Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tekee pahaa ruokaa

Vierailija
10.06.2014 |

ei osaa maustaa mitään saati tehdä edes kastikkeita. Kaikki syödään kuivana ja maustamattona...arvatkaas miten pahalle maistuu peruna maustamattoman kuhan kanssa YÖKS!

Ja silti hän kuvittelee olevansa oikea gourmetkokki....eikä siinäkään olisi mitään pahaa jos ei yrittäisi jatkuvasti tunkea "taitojaan" minulle. Hän kun on vakuuttunut siitä että poikansa edelleen 20 vuoden jälkeen kovasti ikävöi mamman ruokia.

Hän ei tajua että me pidämme mausteista, yrteistä ja kastikkeista ja olen enemmän kuin tyytyväinen omiin ruoanlaittotaitoihini. Miten tämän asian voisi anopille selittää asiallisesti?

Noloa kun ihminen koko ajan kerjää kiitosta leipomuksistaan ja ruoistaan jotka eivät maistu millekään.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin anopille ihan suoraan että meidän tapamme laittaa ruokaa on aivan erilainen emmekä tarvitse siihen opetusta. Monet vanhemmat ihmiset kuvittelevat olevansa puolijumalia joilla on taito ja valta puuttua kaikkeen ja tuputtaa kaikkea.

Vierailija
22/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:49"]

No syöt mitä syöt ja kiität päälle. Ihan turha noin naurettavasta asiasta alkaa kohtausta järjestämään, etenkin kun kyseessä ei ole edes sinun äitisi vaan miehesi äiti.

"Mutta kun ME tykätään.." - entäs jos miehesi pitää myös äitinsä ruuasta, katsos makuja on monia

[/quote]

Mies iotse sanonut että kun aikuisiällä hoksannut ettei mamman pöperöt maistu millekään. Se on muuten hemmetin rasittavaa kun yksi tuputtaa niitä taitojaan koko ajan eikä vaan tajua ettemme tarvitse hänen kokkaustaitojaan mihinkään. Samoin jatkuvasti jankuttaa ja kerjää kiitosta etenkin lapsiltamme mikä on lapsille todella rasittavaa myös.

Me emme tässä tee numeroa vaan hän ihan itse.

ap

[/quote]

Mun mielestä on häiriintynyttä kuinka puhut miehestäsi koko ajan "me" muodossa. Kun TE ette pidä ja TE ette tarvitse. Voisin kuvitella että teidän suhteen myötä mies menetti oikeuden omiin mielipiteisiinsä ja kysyy aina sulta mitäs mieltä ME tästä ollaan.

Lapsille voi opettaa että kiitos kuuluu sanoa vaikkei lempiruokaa oliskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppiin on ihan samanlainen eli tuo jatkuva huomion hakeminen on niin rasittavaa. Ei osaa laittaa maistuvaa ruokaa mutta leipomukset ihan ok. Rasittavinta hänessä on se kun jatkuvasti ja ihan koko ajan pitäisi aikuista eläkeikäistä ihmistä olla kehumassa ja kiittämässä sata kertaa.

Yhden kyläilyn aikana kyselee lapsilta kymmeniä kertoja :" onko mummin ruokaa onko, onhan onhan onhan eikö olekin? Onko mummin pullat maistuvia no totta kai mummin kullat tykkää mummin pullasta eikö vaan, mitä sanotte lapset eikö mummin pullat ookki hyviä jankuti jankuti jankuti.

Turha mainitakaan että kun meillä juhlitaan esim synttäreitä ja joku kehuu mun kakkuani niin anoppi on kuin myrkyn niellyt :D ei vahingossakaan kiitosta saa.

Vierailija
24/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, vai että ihan "te". Mieshän ei avioliiton myötä kuulu enää synnyinperheeseensä vaan siirtyy vaimonsa omistukseen, mielipiteineen kaikkineen.

Vierailija
25/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:49"]

No syöt mitä syöt ja kiität päälle. Ihan turha noin naurettavasta asiasta alkaa kohtausta järjestämään, etenkin kun kyseessä ei ole edes sinun äitisi vaan miehesi äiti.

"Mutta kun ME tykätään.." - entäs jos miehesi pitää myös äitinsä ruuasta, katsos makuja on monia

[/quote]

Mies iotse sanonut että kun aikuisiällä hoksannut ettei mamman pöperöt maistu millekään. Se on muuten hemmetin rasittavaa kun yksi tuputtaa niitä taitojaan koko ajan eikä vaan tajua ettemme tarvitse hänen kokkaustaitojaan mihinkään. Samoin jatkuvasti jankuttaa ja kerjää kiitosta etenkin lapsiltamme mikä on lapsille todella rasittavaa myös.

Me emme tässä tee numeroa vaan hän ihan itse.

ap

[/quote]

Mun mielestä on häiriintynyttä kuinka puhut miehestäsi koko ajan "me" muodossa. Kun TE ette pidä ja TE ette tarvitse. Voisin kuvitella että teidän suhteen myötä mies menetti oikeuden omiin mielipiteisiinsä ja kysyy aina sulta mitäs mieltä ME tästä ollaan.

Lapsille voi opettaa että kiitos kuuluu sanoa vaikkei lempiruokaa oliskaan.

[/quote]

Mun mies osaa ajatella omilla aivoillaa ja siksi onkin kertonut mielipiteensä. Samoin meillä lapset kiittävät mutta kertakiittäminen riittää, ei tarvitse kiitellä sataa kertaa ja vielä toista sataa kertaa päälle.

ap

Vierailija
26/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:48"]

Hahha, vai että ihan "te". Mieshän ei avioliiton myötä kuulu enää synnyinperheeseensä vaan siirtyy vaimonsa omistukseen, mielipiteineen kaikkineen.

[/quote]

Mun miehelläni on paljonkin omia mielipiteitä mutta on tässä asiassa täysin sitä mieltä että äitinsä ei osaa ruokaa laittaa...onko näin ajattelussa jotain väärää? Mun mies muuten laittaa ruokaa vähintään saman verran kuin minä ja todellakin maustaa ruokansa.

ap

Vierailija
27/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eiköhän aikuinen mies osaa ihan itse pohtia mistä ruoasta pitää ja se on voi voi jos ei mamman ruoat maistu millekään.

ohis

Vierailija
28/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä noin muuten oot ap anopista?

Vierailija
29/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus anopilla on muka tuputtaa olemattomia taitojaan muille, aikuisille ihmisille? Kuvitteleeko tosiaan että poikansa edelleen välttämättä tykkää maustamattomasta ruoasta jollaista ennen oli tapana tehdä?

Sellaiset jatkuvat kiitoksen jankuttajat ovat muuten hemmetin raivostuttavia täysin samaa mieltä apn kanssa!

Vierailija
30/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:53"]

Mitäs mieltä noin muuten oot ap anopista?

[/quote]

Perusmukava ihminen vaikkakin rasittavan kiitoksenkipeä välillä ja hieman itseriittoinen...

ap

Vierailija
31/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppiin on ihan samanlainen eli tuo jatkuva huomion hakeminen on niin rasittavaa. Ei osaa laittaa maistuvaa ruokaa mutta leipomukset ihan ok. Rasittavinta hänessä on se kun jatkuvasti ja ihan koko ajan pitäisi aikuista eläkeikäistä ihmistä olla kehumassa ja kiittämässä sata kertaa.

Yhden kyläilyn aikana kyselee lapsilta kymmeniä kertoja :" onko mummin ruokaa onko, onhan onhan onhan eikö olekin? Onko mummin pullat maistuvia no totta kai mummin kullat tykkää mummin pullasta eikö vaan, mitä sanotte lapset eikö mummin pullat ookki hyviä jankuti jankuti jankuti.

Turha mainitakaan että kun meillä juhlitaan esim synttäreitä ja joku kehuu mun kakkuani niin anoppi on kuin myrkyn niellyt :D ei vahingossakaan kiitosta saa.

[/quote]

moni kertoo anoppinsa olevan juuri tällainen eli kokee sen nuoren miniän kilpailijana...säälittävää sinänsä.

Vierailija
32/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi tekee herkullista ruokaa... Se saa kaikki ruuat maistumaan hyviltä. :P jos oleilisin siellä pudempiä aikoja niin varmasti lihoisin useita kiloja.. Nytkin jätän aterioita välistä ( siellä myös syödään koko ajan, tai siltä musta ainakin tuntuu ) tai esim aamulla juon vaan kupin kahvia kun 2 h kuluttua on taas jo lounas... Itse asiassa sen leipomukset ei oo kovin ihmeellisiä, mitä ihmettelen ( vaikka usein leipookin ja kaikenlaista ) mutta ruoka on jumalaista :)

Vierailija
33/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa arvon rouvat, että tekin vanhenette. Teilläkin voi mennä makuaisti lääkityksen takia. Tai korkean verenpaineen takia joudutta vähäsuolaiselle dieetille. Ehkä silloin muistatte anoppia ja ymmärrätte paremmin hänen "mauttomia" ruokiaan. Yleensä on ongelmana liiallinen suolan käyttö.

Muuten: vähäsuolaiseen ja suolattomaankin ruokaan tottuu varsin nopeasti. Olen syönyt vähäsuolaista jo vuosia. Normaalisuolainen suorastaan polttaa suussa! Suolan voi tietenkin korvata erilaisilla yrteillä ym. mausteilla, mutta tämän päivän ikäihmiset eivät useinkaan ole tottuneet muihin kuin suolaan, pippuriin ja sipuliin.

Vierailija
34/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini tekee hyvää ruokaa mutta kitsaan pieniä määriä. Se loppuu aina kesken.

Vierailija
35/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 19:59"]

Muistakaapa arvon rouvat, että tekin vanhenette. Teilläkin voi mennä makuaisti lääkityksen takia. Tai korkean verenpaineen takia joudutta vähäsuolaiselle dieetille. Ehkä silloin muistatte anoppia ja ymmärrätte paremmin hänen "mauttomia" ruokiaan. Yleensä on ongelmana liiallinen suolan käyttö.

Muuten: vähäsuolaiseen ja suolattomaankin ruokaan tottuu varsin nopeasti. Olen syönyt vähäsuolaista jo vuosia. Normaalisuolainen suorastaan polttaa suussa! Suolan voi tietenkin korvata erilaisilla yrteillä ym. mausteilla, mutta tämän päivän ikäihmiset eivät useinkaan ole tottuneet muihin kuin suolaan, pippuriin ja sipuliin.

[/quote]

Mulle on ihan sama millaista ruokaa anoppi laittaa mutta saisi kyllä opetella tajuamaan ettei taitoja tarvitse muille tuputtaa väkisin eikä kerjätä jatkuvia kiitoksia...koska se vaan käy todella rasittavaksi kaikille jopa meidän lapsillemme.

ap

Vierailija
36/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sä tollasesta valitat! Otsikon perusteella luulin että tarjoaa raakaa/palanutta ruokaa tai muutn ällöä, esim jotain mämmisiikavadelmaporkkanasuolamoussea tai jotain muuta järkyttävää. Mutta ei, hän vaan ei mausta muuten ok ruokia :D buhuu, et saa niitä mausteita. Big deal. En minä valittaisi, ei minunkaan anoppi mitään mausta. Saat kuitenkin kotona maustaa ruokaa niin paljon kun huvittaa, etköhän kestä siellä anoppilassa syödä mautonta ruokaa, tuskin olette siellä joka päivä päivällisellä.

Vierailija
37/40 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:13"]

No mitäs sä tollasesta valitat! Otsikon perusteella luulin että tarjoaa raakaa/palanutta ruokaa tai muutn ällöä, esim jotain mämmisiikavadelmaporkkanasuolamoussea tai jotain muuta järkyttävää. Mutta ei, hän vaan ei mausta muuten ok ruokia :D buhuu, et saa niitä mausteita. Big deal. En minä valittaisi, ei minunkaan anoppi mitään mausta. Saat kuitenkin kotona maustaa ruokaa niin paljon kun huvittaa, etköhän kestä siellä anoppilassa syödä mautonta ruokaa, tuskin olette siellä joka päivä päivällisellä.

[/quote]

En valita hänen kokkaustaidoistaan vaan siitä että jatkuvasti tuputtaa taitojaan muille ja kerjää kiitosta mikä todella käy hermoille...mulle yksi lysti miten ruokansa tekee

ap

Vierailija
38/40 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtaa taitojaan?Jospa se anoppi vaan  haluaa vähän helpottaa teidän arkea ja antaa neuvoja jotka on hyviksi havainnut ja kantapään kautta itse oppinut.  ...Mutta jos haluatte itse  yrityksen ja erehdyksen kautta oppia kaiken niin siitä vaan.

Vierailija
39/40 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole anoppia.

Vierailija
40/40 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä puhuu anopistaan kuin pölynimurista. Anoppi on ihminen ja ihmisillä on tunteet ja ihmisarvo. Olisi fiksumpaa siistiä suunsa ja puhua lähipiiristään joko hyvää tai olla puhumatta.

Ap:n anoppi kirjoittaa:

En valita miniän ihmissuhdetaidoista miten hän suhtautuu mieheensä, lapsiinsa tai minuun vaan valitan siitä, että hän jatkuvasti tuputtaa ihmissuhdetaitojaan muille ja kerjää sympatiaa mikä todella käy hermoille...mulle yksi lysti miten ihmissuhteensa hoitaa.

Jos hän saa itsetuntoa ja kompensaatiota pieniin ympyröihin rajoittuneeseen elämäänsä siitä, että arvostelee vanhempaa ihmistä ruuanlaitosta ja mitätöi miehensä äitiä niin se ja sama, jos miniä antaa lapsille esimerkkiä ettei vanhempia tarvitse arvostaa eikä ruuasta kiittää niin ihan sama, jos hän haluaa asettautua minua jollakin tavalla ylempiarvoiseksi niin tehoilkoot rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi