Tiedän että tästä asiasta on jo jauhettu, mutta: miten helvetissä nuo ihmiset kasarilla oli noin vanhan näköisiä?
Katsellaan Hittimittaria tv2:lta ja ihan hirveän vanhan näköisiä ihmisiä kyllä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ihmiset olivat hoikempia ja heillä kasvoi tuuheammat hiukset ja kulmakarvat.
Miehet on kyllä aika ukkomaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nähdä hittimittarissa Pauli Hanhiniemi, Ismo Alanko ja Marco Hietala nuorena.
Niin oli. Juice nyt näytti Juicelta, mutta biisinä 'kaksoiselämää' toimii hyvin vielä nykyisinkin.
Nykyään monet käyttää nuorennushoitoja mutta se on vielä tabu. 10 vuoden päästä outoa jos ei "huolehdi itsestään" nykyaikaisella tavalla eli värkkää naamaansa tehokkaita hoitoja vaan menee luomuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osin tuo johtuu siitä, että ennen 25v ikäinen oli aikuinen, joka vastasi omasta elämästään. Kun ikää oli 38v, niin oltiin keski-ikäisiä, käytiin töissä, maksettiin itse laskut ilman vanhempien apua jne. Nyt on ihan normisettiä, että 25v ikäinen käyttäytyy kuin teini, sossu maksaa kaikki kulut ja voi haahuilla, että mitäköhän tekisi isona. Ei 80-luvulla todellakaan maksettu kaksiota toimeentulotuella elävälle perheettömälle!
Katsokaa kuvia 1900-luvun alusta, niissä 20v ikäiset näyttävät oikeasti aikuisilta, koska elivät aikuisen elämää.
Mutta ei kai sen pitäisi ihon laatuun vaikuttaa? Nuohan ovat ihan ryppyisiä ja harmaita.
Moniko kuva instassa on naturelli eli ei 80-luvulla naamassa ollut 3 cm pakkelikerrosta eikä kamerassa suodatinta, joka poistaa ihon virheet.
Puoliväliin jälkeen käytettiin paksua värivoidetta. Gootit olivat valkoisia.
Aknen hoito ei ollut kehittynyt, eikä sille ollut kunnon peiteaineita. Niinpä ne piti häivyttää samalla meikkivoiteella ja puuterilla.
Nyt vasta ihmiset onkin vanhoja ja värittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osin tuo johtuu siitä, että ennen 25v ikäinen oli aikuinen, joka vastasi omasta elämästään. Kun ikää oli 38v, niin oltiin keski-ikäisiä, käytiin töissä, maksettiin itse laskut ilman vanhempien apua jne. Nyt on ihan normisettiä, että 25v ikäinen käyttäytyy kuin teini, sossu maksaa kaikki kulut ja voi haahuilla, että mitäköhän tekisi isona. Ei 80-luvulla todellakaan maksettu kaksiota toimeentulotuella elävälle perheettömälle!
Katsokaa kuvia 1900-luvun alusta, niissä 20v ikäiset näyttävät oikeasti aikuisilta, koska elivät aikuisen elämää.
Mene muualle jauhamaan siitä. Nyt ei ole kyse mistään sossun tuista vaan siitä, miksi nuo ihmiset ovat noin vanhuksen näköisiä. Sossun tuet tuskin ketään nuorentaa.
Jos unohdetaan nuo sossun tuet, niin kyllä mun mielestä tuossa on perää. Kasarilla kun täytit 18 niin silloin olit jo oikeesti aikuinen ja vastuussa elämästä ihan eri tavalla kun nykyään. Tänä päivänä voi elää teinin elämää oikeastaan niin pitkään kuin kehtaa. Jos nyt 18-vuotias on muuttamassa omilleen niin vanhempia suurin piirtein kauhistellaan että miten ne päästää noin nuoren muuttamaan kotoa, antaisivat nyt asua kotona vielä. Lisätään siihen aikuisen vastuulliseen elämään vielä tuo silloinen muoti, niin kyllähän sitä vanhemmalta helposti näyttää. Minulla ja siskollani on 10 vuotta ikäeroa, hän on elänyt nuoruutensa kasarilla ja minä taas ysärillä, kyllä meillä oli aika erilainen nuoruus jo silloin, saati sitten jos vertaa tähän päivään.
Vanhentaa: olkatoppaukset, bleiserit, pöyheä tukka, huonokuntoiset hiukset (harmahtaviksi blondatut, tumma juurikasvu, tupeeratut, krepatut), tuuheat kulmakarvat, raskas silmämeikki, tupakointi, runsas alkoholin käyttö, "aikuisuus"
Nuorentaa: ajaton tai moderni pukeutuminen, hoikkuus, sileä ja päätä myöten menevä tukka, moderni kampaus, siistit kulmat, kevyt meikki, leikkisyys ja hulluttelu
Nykyäänkin on raskaita meikkejä ja ihmiset keskimäärin paljon paksumpia. Hoikkaa yleensä luullaan ikäistään nuoremmaksi, varsinkin jos ei pukeudu tätimäisesti. Monet kasaritähdistä näyttää ensisilmäyksellä ikäistään vanhemmilta noiden tyyliseikkojen ja varsinkin kulmakarvojen vuoksi, mutta lähemmin tarkastellessa kasvot saattavatkin olla tosi lapsenomaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kukaan uskonut tuohon aikaan, että Rollarit on kasassa vielä 2021?
Rumpalia on aina pidetty vanhuksena ( asia mainitaan mm. Juicen biisissä 'Eestiin'). Kun soittajat olivat nelikymppisiä, ihmeteltiin tosissaan miten ne jaksaa. David Bowiekin oli vanhempi valtiomies.
Jostain syystä hevimuusikkoja pidettiin liki kuolemattomina. Ehkä Rollarien imago oli happoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta ihmiset onkin vanhoja ja värittömiä.
Viimeistään 45 v ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene muualle jauhamaan siitä. Nyt ei ole kyse mistään sossun tuista vaan siitä, miksi nuo ihmiset ovat noin vanhuksen näköisiä. Sossun tuet tuskin ketään nuorentaa.
Jos unohdetaan nuo sossun tuet, niin kyllä mun mielestä tuossa on perää. Kasarilla kun täytit 18 niin silloin olit jo oikeesti aikuinen ja vastuussa elämästä ihan eri tavalla kun nykyään. Tänä päivänä voi elää teinin elämää oikeastaan niin pitkään kuin kehtaa. Jos nyt 18-vuotias on muuttamassa omilleen niin vanhempia suurin piirtein kauhistellaan että miten ne päästää noin nuoren muuttamaan kotoa, antaisivat nyt asua kotona vielä. Lisätään siihen aikuisen vastuulliseen elämään vielä tuo silloinen muoti, niin kyllähän sitä vanhemmalta helposti näyttää. Minulla ja siskollani on 10 vuotta ikäeroa, hän on elänyt nuoruutensa kasarilla ja minä taas ysärillä, kyllä meillä oli aika erilainen nuoruus jo silloin, saati sitten jos vertaa tähän päivään.
En vieläkään ymmärrä yhteyttä ulkonäköön?
Eivät olleet sen vanhemman näköisiä kuin nytkään nuo 1980-luvun ihmiset.
Sen ajan muoti, kampaukset ja meikki vaan saavat heidät näyttämään erilaisilta.
Samoin tuo vanhan kuvan laatu, silloin ei ollut sellaista filmimateriaalia eikä digitaalisia suodattamia joilla kuvanlaatua, sen harmautta tai ruskeutta tms. voitiin säätää.
Olihan aikanaan 40-vuotiaskin jo tyyliin mummoikäinen.
Tyyli sen tekee. Ja mä yritin näyttää vanhemmalta. Niin teki kaikki kamutkin tuohon aikaan.
Oikeesti, jos ottaa meikittömän, naturellin kuvan tuolta ajalta, niin mä oon ihan kakaran näköinen. Silloin piti vaan meikata ja laittaa hiukset niin, että näytti vanhemmalta.
mielenkiintoisempaa on se, että silloin ei ollut läskejä paljoa. sitten kun katsot vähän vanhempia mustavalkovalokuvia, niin läskejä ei ollut yhtään
Johtuu varmaan siitä, että he jauhoivat ja märehtivät samoja asioita monta kertaa eri paikoissa, aivan kuten ap:kin on kyvytön käymään keskustelua yhdessä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoisempaa on se, että silloin ei ollut läskejä paljoa. sitten kun katsot vähän vanhempia mustavalkovalokuvia, niin läskejä ei ollut yhtään
Katso vanhoja Chaplinin elokuvia, niin huomaat, että lihavia oli vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei silloin ollut näitä laitteita ja telkkarissakin vain 2 kanavaa. Sohvat ei olleet niin mukavia kuin nykyään. Oltiin pihalla päivät pitkät. Liikuttiin pyörillä. Limsaa juotiin vain yksi pieni pullo lauantaisin saunan päälle. Karkkipäivänä joku Lauantai-pussi. Ei ollut mitään megamättösipsipusseja. Roskaruokaa ja makeaa vain harvoin. Ylipäätään koko ajan ei mussutettu ja naposteltu jotain. Jaksettiin urheilutkin ilman patukoita. Energiajuomia ei ollut, eikä light-limsoja. Mehujakin juotiin aika vähän. Mietojen alkoholijuomien valikoimassa oli lähinnä muutama olutmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso vanhoja Chaplinin elokuvia, niin huomaat, että lihavia oli vaikka kuinka.
chaplin käyttii niitä komedian tekemiseen. silloin pidettiin poikkeavia ihmisiä, kuten kääpiöitä ja läskejä hauskoina. ja katso suomalaisia mustavalkokuvia. ei täällä ollut läskejä
Parrat vanhentavat miesten ulkonäköä, ja niitä on enemmän nyt (ainakin omasta mielestäni) kuin 80-luvulla.
Ainakin ihmiset olivat hoikempia ja heillä kasvoi tuuheammat hiukset ja kulmakarvat.