Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaan elää täysin oikein. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
10.06.2014 |

Olen ymmärtänyt monien yhteyksien kautta, että elän melko täydellistä elämää, jos tällaista ilmaisua nyt voi käyttää. Vastaan mielelläni tovin kysymyksiin näin vapaapäivänäni mikäli sellaisia tulee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:00"]

Miksi miehensä puhelimia tai lompakkoa tonkiva nainen on - ainakin av:lla - vaistoihinsa luottava, omaa hyvinvointiaan arvostava nykynainen kun saman tekevä mies on pelottava stalkkeri, joka yrittää katkoa naisen yhteydet läheisiin ja tukahduttaa hänet?

[/quote]

Av:lla tämä johtuu siitä, että huomattava enemmistö on naisia. Aihe vapaan palsta luo useissa ketjuissa suuren solidaarisuuden hengen, jossa me-henki kasvaa. Todellisuudessa tällaiset tilanteet ovat hyvin kinkkisiä ja eettisten kysymysten osalta myöskin vaikeita. Onko huoli omasta uhatusta tilanteesta ja tuskallinen olo edellä mainitusta oikeutus tehdä normatiivisesti sekä laillisesti "väärin", rikkoa kirjesalaisuutta? En tiedä tätä. Olen vain ihminen kuitenkin. :)

-ap

Vierailija
2/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:01"]

No pakko kuitata, että et ihan oikein kuitenkaan kun täällä av-palstalla notkut, oikein ei ole se!

[/quote]

Miksi se ei ole oikein? Eikö tämä ole kaikille avoin sivusto? Jos itse tykkään täällä heittää aivojani narikkaan eikä kukaan tästä kärsi, miksi sanot sen olevan väärin?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko täydelliseen elämään muiden ihmisten erilaisten mielipiteiden tai elämistyylin tms. hyväksyminen vai onko sinun tapasi ainoa oikea tapa elää?

Vierailija
4/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:04"]

Ymmärrätkö, että "osaan elää täysin oikein" kuulostaa hieman ylimieliseltä. Et varmaankaan tarkoita sitä noin, mutta ihmiset ovat kovia tulkitsemaan toisten sanomaa. Luulenpa, että vähintään puolet lukijoista tulkitsee tekstin joko tahallaan tai tahattomasti muotoon "te muut ette osaa elää oikein" / "te muut elätte aivan väärin" / "minä olen parempi kuin te" / jne... Tällaisestahan ne palstasodat alkavat.

[/quote]

Tämä ja provosoinnista kysyvä kommentti: ymmärrän täysin. Mutta osaan elää omasta mielestäni oikein, vaikkei täyttä oikeaa kai ole olemassakaan. En sanonut kuitenkaan olevani täydellinen. Lisäksi jokainen tulkitsee tuon omalla tavallaan. Myönnän, että ylimieliseltä kuulostaa. Olen pahoillani siitä.

-ap

Vierailija
5/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:11"]

Kuuluuko täydelliseen elämään muiden ihmisten erilaisten mielipiteiden tai elämistyylin tms. hyväksyminen vai onko sinun tapasi ainoa oikea tapa elää?

[/quote]

Ehdottomasti kuuluu! Ei ole yhtä oikeaa, on vain erilaisia käsityksiä ja kokemuksia siitä. :) Olen onnellinen kuullessani kun joku muu on löytänyt itselleen sopivan ja ikään kuin oikean tavan elää. Ei muiden hyvä olo ole minulta pois. Käsitän olevani usein väärässäkin ja osaan pyytää anteeksi jos loukkaan tai omilla mielipiteilläni aiheutan vaikeita tilanteita muille.

-ap

Vierailija
6/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tähän tulla ohiksena kommentoimaan; mun mielestä oikein eläminen on vastuunkantoa. Otetaan vastuu omasta onnesta, eikä kuvitella että esimerkiksi puoliso tai lapsi olisi vastuussa omasta onnesta. Vastuunkanto ulottuu moniin asioihin elämässä: työntekoon, ystäviin, perheenperustamiseen. Esimerkiksi ystävien kohdalla pidetään lupaukset, eikä puhuta toisten asioista eteenpäin, tai perhettä perustaessa huolehditaan ensin talous ja oma elämä kuntoon, sekä seurustellaan vuosia ennen lasten tekoa, ja mietitään tarkkaan onko itsestä ja puolisosta vanhemmaksi.

Niin no, tähän liittyen voisi tietysti kysyä, että oletko ap vastuuntuntoinen ihminen? kannattako vastuusi puolisona, vanhemapa, työntekijänä, sekä kannatko vastuuta itsestäsi ja omasta hyvinvoinnistasi?

Vierailija
7/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tämän otsikon perusteella olevan hauskakin aloitus, mutta kauhulla huomaan, että ap on ihan tosissaan. Tarve tällaiseen aloitukseen, noin suuri huomionkipeys ja itsensä ylentämisen tarve eivät ole miellyttävän ihmisen touhua. Luulen, että olet irl sellainen henkilö, joka tuottaa paljon harmia muille ihmisille.

Vierailija
8/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sithän meitä on kaksi. 

Vierailija
9/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku kolme.

Vierailija
10/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme :)

Vierailija
11/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tekisi mieli kysyä kohteliaisuudesta jotain, mutta ei nyt tule mieleen mitään :)

Vierailija
12/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta kysyä mitään. Täydellisyyttä kun ei ole olemassa.

Vierailija
13/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on hyvä elämä?

Vierailija
14/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, kun saat ensi kuussa tietää sairastavasi syöpää, jonka parantumisprosentti on lähellä nollaa? Tai kun huomenna saat aivoverenvuodon? Tai kun kompastut kävellessäsi omiin jalkoihisi, lyöt pääsi kiveen ja jalkasi halvaantuvat?

Vierailija
15/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on muitakin, olen iloinen puolestanne. Te tokat ja kolmannet. Ja kiitos, sinun on oltava ystävällinen ihminen, joka halusit kohteliaisuuttasi kysyä. Ei se mitään ettet keksinyt. :)

Hyvä elämä on työtä ja lähimmäisten rakastamista, oman onnensa ja onnekkuudensa tiedostamista, sopivassa suhteessa rentoutumista ja velvollisuuksia. Tämä vastaus liittyy myös kasin kysymykseen. Käsitän olevani äärimmäisen onnekas kun mitään mainitsemaasi ei ole minulle tapahtunut. Tajuan myös sen, että on vaikeaa tai mahdotonta vastata kysymykseesi, sillä luultavasti prioriteettini muuttuisivat näissä tilanteissa monilta osin.

-ap

Vierailija
16/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehensä puhelimia tai lompakkoa tonkiva nainen on - ainakin av:lla - vaistoihinsa luottava, omaa hyvinvointiaan arvostava nykynainen kun saman tekevä mies on pelottava stalkkeri, joka yrittää katkoa naisen yhteydet läheisiin ja tukahduttaa hänet?

Vierailija
17/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko kuitata, että et ihan oikein kuitenkaan kun täällä av-palstalla notkut, oikein ei ole se!

Vierailija
18/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eletään oikein?

Vierailija
19/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että "osaan elää täysin oikein" kuulostaa hieman ylimieliseltä. Et varmaankaan tarkoita sitä noin, mutta ihmiset ovat kovia tulkitsemaan toisten sanomaa. Luulenpa, että vähintään puolet lukijoista tulkitsee tekstin joko tahallaan tai tahattomasti muotoon "te muut ette osaa elää oikein" / "te muut elätte aivan väärin" / "minä olen parempi kuin te" / jne... Tällaisestahan ne palstasodat alkavat.

Vierailija
20/21 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee elämästäsi täydellistä? Mitä jos menetät sen illuusion?