Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylpylään raskaana

Vierailija
10.06.2014 |

Voiko mennä yrtti/öljy kylpyyn? Olen rv 10 nyt ja mietityttää. Onko haittaa sikiölle?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ihan Flamingon sivuilta, siellä ohjeet raskaana oleville...

Vierailija
42/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kuulleet lähdekritiikistä? Varsinkin noi amerikkalaiset tutkimukset harvemmin on sieltä luotettavimmasta päästä...

http://www.vau.fi/Kysy-asiantuntijalta/Laheta-kysymyksesi-asiantuntijalle/Raskaus/Kylpy-tai-sauna-riski-raskaudelle/

Tuossa erään lääkärin mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaana olevankaan ole hyvä kylpeä pitkään yli 36 asteisessa vedessä. Ruumiinlämpöä kuumempi vesi nostaa sykettä, kuivattaa voimakkaasti (laittaa heikottamaan). Ja eteerisiä tuoksuja, öljyjä yms välttäisin raskausaikana. Tai sama sekin jos esim. värjäät hiuksiasi raskausaikana.

Vierailija
44/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää hiuksia joten siksi mietityttääkin. Pyydän siis käyttämään eteeristen öljyjen sijaan muita tuotteita... Mitenhän ne yrtit sitten :/

Vierailija
45/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:19"]Ei raskaana olevankaan ole hyvä kylpeä pitkään yli 36 asteisessa vedessä. Ruumiinlämpöä kuumempi vesi nostaa sykettä, kuivattaa voimakkaasti (laittaa heikottamaan). Ja eteerisiä tuoksuja, öljyjä yms välttäisin raskausaikana. Tai sama sekin jos esim. värjäät hiuksiasi raskausaikana.

[/quote]

Niin siis "ei-raskaana" olevan :D

Vierailija
46/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:52"]Ootteko kuulleet lähdekritiikistä? Varsinkin noi amerikkalaiset tutkimukset harvemmin on sieltä luotettavimmasta päästä...

http://www.vau.fi/Kysy-asiantuntijalta/Laheta-kysymyksesi-asiantuntijalle/Raskaus/Kylpy-tai-sauna-riski-raskaudelle/

Tuossa erään lääkärin mielipide.

[/quote]

Ennemmin uskoisin tätä kuin jotain (mahdollisesti maksettua) jenkkijulkaisua. Tai oikeastaan käyttäisin omia aivojani enkä kuvittelisi ihan tavallisten asioiden tuhiavan raskauttani. Enemmän tämmöinen hysteerinen stressaus aiheuttaa ongelmia kuin yksi lämmin yrttikylpy.

Vierailija
47/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..olisikohan täällä joku aromaterapian asiantuntija? Muistelen kuulleeni joskus, että joillain eteerisillä öljyillä saattaisi kyllä olla ns. abortoiva vaikutus?

Mutta joo, kylpylästä just tultiin muutama päivä sitten ja rv:t 29. Hyvää teki!

Vierailija
48/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:22"]En värjää hiuksia joten siksi mietityttääkin. Pyydän siis käyttämään eteeristen öljyjen sijaan muita tuotteita... Mitenhän ne yrtit sitten :/

[/quote]

Miten ajattelit YRTTIEN olevan vaarallisia ulkoisesti? Vai etkö uskalla syödäkään mitään yrttejätai mausteita raskaana?

Vierailija
49/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin naiset ketkä halusi saada keskenmenon meni saunaan ja yleensä sai sen. Itse olen vältellyt kuumia paikkoja mutta rv 33 jälkeen olen aloittanut taas käymään saunassa

Vierailija
50/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, mitenkähän mulla on lapsia ensinnäkään.

t: kylpylän suurkuluttaja, varsinkin raskaana. Paljon kuumia poreita.

Vierailija
51/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteerisistä öljyistä lukee ainakin emendon (öljyjen valmistaja) sivuilla, että älä käytä raskausaikana. Yrittivalmisteita ei käsittääkseni suositella siksi, että niiden sisältö ei aina vastaa tuotekuvausta. Minä kävin kylpylässä raskaana ja siellä henkilöstö ohjeisti vaihtamaan varatun kuuman kylvyn johonkin muuhun. Kävin sitten jalka- ja käsihoidossa sen sijaan.

Vierailija
52/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mulla oli pahat raskauspahoinvoinnit ja ainoa paikka, jossa oli siedettävä olo, oli kuuma kylpy. Kaikilla neljällä kerralla oli kuumassa kylvyssä usein ja lapset syntyi. Esikoisella oli lonkkaluksaatio. Ei liittyne kuumaan kylpyyn. Myös siitepölyallergiat on tulleet, tuskin sekään on kuuman kylvyn syytä. 

Vierailija
53/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujenlopuksi päädyin siihen, että vaihdan kylvyn kasvohoitoon, säästympä stressiltä tässä asiassa :) Kiitos kommenteista, auttoi paljon asian pohdinnassa!

Vierailija
54/54 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kävin alkuraskaudessa usein lähes tulikuumassa suihkussa, kun paleli. Onko meidän lapsen dna sta tuhoutunut nyt puolet?