin kaupasta. Hämmennys oli suuri, kun näkyviin tuli kaksi viivaa. Kävin ostamassa toisen testin (jos ensimmäinen olisi ollut viallinen) ja sama juttu. Kun soitin neuvolaan ja selitin tilanteeni sain ajan heti seuraavalle päivälle. Siellä laskettiin että olin 13 viikolla ja sainkin heti neuvolan jälkeen marssia ultraan. Muistan kuinka olin siellä aulassa yksin parien keskellä ja kuinka innoissaan kaikki muut olivat ja mä olin edelleen kuin puulla päähän lyöty. Ja ultrassa paljastui, että odotan kaksosia. Kun nousin pukeakseni päälle tärisi mun jalat niin pahasti, että mut vietiin hetkeksi toiseen huoneeseen rauhoittumaan.

Illalla sitten kerroin miehelle.

Tossa lattialla ne nyt leikkii :)

Vierailija
20/20 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hormonikierukka käytössä, enkä voinut kuvitellakaan tulevani raskaaksi. Minulla oli päällä rankka masennusjakso ja taustalla myös sairastettu psykoosi, joten kuvittelin pitkään, että väsymys ja huonovointisuus ja hajujen voimistuminen ovat psyykkisiä oireita. Aiemmin psykoosissa ollessani kuvittelin olevani raskaana ja tein raskaustestejä, joten en antanut ajatukselle mahdollisesta raskaudesta mitään painoarvoa.

Jostain syystä sitten eräällä kauppareissulla kuitenkin ostin hyllystä viimeisen raskautestin ja kahta viivaahan se näytti. Soitin terveyskeskukseen ja sain ajan laboratorioon, jossa raskaus varmistui, Lääkäri ulrtasi ja löysi alkion kierukan takaa kohdusta. Päädyimme mieheni kanssa keskeytykseen, sillä se oli onneksi vielä mahdollista. En kykenisi hoitamaan lasta mt-taustallani ja meidän ei ole tarkoitus hankkia lapsia.