Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua jotenkin halveksitaan, kun en matkustele

Vierailija
19.06.2021 |

Ja kovaan ääneen ihmetellään sitä. En viitsi kertoa kaikille, miten hankalaa kaltaiselleni matkustelu on. Reissaisin mielelläni, mutta tämä syyt on ajanut minut kotimaassa pysymiseen: sairastun aina, siis ihan aina reissulla. En ollenkaan mihinkään turistiripuliin, vaan kuumetta, nuhaa, köhää vähintään, ellei ihan influenssa. Ei sellaista reissua, etten olisi sairastunut. Viimeksi hotellista ambulanssilla sairaalaan, kun nousi todella korkea kuume. En tiedä, mikä tämän saa aikaan. Jo lapsena oli näin: reissussa olin kipeänä.

Onko teistä jollain muullakin näin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taas jotain matkustusaloitusta! Tämä asia on keskusteltu parin viikon sisälläkin jo ties kuinka monta kertaa ja ei kukaan jaksa enää innostua asiasta. Jotkut matkustaa, jotkut eivät ja sillä siisti, me olemme erilaisia.

Okei, no minä ainakin olen ensimmäisen kerran (tai hyvin pitkästä aikaa) tällaisessa keskustelussa, joten mun puolesta jatketaan.

Vierailija
22/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pidetään köyhänä kun ei kiinnosta matkusteleminen. Jatkuvasti kysellään lomamatkasuunnitelmista eikä kiinnosta muuta kuin kotona levätä. Koen vieraissa paikoissa nukkumisen ja elämisen äärettömän raskaaksi ja nukun todella huonosti vieraassa paikassa tuntien oloni turvattomaksi. Johtuu lapsuudesta kun piti olla paljon pois kotoa evakossa vieraiden nurkissa. 

lomamatkasuunnitelmista kysyminen halveksuntaa?

Siis ihminen arvotetaan vain sen perusteella kuinka paljon se matkustaa. Joka maailmankolkassa juosseita pidetään jotenkin parempina ihmisinä. Ei kiinnosta saastuttaminen enkä saa mitään tyydytystä näkemällä joka maailmankolkkaa omin silmin. Saan enemmän iloa ja onnea puutarhaharrastuksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustaminen saa minut joka kerta hermostumaan ja jopa  raivon valtaan tuuppivista ihmisistä, jonottamisesta ja miten joku kaataa selkänojansa syliini lentokoneessa. Olipa kyse kalliimmista istumapaikoista tai halvemmista en selviä mistään miettimättä kenet kolkkaan seuraavaksi.  En tajua, mistä koloista ne mörököllit koneisiin tulevat ja joilla ei ole mitään käsitystä muiden ihmisten huomioimisesta. Ja koska ei ole varaa yksityiskoneeseen jätän matkat suosiolla väliin.  Se on kaikkien kannalta paras ratkaisu, sillä riitelen joka lentomatkalla aina jonkun toisen ääliön kanssa.

Vierailija
24/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko saastuttavimmat harrastukset vaihtaa vähemmän saastuttaviin harrastuksiin ja niitä arvostettaisiin enemmän. Miksi ei muuta kokonaan sinne ulkomaille jos jatkuvasti pitää siellä ravata. 

Vierailija
25/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkustaminen saa minut joka kerta hermostumaan ja jopa  raivon valtaan tuuppivista ihmisistä, jonottamisesta ja miten joku kaataa selkänojansa syliini lentokoneessa. Olipa kyse kalliimmista istumapaikoista tai halvemmista en selviä mistään miettimättä kenet kolkkaan seuraavaksi.  En tajua, mistä koloista ne mörököllit koneisiin tulevat ja joilla ei ole mitään käsitystä muiden ihmisten huomioimisesta. Ja koska ei ole varaa yksityiskoneeseen jätän matkat suosiolla väliin.  Se on kaikkien kannalta paras ratkaisu, sillä riitelen joka lentomatkalla aina jonkun toisen ääliön kanssa.

Oletko matkustanut siihen aikaan kun sai vielä tupakoida lentokoneessa, ne olivat pahimpia känni ääliöitä ja koneessa piti ottaa kunnon känni niin oli se kamalaa katseltavaa. Ei olisi tullut mieleenkään tupakoida ja juoda alkoholia lentokoneessa. Lentokoneessa pitää ottaa muut matkustajat huomioon ja käyttäytyä sen mukaisesti. Lapsetkin pitää hallita niin etteivät ne aiheuta häiriöö muille. Jos ei se onnistu niin sitten pysyköön kotona. Ei olisi tullut mieleenkään että tuolla ilmassa matkustaen eläisin kuin pellossa. Vaikka tupakoin niin ei olisi tullut mieleenkään että sillä matkalla tupakoisin. Vasta perille päästyäni lähdin janoa sammuttamaan. Lentokoneessa en voisi olla päihtyneenä ja ravata vessassa siellä. 

Vierailija
26/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en juuri matkustele, koskamatkoihin liittyy niin paljon (minua) stressaavia asiouta, että reissut ottavat enemmän kuin antavat. Viikon reissu vaatisi vähintään kahden viikon toipumisajan.

Uskon tietäväni mistä ap puhuu, vaikka en suoranaista halveksuntaa olekaan kokenut. Sääliviä katseita lähinnä, kun vastaan, että vietän lomani kotioloissa. Mutta se on säälijöiden yksinkertaisuutta se. Itse ymmärrän oikein hyvin sen, että olemme kaikki erilaisia ja pidämme siten myös erilaisista asioista.

Vierailija
27/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa ystäväpiirinsä jos matkustamatonta halveksitaan. Työpaikalla ei voinut mitenkään paeta näitä lomamatkojen kuvituksien esittelijöitä ja pakkosyöttöä lomamatka kokemuksista. Toinen mitä pakkosyötettiin oli lapsenlapset eikä kukaan ulkopuolinen voi kuvitella kuinka ihania ne ovat kun ei ole mitään kokemuksia. Ne rääpäleet näyttivät kaikki samanlaisilta eikä toisistaan eroavaisuuksia huomannut mitään kun kuvia lätättiin ihan pyytämättä eteen. En minä perheenjäsenien ja sukulaisten kuvia tyrkyttänyt kenellekkään puhumattakaan jostain surkeista lomamatka kuvista mistä ei mitään selvää saanut surkean kuvaajan taidosta johtuen. 

Vierailija
28/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en juuri matkustele, koskamatkoihin liittyy niin paljon (minua) stressaavia asiouta, että reissut ottavat enemmän kuin antavat. Viikon reissu vaatisi vähintään kahden viikon toipumisajan.

Uskon tietäväni mistä ap puhuu, vaikka en suoranaista halveksuntaa olekaan kokenut. Sääliviä katseita lähinnä, kun vastaan, että vietän lomani kotioloissa. Mutta se on säälijöiden yksinkertaisuutta se. Itse ymmärrän oikein hyvin sen, että olemme kaikki erilaisia ja pidämme siten myös erilaisista asioista.

Olet introvertti ja olen samanlainen että ihmismassoissa kulkeminen väsyttää ja pitää äkkiä päästä pois jos on pakko ihmisiä sietää. Kauppareisukin on yhtä tuskaa jos joutuu ruuhkassa sen suorittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme