Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheeton syytös vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta.

Vierailija
10.06.2014 |

Mulla on tilanne että oon alottanut hetki sitten työt uudessa firmassa. Näin tässä toissapäivänä työkaveriani ja rupateltiin niitä näitä lomista ja tuurauksista. Olin tietoinen että firmaan on tulossa uusi työntekijä oppisopimuksella, joten sanoin tälle työkaverilleni että "se ja se on varmaan tulossa tänne sinun oppiin kun se x jää lomille." No, tämä työkaverini oli sitten päivällä soittanut pomolleni ja sanonut että olen kertonut että hänellä loppuu työt kokonaan kun tämä uusi oppisopimuksella tekevä tekijä tulee. Että mitä helvettiä?! Missään kohin sanonut hänen töiden loppumisesta halaistua sanaa, eikä näin siis ole käymässäkään. Ensinnäkään kun meidän juttelussa ei ollut edes mitään vaitiolovelvollisuuteen liittyvää, eikä myöskään puhetta kenenkään töiden loppumisesta, vaan lomista. Nyt pomo kävi tänään työpaikallani henk. kohtaisesti nuhtelemassa minut koska olen rikkonut vaitiolovelvollisuutta?! Menee niin yli minun ymmärryksen tämä homma, ahdistaa mennä huomenna töihin, koska varmasti kaikki ovat nyt tietoisia että oon tälläsen "rikkeen" tehny, vaikka en oikeasti mitään väärää ole sanonutkaan/tehnytkään. Vituttaa aivan armottomasti. Oon koeajalla, voinko lähteä lätkimään sillä perusteella että minua syytetään aiheettomasti asiasta, jota ei ole edes tapahtunut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähteä lätkimään jos haluat esim. tuon takia. Itse oikaisisin asian ja unohtaisin..siis jos muuten on ok siellä.

Vierailija
2/3 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pomosi sanoi, kun selitit hänelle miten keskustelu työkaverin kanssa todellisuudessa meni? Jos pomo suhtautui asiallisesti ja pyysi anteeksi aiheetonta nuhtelua, niin itse ehkä toteaisin pomon olevan ihan ok tyyppi ja seuraaaksi käsittelyyn joutuisi työkaveri.

Ottaisin työkaverin kanssa huomenna puheeksi, että pomo tuli juttusille koska oli saanut puhelimessa virheellistä tietoa, mutta virheet oikaistiin pomon kanssa hyvässä hengessä. Turha varmaan kysyä työkaverin motiivia, koska vastaus olisi väärinymmärräys tai jotain vastaavaa. Tekisin vain selkeästi selväksi, että anti olla viimeinen kerta.

Jos pomo ei taas ei olisi kuunnellut yhtään vaan pitänyt kynsin ja hampain kiinni saamastaan väärästä tiedosta, niin siinä vaiheessa toteasin varmaan, että jatkossakaan hyvä ei heilu. Ei kuullosta reilulta eikä oikeudenmukaiselta, joten kuraa saattaa tulla aiheettomasti niskaan jatkossakin vaikka mistä asiasta. Jos olisi taloudellisesti mahdollista, niin luutavasti ottaisin ja lähtisin koeajalla. Aiheeton syytös vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta ei ole mielestäni ihan pieni juttu. Koeaikahan on sitä varten, että siinä voi niin työntekijä kuin työnantaja miettiä sopiiko työtehtävät ja pärjääkö työssä. Mutta toivottavasti asia kuitenkin selviää eikä jää painamaan mieltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis esimiehen kanssa tänään asiaa selviteltiin, mitään virheitä ei oikaistu, minä olen edelleen tehnyt väärin. Hänen kantansa asiaan oli se että minun täytyy olla varovainen puheideni kanssa, ettei tule väärinkäsityksiä. Mutta kun pointti on se, että miksi olisin ollut varoivainen sanoissani kun asiassa ei mitään varottavaa ollut. Sanoin esimiehelleni että haluaisin selvittää asian nyt tämän työkaverin kanssa ja ottaa yhteyttä, niin pomo sanoi vain että asia käsitelty ja sillä selvä. Ei tullut anteeksipyyntöjä, ei mitään, nuhtelua vain siitä miten minua sitoo vaitiolovelvollisuus ollessani heillä töissä. On tosi paska olo tästä, kun en mitään väärää missään vaiheessa kyllä tehnyt ja nyt sitten tullaan ihan työpaikalle syyttämään asiasta. Olen tässä illan miettinyt että taidan kyllä ottaa ja lähteä, tälläinen syytös ei ole mikään läpihuutojuttu, sana kiertää äkkiä ja maine on kohta menetetty. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi