Olen 40 ja minua luullaan 25-30-vuotiaaksi
Vastoin yleistä käsitystä, tämä ei ole minusta ollenkaan imartelevaa, vaan kiusallista ja hämmennystä aiheuttavaa enkä halua mitään ylimääräistä huomiota itseeni.
Älkää siis kyselkö kenenkään ikää, kiitos.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin papereita kun olin 28-vuotias.
multa 33 vuotiaana. Ei ole mitenkään harvinaista.
Poliisi kysyi papereita vaikka olen kohta kuusikymppinen. Pitääkö minun nyt traumatisoitua?
Täällä ilmoittautuu nuorekas setämies 50+. Moni varmasti osaa jo arvata, minkä ikäiseksi toimiston mirkut usein tämän silkkisen sonnin arvaavat...
Tänään on muuten jo ensimmäinen mimosa nautittu, seuraavaksi lounastreffeille ytimeen. Farkkutakki kulkee kätevästi olalla, hihat tuosta rinnan yli sidottuna ja mahaa on.
Joku ”forty-face” -syndroomainen täällä toivoi, että tämä vaikutelma säilyisi mummovuosille, ja setämiehen itsevarmuudella voin todeksi julistaa jotta näin on, eli huoli pois.
Mulla oli kerran yks työkaveri. Tälläinen 24-vuotias nuori nainen. Mainosti isoon ääneen miten kaikki luulee häntä 20-vuotiaaksi. :D
Eihän tuo mitään, olen 53 ja luulen olevani teini.
Se on muuten oikeasti tosi jännä, että samanikäiset ihmiset ovat eri ikäisen näköisiä. Mikä se on, joka saa ihmisen näyttämään ikäistään nuoremmalta tai vanhemmalta? Itse en ainakaan osaa tuohon vastata.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten oikeasti tosi jännä, että samanikäiset ihmiset ovat eri ikäisen näköisiä. Mikä se on, joka saa ihmisen näyttämään ikäistään nuoremmalta tai vanhemmalta? Itse en ainakaan osaa tuohon vastata.
Esim lyhyitä luullaan monesti nuoremmiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin papereita kun olin 28-vuotias.
multa 33 vuotiaana. Ei ole mitenkään harvinaista.
Multa viimeisen kerran vielä 44-vuotiaana. 28-vuotiaalta pitääkin kysyä, jos perusteena on se, että kysytään, jos asiakas näyttää alle 30-vuotiaalta. Jos siis näyttää ikäiseltään.
Vierailija kirjoitti:
No ihmiset vaan ovat eri näköisiä, ei sen kummempaa.
Jollain on vaakajuonteet otsassa jo parikymppisenä, toisilla ei edes vanhuksena.
Geneettistä lienee?
Ihmeellisempää on joidenkin fiksaatio omasta ja/tai muiden iästä (ETENKIN muiden), ja nuoruuden ihannointi ylipäätään jotenkin typerää.
Siis ymmärrän, että nuoruudessa ihminen on fyysisesti parhaimmillaan, elämä vielä edessä ja mahdollisuuksia täynnä ym., mutta silti typerää jumiutua johonkin kärpäsenbaskan kokoiseen hetkeen elämässä.
Nuoruus on noin 15 vuotta, ihminen elää kuitenkin sen 70-80 vuotta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim lyhyitä luullaan monesti nuoremmiksi
Ei se liity siihenkään. Tai voi osittain liittyä, mutta pelkkä lyhyys ei tee nuoren näköiseksi - tai toisinpäin.
Minä olen 175cm ja teininä luultiin aina vanhemmaksi, mutta sitten aikuisena aina nuoremmaksi.
Eli ehkä teininä näytin aikuisemmalta kuin lyhyemmät tytöt, mutta sitten aikuisena ikää ei enää arvioida tuollaisten seikkojen perusteella.
Kuva, tai ei uskota
Tämä kuulostaa samalta, kuin ne klikkiotsikot: "60v äitiä ja 25v tytärtä luullaan siskoiksi". Joo, ei luulla.
Vierailija kirjoitti:
Kuva, tai ei uskota
Tämä kuulostaa samalta, kuin ne klikkiotsikot: "60v äitiä ja 25v tytärtä luullaan siskoiksi". Joo, ei luulla.
Joo, AP:n kertomuksessa vähän liikaa nuita vuosia.
Se olisi aika normaalia, että luultaisiin 5-10 vuotta nuoremmaksi, mutta yli 10 vuotta ikäistään nuoremman näköisiä ihmisiä ei kyllä oikeesti ole.
Itse olen 55 ja kun kuljen kylillä, oudommat katsovat, että siinä on koulupoika kesälomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva, tai ei uskota
Se olisi aika normaalia, että luultaisiin 5-10 vuotta nuoremmaksi, mutta yli 10 vuotta ikäistään nuoremman näköisiä ihmisiä ei kyllä oikeesti ole.
Voidaan luulla, jos pukeutuu teinivaatteisiin ja näkee niin kaukaa, ettei näe kasvoja. Jos äitiä ja tytärtä luullaan sisaruksiksi, on tyttärellä kyllä syytä huoleen ikävuosista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva, tai ei uskota
Se olisi aika normaalia, että luultaisiin 5-10 vuotta nuoremmaksi, mutta yli 10 vuotta ikäistään nuoremman näköisiä ihmisiä ei kyllä oikeesti ole.Voidaan luulla, jos pukeutuu teinivaatteisiin ja näkee niin kaukaa, ettei näe kasvoja. Jos äitiä ja tytärtä luullaan sisaruksiksi, on tyttärellä kyllä syytä huoleen ikävuosista riippumatta.
Miksi? Minun tyttäreni on syntynyt samana vuonna, kuin sisarukseni.
Pitääkö sisarukseni olla huolissaan, jos meitä luullaan sisaruksiksi? Mitä tietysti olemmekin.
Itsellä ikää kohta 45 (mies) ja useimmat ihmiset arvaa iän suunnilleen opiskelijaikäluokkaan. Aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita varsinkin työelämässä, mutta myös iäkkäät monivuotiset naapurit joskus tiedustelleet koska valmistun. Väittelin kauan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva, tai ei uskota
On niitä. Itse luulin pari vuotta sitten yhtä 30-vuotiasta 14-15-vuotiaaksi. Ja yleensä osaan arvioida ihmisten iät tosi hyvin. Oli aika noloa kun tämä tapahtui juhlissa ja luulin että se oli yhden yläasteikäisen sukulaisen uusi tyttökaveri, mutta se olikin juhlien emännän ystävä. Perheenäiti siis. En ollut ikinä nähnyt aiemmin.
Sivusta
Kyllä näitä ihmeen nuoren näköisiä on.
Olin kylässä erään tuttavani luona ja hänellä oli siellä paikalla tytär. Luulin häntä alaikäiseksi lukiolaiseksi. Onneksi en möläyttänyt mitään, koska jossain vaiheessa kävi ilmi, että hän oli kolmikymppinen ja naimisissa.
N47
Mitä nämä tilanteet on, joissa luullaan tai kysellään?
Itse ole 42v ja pidetään ihan teininä. Töissä tytötellään ja kutsutaan opiskelijaksi. Kaupassa kysytään paperit aina, jos ostan siideriä. Maskia pitää raottaa tutussakin kaupassa. Jossain vaiheessa ärsytti. Nykyisin huvittaa. Mitään muita tilanteita ei ole, jossa ikä olisi tullut puheeksi.