Miksi katukuvassa näkee edelleenkin niin vähän mekkoja?
Hirveästi näkee pitkiä housuja edelleen naisilla, vaikka hellerajat paukkuu rikki.
Kommentit (114)
No, onhan ne mekot ja hameet ainakin helteillä mukavampia ja ilmavampia käyttää ja pitää yllä.
Näin nuorehkoilla naisilla kesämekot ja kylläpä oli jotenkin mieltä piristävää. Olivat ulkoilualueella eikä mekot olleet mitään bilemekkoja. Monella ikääntyvällä mekon pitämisen estää esim. suonikohjut. Minulla on yli 70-vuotias erittäin hoikka tuttu jota hyvin pukisi kesämekko. Sanoi ettei voi pitää edes hametta suonikohjujen vuoksi mikä on harmillista! Hän olisi hyvin viehättävä mekossa tms.
Vierailija kirjoitti:
..moni lähtee jo aamulla liikenteeseen, voi olla viileää silloin. +Jos ajaa esim. pyörällä, housut helpommat.
Niin tai jos lenkkeilee. Itse olen juuri lähdössä 4km päässä olevaan kauppakeskukseen kävelemällä. Housut ovat tässä paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvin istuvat housut on paljon mukavammat päällä.
minä minä minä. Muista viis.
Jos sinä välittäisit muista ihmisistä, et kävisi ulkona ollenkaan, etkä kirjoittelisi av:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin kaupoissa on hyvä tarjonta pitkistä mekoista. Ei tarvitse pelätä paljastelua ja ovat ilmavan viileitä.
Ei paljastelua pidä pelata, pieni paljastelu kuuluu kesään siinä missä jäätelökin.
En ole mekkoihmisiä, ja kuunnellessa tota ulkona pauhaavaa tuulta, mekko olis aina korvissa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pukeutuu itseään varten. Ei sinua varten.
oikeasti? Kukaan ei edes näe itseään, mutta silti pukeutuu itseään varten?
Kyllä minä näen itseni ja vaatteeni. En pukeudu sokkona. Naama ja selkäpuoli toki pitää katsoa peilistä
Olen lyhyt vähän omenavartaloinen. Jalat ovat hoikat. Ei minuölle mekot sovi eikä mulle tarjolla ole kuin puoli metriä liian pitkiä säkki- tai telttamekkoja. No thanks.
En tykkää kävellä kaupungilla väljässä mekossa kun täytyy pidellä helmoja jos vähänkään tuulee. Ainakin minä onnistun aina valitsemaan sellaisia missä lähtee helmat lentelemään liian helposti ja ahdistaa, että voi vahingossa vilahtaa. Muutenkin ärsyttää kun ne helmat heiluu siinä. Raskaampi mekko taas ei ole sen mukavampi helteellä. Ja inhoan kun reidet alkaa tuntua nihkeiltä kun hiostaa eikä ole kangasta välissä ja pitää varoa ettei ne hankaa toisiaan.
Ohuet ja väljät pitkät housut on vaan paljon mukavammat ja käytännöllisemmät, sekä suojaavat auringolta. Mekkoa tai hametta voi pitää kotona tai jossain juhlissa missä ei paljoa kävellä.
Pitäisin mielelläni mekkoja, mutta en ole raaskinut hankkia varsinaisia imetysmekkoja joille ei normaalisti ole käyttöä, niin shortsit ja toppi ovat nyt vauvan kanssa käytännöllisemmät.
Shortsit muutenkin jotenkin "vilautusturvallisemmat" nyt kun on pieniä lapsia ja joutuu kyykkimään ja kantelemaan ja siellä helmassa roikkuu 3v...
Jokaisella varmasti omat syynsä.
Minulla on suonikohjuja ja punaisia verisuonia jaloissa, mutta pidän silti mekkoja aina kesällä. Sellaisia polvitaipeseen ulottuvia. Mummu 65v.
Vierailija kirjoitti:
Näin nuorehkoilla naisilla kesämekot ja kylläpä oli jotenkin mieltä piristävää. Olivat ulkoilualueella eikä mekot olleet mitään bilemekkoja. Monella ikääntyvällä mekon pitämisen estää esim. suonikohjut. Minulla on yli 70-vuotias erittäin hoikka tuttu jota hyvin pukisi kesämekko. Sanoi ettei voi pitää edes hametta suonikohjujen vuoksi mikä on harmillista! Hän olisi hyvin viehättävä mekossa tms.
Luulisi 70v ihan itse päättävän miten pukeutuu ja myös mekkoon niin halutessaan, eihän ne suonikohjut omaan silmään näy, jos pukeutuu mekkoon.
Olisi aika itsenäistyä, eikä alistua mielyttämään muiden silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu. Pitäisikö hänen käyttää mekkoa koska sinä haluat? 😂 Kyllä jokainen saa itse päättää vaatteensa.
Olet kyllä niin pihalla siitä mitä itsekeskeisyys on kuin olla voi. Olet varmaan se yksi ja sama joka täällä kulkee muita haukkumassa.
Jaa, siis housut on yksityinen valinta, jolla ei ole mitään merkitystä kuin minulle minulle minulle. Eikun hei ne housut näkyy myös muille.
Mitä sinä oikein soperrat hyvä ihminen 😅
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ulkomailla on vielä naisellisia naisia. Suomalaiset naiset aivopesty feministeiksi kaikki
Onneksi ulkomailla on vielä miehekkäitä miehiä, jotka pukeutuu kuin miehet, eli pukuun ja kravattiin. Ottaisitte mallia. Ne verkkarit ja sandaalit ja hihaton t- paita eivät ole mitenkään viehättäviä. Esim Italialaiset miehet pukeutuvat tosi tyylikkäästi.
Miksi en pukeudu mekkoihin kuin harvoin:
- en pukeudu muuta ihmisiä, varsinkaan random-miesten katseita varten
- lenkkarit ja mekko eivät sovi yhteen ja lenkkarit on ihan parhaat kengät lomalle
- mekossa sääret jäävät paljaiksi, joten punkkitartunnan riski on suurempi, jos liikkuu paikoissa, missä on korkeaa heinää
- reidet hiertävät toisiaan vasten
- tiukka mekko on ajatuksenakin vastenmielinen, hulmuavien helmojen kanssa joutuu varomaan tuulessa
- muutenkin istuminen ja liikkuminen on vaikeampaa
Miehille, jotka pitävät mekoista, annan suosituksen mennä rohkeasti ostamaan ihan oman
Miksi naisten pitäisi pukeutua mekkoon, kun miehet vaativat niin? Emme mekään naiset vaadi teitä miehiä pukeutumaan, kuten me haluamme. Eikö tämä ole hyvä asia. Ei se nimittäin mene niin, että vain te miehet saatte vaatia meiltä naisilta pitkiä hiuksia, mekkoon pukeutumista jne, vaan silloin teidänkin tulee pukeutua, laittaa hiukset niin, kuin me naiset haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ulkomailla on vielä naisellisia naisia. Suomalaiset naiset aivopesty feministeiksi kaikki
Minä pidän mekkoja ja hameita, mutta myös hiukseni lyhyinä. Olen kyllä feministi. Korkokenkiä ja kauniita laukkuja käytän myös ja meikkaan (jos ei ole siihen liian kuuma).
Mekkoa naisille vaativat miehet voitte ostaa itse mekon, ja pukeutua siihen. Tai jos ei rohkeus vielä riitä, niin kilttiin. On hieno vaate.
Lopettakaa vaatimasta meiltä naisilta teidän miellyttämistä, kun ette niin tee meille itsekkään.
Ja siihen ei riitä se, että on vaan mies.
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen p e r v o n ukon aloitus joka on katkera kun ei saa kyylätä naisten muotoja ja perseitä.
Eiköhän ne housuihin pukeutuvalta näe paljon paremmin kuin mekon alta.
Hanki burkini.