Tie miehen sydämeen - maailman herkullisin resepti haussa
Unelmieni mies tulee huomenna syömään luokseni. Olen aivan hulluna häneen! Nyt mies pitäisi sitten hurmata - mitenkäs muuten kuin - vatsan kautta.
Pääni on aivan tyhjä! En keksi mitään hyvää reseptiä! Vinkkejä siis kaivataan!
Olen päivän töissä, joten kokkaamiseen ei ole kuin noin tunti aikaa. Auttakaa!
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:18"]
Pihvin paistaminen ei oikeasti ole vaikeaa - ihmiset pelkää sitä ihan turhaan! Osta (kaupan palvelutiskistä) valmiiksi leikatut ulkofilepihvit niin pääset helpoimmalla. Jos ostat kokonaisen fileen niin viipaloi kuin leipää 3cm siivuja (sisäfileestä jopa 5cm paksu siivu). Kuuma pannu, pannulle reilusti rehellistä voita, pihvi pannulle, 3cm pihvin kohdalla kun katsot kellosta 3min ja käännät ja taas 3min ja otat pois niin tuloksena on medium-pihvi. Myllystä reilusti suolaa ja pippuria molemmille puolille, ranskalaiset kaveriksi ja hyvä maustevoi, niin muuta ei tarvita. Toki jos taitoa riittää niin siihen voi punaviinikastikkeen (alkon sivuilla hyvä ohje) pyöräyttää kaveriksi.
[/quote]
Jos pihvistä haluaa mureaa, ja kukapa ei haluaisi, se kannattaa paistamisen jälkeen kääriä folioon ja antaa vetäytyä 5-10 minuuttia.
teet vaikka itse sitä pitsaa. kelpaa kelle tahansa miehelle. tai lasagne ja salaatti. lohta, purkki kermaa päälle, sitruunapippuria ja suolaa, perunamuusia, salaatti. itsetehty hampurilaiset ja ranskikset. sushi. tapakset.
Pihivä osaat kyllä paistaa. Käyt ostamassa takuumureaa naudan ulkofilettä kaupasta, varaa 200g/syöjä.
Pihvien pinaan vähän suolaa ja pippuria, anna pihvien olla huoneenlämmössä n. 30min ennen kuin alat paistamaan. Jos haluatte mediumina, paista n. 2,5min/puoli, kääri pihvit sitten folioon vetäytymään. Tarjoile salaatin kanssa, ja laita valkosipulivoita kyytipojaksi pihveille.
No tee sitä ruokaa mitä osaat, ja jos haluat olla varma, etkä itse ole mikään hyvä kokki, niin ostakaa noutoruokaa, esim. kiinalaista. Ei kannata stressata siitä ruuan tekemisestä sitten varsinkaan jos odotukset pitää olla korkealla.
Mikset tee stroganofia etukäteen edellisenä iltana? Miehet tykkää yleensä liharuuista, ja stroganof on helppo tehdä, ja mitä kauemmin pidät uunissa, sen mureampaa liha on (n. 1-3 tuntia uunissa, riippuen lihan määrästä ja palojen koosta, ja uunin lämpötilasta). Sen kanssa tarjoat perunamuusia, ja salaattia.
Ottaisin kyllä etukäteen selvää miehen mieltymyksistä; syökö esim. kalaa ollenkaan, inhoaako joitakin ruokia, tai onko allerginen (paprika, sipulit, pähkinä, keliaakikko, laktoosi jne?), syökö lihaa vai onko kasvissyöjä...
Ethän tuossa ajassa ehdi yhtään mitään enää! joten kipaise nopeasti ravintolasta tilaamaan herkkuateria ja huijaa että teit sen itse. Osta myös kaupasta valmiskakku ja sano että teit sen itse.
Tiramisu
2 1/2 dl
espressoa
1/2 dl
viiniä (marsala)
5 kpl
munaa
1 dl
sokeria
500 g
mascarponejuustoa
200 g
savoiardikeksejä
PINNALLE
1/4 dl
kaakaojauhetta
Unohda pihvin paistamiset jos ei ole sun juttus, ei se pihvi nyt mulle ainakaan mikään paras juttu ole (varsinkaan jos ei ole täydellinen). Lihaa tietysti käyttäisin, että ihan pelkkä kasvisruoka ei ole ainakaan mun juttu (toki olen syönyt mut ei siitä nyt jalat maasta irtoo). Tee jotain ihan normaalia kotiruokaa, missä olet hyvä tai pitsaa tai lasagnea onhan näitä. Mä ainakin tykkään monenlaisista ruoista kunhan on makua ja rasvaakin saa olla. Mutta mutta, makuja on monenlaisia (tunnen myös miehiä jotka syö vain makaronia ja jauhelihaa, tai kasviksia ja vähärasvaista proteiinia, on siinäkin elämä).
Tässä linkki Jamie Oliverin nopeisiin herkkuihin =)
http://www.jamieoliver.com/recipes/category/books/jamie-s-15-minute-meals
Kokkaa jotain ruokaa jota osaat laittaa hyvin, en lähtisi kokeilemaan noin stressaavassa tilanteessa mitään uutta. Laita myös jotain jälkiruokaa. Jos sinulla ei ole mitään tietoa miehen mieltymyksistä, vältä ääripäitä, mausta kohtuullisesti.
Minulle olisi lähes sama vaikka olisi kaurapuuroa, no ehkä hillonokareen kanssa, kunhan ilta olisi muuten mukava tunnelmaltaan. Koskaan ei ole kukaan minulle kokannut ja lähentelen viittäkymppiä, kerran jouruokien tähteitä sain kutsun syömään.
Mukavia ruokailuhetkiä ja tsemppiä jatkoon, toivottavasti onnistut tavoitteessasi!
Se fiilis minkä luot, ruoka menee siinä kylkiäisenä, mutta jotain hieman arkisesta poikkeavaa jos ruualla aiot sydämen viedä.